فولاد فيدار

قیمت آهن و فولاد پس از تعطیلات عید فطر

قیمت آهن و فولاد پس از تعطیلات عید فطر

آمارها از وضعیت کنونی بیانگر آن است که نوسانات قیمت دلار و تقاضای ضعیف در بازار داخلی آهن و فولاد هر دو محرکه اصلی ایجاد نوسانات نرخ محصولات در روزهای اخیر بوده‌ اند. در پایان روز گذشته شاهد اصلاح قیمت دلار بوده ‌ایم که کارشناسان اعتقاد دارند در آینده نزدیک فرصت ‌های خرید جدیدی برای خریداران آهن و میلگرد به وجود خواهند آمد و نرخ محصولات نیز روندی اصلاحی را در پیش خواهند گرفت.

همچنین، در روزهای آتی پیش بینی می‌ شود که بازار فولاد با موجی از عرضه روبرو گردد که دلیل این امر بسیار واضح است. در وضعیت کنونی بازار آهن و فولاد داخلی دارای تقاضای بسیار ضعیفی بوده است و می ‌توان گفت که در رکود عمیقی به سر می ‌برد که دلیل اصلی آن گران بودن قیمت دلار و ترس خریداران می ‌باشد. در وضعیت کنونی نوسانات بیان شده با مؤلفه‌ های بنیادی و مکانیزم‌ های تعریف شده در بازار داخلی و همچنین در بازار بورس کالا با همدیگر تطابق ندارند و به نوعی هیچ نوع همخوانی بین آن ها وجود ندارد. 

قیمت میلگرد آجدار | انواع میلگرد آجدار || فولادفیدار
در روز گذشته اصلاح قیمت برای محصولات فولادی گزارش نشده و همچنان در بازار آهن نوسانات قیمتی مختلفی وجود داشت. به طور مثال: در روز گذشته تعداد زیادی از کارخانه‌ های تولید کننده میلگردهای ساده و آجدار نرخ محصولات خود را بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش دادند. در اغلب مبادی ‌های فروش و شرکت‌ ها نیز نرخ انواع میلگردهای ساده و آجر در سایز‌های مختلف با افزایش جزئی همراه بودند و فقط در یک الی دو کارخانه نرخ میلگرد ثابت اعلام شد. قیمت تیرآهن نیز همواره از قیمت میلگرد و دلار تبعیت کرده و در روز گذشته نیز با افزایش اعلام شد.

به طوری که قیمت تیرآهن در سایزهای مختلف در کارخانه ‌هایی مثل: کارخانه ذوب آهن اصفهان، کارخانه ماهان، کارخانه ظفر بناب و کارخانه فایکو با افزایش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی همراه بودند. البته در کارخانه ظفر بناب و فایکو این افزایش قیمت بین ۳۰ الی ۵۰ هزار تومان بود. کارخانه‌ های تولید کننده نبشی و ناودانی نیز قیمت محصولات خود را در مقایسه با روزهای گذشته گران کردند. به نحوی که تعداد زیادی از کارخانه‌ های تولید کننده نبشی و ناودانی و مبادی ‌های فروش این محصولات، قیمت آن ها را بین ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش دادند. 
قیمت انواع پروفیل ‌ها مثل: پروفیل صنعتی، پروفیل ساختمانی و...، نیز در روز گذشته با افزایش اعلام شدند. به طور مثال: قیمت اغلب پروفیل‌ ها در کارخانه ‌های تولید کننده و مبادی‌ های فروش بین ۴۰۰ الی ۹۰۰ تومان افزایش یافتند. اما، قیمت بعضی برخی از پروفیل ‌ها در کارخانه نیکان بدون افزایش اعلام شد و روندی ثابت داشت. قیمت انواع ورق ‌ها مثل: انواع ورق ‌های سیاه، انواع ورق ‌های روغنی و به طور کلی انواع ورق ‌های سرد و گرم در اغلب کارخانه ‌های تولید کننده و شرکت‌ ها و مبادی ‌های فروش با افزایش همراه بودند.

به طوری که قیمت انواع ورق ‌های سیاه در اکثر کارخانه‌ های تولید کننده حدوداً بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش یافتند و قیمت انواع ورق ‌های گالوانیزه و ورق ‌های روغنی و ورق‌ های رنگی در اکثر کارخانه‌ های تولید کننده حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش پیدا کردند. در اغلب مبادی ‌های فروش نیز این افزایش مشاهده شده است و ورق ‌ها به طور کلی در ضخامت ‌های مختلف در روز گذشته با افزایش به فروش رسیدند. 
قیمت انواع لوله‌ های درزدار و بدون درز نیز مثل: قیمت لوله اسپیرال، قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله گالوانیزه، قیمت لوله داربستی و...، در اکثر کارخانه‌ های تولید کننده با افزایش ۴۰۰ الی ۹۰۰ تومانی همراه بودند. در هیچ یک از کارخانه ‌های تولید کننده محصولات فولادی کاهش قیمت برای محصولات گزارش نشده است. آمارها و گزارش ‌ها حاکی از آن هستند که قیمت میلگرد در کارخانه ابرکوه و همچنین در کارخانه جهان فولاد سیرجان، در کف قیمت حدوداً ۲۷۳۰۰ تومان بود و قیمت میلگرد در کارخانه نیشابور نیز تقریباً ۲۸۳۱۰ تومان اعلام شده است.

این در حالی است که قیمت میلگرد به طور میانگین در بازار داخلی باید ۲۷ هزار تومان بود و هر چه قیمت ‌ها بیشتر از این نرخ باشد؛ غیر منطقی و پرریسک به شمار می ‌آیند. عوامل بسیار زیادی بر این موضوع اثر گذار بودند که اصلی ‌ترین آن وجود نوسانات در بازار ارز و افزایش قیمت دلار می ‌باشد. لذا، اگر در روزهای آینده روند اصلاحی قیمت دلار ادامه پیدا کند، بازار میلگرد بالای ۲۷ هزار تومان دارای هیچ نوع حمایتی نخواهد بود.

در واقع، قیمت غیرمنطقی و پرریسک میلگرد نه از طرف قیمت ‌های صادراتی و نه از طرف قیمت شمش که نوردکاران با قیمت مناسب از بورس کالا آن را می‌ خرند؛ مورد حمایت واقع نخواهد شد. در حال حاضر سقف قیمت میلگرد در بازار آزاد ۲۹۵۰۰ تومان گزارش شده است و میانگین نرخ کیلویی آن ۲۸۱۳۰ تومان است که بیانگر افزایش ۲۰۰۰ تومانی این محصول در طی ماه گذشته می ‌باشد. 

قیمت ورق سیاه امروز | خرید ورق سیاه | فولادفیدار
وضعیت کنونی بورس کالا


گزارش ‌ها و آمارها از بورس کالا نیز نشان دهنده این هستند که در روز گذشته حدوداً ۲۳۸ هزار و ۵۰۸ تن شمش بلوم در این بازار عرضه شده ‌اند. قیمت هر یک کیلو از شمش بلوم در روز گذشته در بورس کالا حدوداً ۲۰ هزار و ۵۹۰ تومان در نظر گرفته شده بود. شمش بلوم به عنوان ماده اولیه اصلی تولید مقاطع فولادی به شمار می ‌آید و به عنوان شاخصی مهم برای قیمت گذاری در این زنجیره می ‌باشد و به نوبه خود می ‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت اغلب مقاطع فولادی شود.

به طور مثال: قیمت شمش بلوم تاثیر مستقیمی بر نرخ نهایی محصولاتی مثل: میلگرد و تیرآهن 14 و انواع ورق ‌ها می ‌گذارد. اگر در روزهای آتی شاهد کاهش قیمت دلار و به اتمام رسیدن این غائله باشیم، در روزهای آتی با انبوهی از کالای انباری دپو شده و احتمال بازگشت قیمت آهن آلات به سطح منطقی خواهیم بود. 


البته، این موضوع کاملاً آشکار است که قیمت ‌ها مجدد به نرخ سابق خود باز نخواهند گشت و فقط قیمت منطقی ‌تری را در پیش خواهند گرفت. با توجه به اصلاح جزئی قیمت دلار، این موضوع می ‌تواند به نوبه خود باعث ایجاد فرصت ‌های خرید جدیدی در آینده نزدیک شود. به همین خاطر پیش بینی می ‌شود که در روزهای آینده خریداران بتوانند فرصتی را برای خرید محصولات فولادی به دست آورند. در وضعیت کنونی نیز سرمایه‌ گذاران منتظر افت بیشتر قیمت‌ ها و رسیدن به سطوح حمایتی جدید هستند تا بتوانند پس از آن برای خرید اقدام نمایند. زیرا، در وضعیت کنونی قیمت اغلب محصولات فولادی مخصوصاً تیرآهن دارای حباب هستند. 


خلاصه مطلب 
 در بازار ارز در شرایط کنونی شاهد اصلاح قیمت ‌ها هستیم و به همین خاطر پیش‌ بینی می ‌کنیم که در روزهای آتی نیز قیمت محصولات فولادی با روندی اصلاحی همراه باشند. لذا، پس از به پایان رسیدن تعطیلات عید فطر و با آغاز هفته چهارم فروردین ماه، فرصت ‌های خرید جدیدی در پیش روی خریداران و سرمایه‌ گذاران قرار خواهد گرفت. اگر می‌ خواهید تا با مناسب ‌ترین زمان خرید مقاطع فولادی آشنا شده و یا برای خرید اقدام کنید، می ‌توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار نمایید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ