فولاد فيدار

پیش بینی قیمت آهن و فولاد در هفته اول اردیبهشت ماه 1403

پیش بینی قیمت آهن و فولاد در هفته اول اردیبهشت ماه 1403

روز گذشته حمله نظامی ایران به اسرائیل، سبب بروز نوسانات مختلفی در بازارهای مختلف مالی شده است. به نحوی که اصلی‌ترین اثر را در بازار ارز گذاشته و باعث افزایش قیمت نرخ دلار و طلا شد. بازار فولاد آهن داخلی نیز همواره تحت تاثیر بازار ارز بوده و از روند آن پیروی کرده است. اما، در شرایط کنونی در وضعیت نسبتا با ثباتی قرار دارد. البته این ثبات قیمت شامل حال تمامی محصولات فولادی نشده و در برخی از نوسانات برخی از محصولات شاهد افزایش قیمت ‌ها بوده ‌ایم. به طور مثال در روز گذشته قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد، قیمت انواع ورق ‌ها و...، با رشد صعودی همراه بودند. برای کسب اطلاعات بیشتر از وضعیت کنونی بازار آهن و پیش بینی قیمت محصولات در هفته اول اردیبهشت ماه در ادامه مطلب همراه ما باشید. 


وضعیت کنونی قیمت محصولات فولادی در بازار آهن 


در شرایط کنونی بروز برخی اخبار سیاسی و حملات نظامی ایران و اسرائیل باعث بروز نوسانات بسیار مختلفی در بازارهای مختلف شده است. به طوری که قیمت دلار در طی روز گذشته به ۷۰ هزار تومان نیز رسیده و کانال ۷۰ تومان را پشت سر گذاشته است. این مورد به نوبه خود باعث می ‌شود تا نوسانات قیمتی در بازار آهن و فولاد داخلی رخ دهد. در روز گذشته شاهد افزایش قیمت اغلب زیر مجموعه ‌های آهن و فولاد در کارخانه ‌های تولید کننده و شرکت‌ ها و مبادی ‌های فروش بوده ‌ایم. به طوری که اصلی ‌ترین محصولات فولادی با نوسانات مختلفی همراه بودند که اغلب آن ها بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کردند. به طور مثال: قیمت میلگرد در اغلب کارخانه‌ های تولید کننده با افزایش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بود و در برخی از کارخانه‌ ها که بسیار اندک بودند. نرخ میلگرد ثابت باقی ماند به طور مثال کارخانه ‌های میلگرد میانه، ابرکوه، امیرکبیر، نیشابور، آناهیتا گیلان و...، قیمت این محصول را در روز گذشته با افزایش اعلام کردند. کف قیمت میلگرد در سایزهای استاندارد حدوداً ۲۶۵۰۰ تومان اعلام شد که این قیمت به راحتی بیانگر افزایش نرخ این محصول می ‌باشند. 

قیمت تیرآهن | فولادفیدار | خرید تیرآهن
دلیل اصلی افزایش قیمت نیز بیان کردیم که نوسانات نرخ دلار می ‌باشد. تیرآهن نیز همواره به تبعیت از جو کلی بازار قیمت‌ های افزایش یا کاهش در پیش می‌ گیرد که در روز گذشته در اغلب کارخانه‌ های تولید کننده و مبادی ‌های فروش با افزایش معامله شد. به طور مثال: کارخانه ذوب آهن اصفهان؛ اغلب تیرآهن ‌ها را در سایزهای مختلف با افزایش ۳۰ الی ۱۰۰ تومانی به فروش رساند. همچنین، سایر کارخانه‌ های تولید کننده و مبادی ‌های فروش نیز افزایش قیمت را در تیرآهن ‌های خود اعمال کردند و هیچ نوع ثبات و یا کاهش قیمتی برای انواع تیرآهن‌ ها گزارش نشده است. انواع ورق ‌ها نیز در کارخانه ‌های تولید کننده با افزایش همراه بودند. اما، قیمت ورق سیاه در اغلب کارخانه ‌های تولید کننده بدون افزایش اعلام شد. همچنین، کارخانه‌ های تولید کننده ورق سیاه مثل: کارخانه فولاد مبارکه در برخی از ضخامت ‌ها قیمت این محصول را بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش دادند. اما، این شامل تمامی ورق های سیاه نبود. 
سایر ورق‌ ها مثل: قیمت ورق‌ های گالوانیزه، قیمت ورق‌ های روغنی، قیمت ورق‌ های استیل، قیمت ورق ‌های آلومینیوم و...، در اغلب کارخانه‌ های تولید کننده و شرکت‌ ها و مبادی ‌های فروش بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کردند. قیمت انواع قوطی‌ های آهنی و پروفیل ‌ها در اغلب کارخانه ‌ها یا با ثبات همراه بودند و یا کاهش قیمت جزئی برای آن ها گزارش شده است که این برخلاف جو کلی بازار می ‌باشد. به طور مثال: قیمت انواع قوطی‌ های آهنی در اغلب کارخانه‌ های تولید کننده مثل: کارخانه پروفیل نیکان و صدرا بین ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش قیمت و تجربه کردند. قیمت انواع لوله‌ درزدار و بدون درز مثل: قیمت انواع لوله ‌مانیسمان، قیمت انواع لوله‌ داربستی، قیمت انواع لوله ‌های گازی و...، در عمده کارخانه ‌های تولید کننده و مبادی ‌های فروش نیز با ثبات همراه بودند. در واقع، هیچ نوع افزایش قیمتی برای قوطی ‌های آهن، انواع پروفیل ‌ها و انواع لوله‌ های درزدار و بدون درز گزارش نشده است. قیمت انواع نبشی ‌ها و ناودانی ‌ها نیز در تعدادی از کارخانه‌ ها با ثبات همراه بودند. اما، این شامل حال تمامی کارخانه‌ های تولید کننده نمی ‌باشد. به طوری که قیمت نبشی ها و قیمت ناودانی‌ ها و همچنین برخی از سپری ‌ها در اغلب کارخانه ‌های تولید کننده بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش یافتند. 


تحلیل وضعیت قیمت های محصولات فولادی


بر اساس جو کلی بازار می ‌توان پی برد که در حال حاضر اغلب زیر مجموعه‌ های فولادی با افزایش قیمت همراه هستند و در برخی از آن ها نیز وضعیت نسبتاً با ثبات می ‌باشد. به خاطر اتفاقات رخ داده مثل: حمله نظامی ایران و اسرائیل نرخ دلار افزایش یافته که این دو موضوع به نوبه خود می ‌توانند باعث افزایش قیمت اغلب زیر مجموعه ‌های آهن فولاد در اردیبهشت ماه شوند. در واقع، پیش بینی می ‌شود که در هفته ‌های اول اردیبهشت شاهد افزایش بیشتر قیمت محصولات فولادی در اغلب کارخانه‌ های تولید کننده و مبادی ‌های فروش باشیم. بر اساس آمارها و گزارش‌ ها از بازار آهن در طی روز گذشته تقاضای خرید مصرفی و سرمایه آنچنانی گزارش نشده و هیچ گونه هیجانی در آن به ثبت نرسیده است. به طوری که حجم عرضه در بازار آهن داخلی به طور قابل توجهی از تقاضای آن پیشی گرفته است که این موضوع نشان از اشباع بازار و عدم تمایل به خرید مصرف کنندگان و سرمایه‌گذاران دارد. 
علاوه بر بازار آهن، در بورس کالا نیز حجم عرضه اغلب محصولات با روند افزایشی همراه بودند که استقبال چندانی برای آن ها گزارش نشده است. به طور مثال: حجم عرضه آهن اسفنجی در روز گذشته در بازار بورس کالا افزایشی بود و تنها ۱۰ درصد از عرضه‌ ها معامله شده ‌اند. قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا روز گذشته حدوداً با ۲ درصد افزایش همراه بود که دلیل اصلی آن تنش‌ های نظامی و نرخ ارز هستند. قیمت دلار در بازار آزاد داخلی پیش از تعطیلات عید فطر حدود ۶۳ هزار تومان شده بود که با کاهش همراه بود. اما، در روزهای گذشته ابتدا به ۶۵۵۰۰ تومان افزایش یافت و در شب شنبه به خاطر وقوع حملات تلافی جویانه ایران به اسرائیل دلار مجدداً افزایش یافت و به کانال ۷۰ هزار تومان نیز رسید. نوسانات جزئی در بازار ارز و همچنین قیمت دلار به خاطر مولفه اصلی تنش ‌های اخیر در منطقه می ‌باشد. اما، با شروع فعالیت مجدد بانک مرکزی پس از تعطیلات پیش‌ بینی می ‌شود که قیمت‌ ها تا حدی به ثبات برسند. اما، این پیش ‌بینی ممکن است که درست نباشد و روند قیمت‌ ها مجدداً صعودی شوند. 
خلاصه مطلب 
ما در این بخش از مطلب تلاش کردیم تا شما را ابتدا با وضعیت کنونی بازار آهن آشنا کرده و پیش ‌بینی ‌های مربوط به اردیبهشت ماه را در اختیار شما قرار دهیم. وضعیت کنونی قیمت اغلب زیر مجموعه‌ های آهن و فولاد روند نوسانی دارند و نرخ آن ها ثابت نیست. لذا، به خاطر تنش ‌های اخیر به وجود آمده در منطقه، پیش بینی می ‌شود که در روزهای آینده قیمت آهن آلات همچنان افزایشی باشند. اگر در این زمینه سوالی دارید و یا می ‌خواهید از نرخ روز آهن آلات مطلع شوید یا برای خرید آن اقدام کنید، می ‌توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار نمایید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ