فولاد فيدار

کاهش خوردگی لوله های فولادی

کاهش خوردگی لوله های فولادی

خوردگی به تغییر حالت فلزات در اثر ضربه، تغییرات شیمایی، رطوبت و.. گفته میشود. خوردگی میتواند صدمات زیادی را به سیستم ها و سازه ها وارد کند. از آنجایی که معمولا لوله ها زیاد با سیالاتی مانند اب و نفت و.. در تماس هستند ممکن است باعث ایجاد خوردگی شود. به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفته ایم در مورد روش هایی برای رفع خوردگی در مسیرهای لوله ها را معرفی کنیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید. 

 

چرا کاهش خوردگی در لوله های فولادی ضروری است؟

همانطور که گفتیم از لوله ها در کاربردهای مختلفی استفاده میشود، به طور مثال در شبکه های آبرسانی و تاسیسات آب به کار رفته در سیستم های توزیع و انتقال آب از لوله های درزدار و بدون درز استفاده میشود. در صورتی که در داخل لوله ها یا در اتصالات خوردگی به وجود بیاید باعث بروز نشتی و بروز هزینه ها و ضرر های زیادی  در سیستم ها خواهد شد. 

یا به عنوان مثال در صورتی که در مسیر لوله های نفت و سیالات شیمایی یا نشتی به وجود بیاید. باعث میشود مقادیر زیادی از این سیالات هدر روند. به همین دلیل هم ضروری است که برای پیشگیری از بروز این مشکل در ابتدا از روش هایی برای جلوگیری از ایجاد خوردگی در لوله ها را استفاده کنیم. 

 

روش‌های حفاظت از لوله در برابر خوردگی

بیشتر لوله هایی که در خط های انتفال آب و گاز و نفت به کار گرفته شده اند لوله های فولادی اند، بهترن روش برای محافظت از لوله های فولادی استفاده از پوشش های مختلف است، در ادامه این نوشته به بررسی این موراد میپردازیم. همچنین برای دریافت قیمت لوله مانیسمان و قیمت لوله داربستی میتوانید با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرد

 

روش پوشش دهی برای جلوگیری از خوردگی لوله

یکی از محبوب ترین پوشش هایی که برای جلوگیری از خوردگی لوله ها مورد استفاده قرار میگیرد، پوشش های پلی اتیلتن است، این پوشش ها نوعی پوشش قیری شکل را بر روی لوله ایجاد میکنند تا انها را در برابر خوردگی محافظت کنند. علاوه بر این میتوان با استفاده از نوارهای پلی استر پوشش هایی را بر روی لوله ها ایجاد کرد تا آنها را در برابر خوردگی محافظت کنیم. 

 

لعاب‌های آلکیدی

لعاب های آلکیدی به نوعی پوشش براق گفته میشود که با استفاده از غلتک و اسپری برای حافظت از لوله آهن در برابر خوردگی ایجاد میشود، این پوشش ها میانگین طول عمر بین 3 تا 5 سال دارند. و میتوان از آنها برای پوشش های داخل و خارج لوله استفاده کرد. 

 

فلزات دیگر

پوشش دهی با فلزات دیگر هم یکی دیگر از روش های محافظت از لوله ها است، فلز روی و فلز منیزیم را میتوان به عنوان پوشش محافظ یا همان فلز قربانی استفاده کرد، این پوشش ها میتوانند سطح داخلی یا خارجی لوله را در برابر خوردگی محافظت نمایند.

 

پوشش اپوکسی

در محیط صنعتی برای ایجاد پوشش های ضد خوردگی برای محافظت از لوله ها از پوشش های اپوکسی اسفتاده میشود، با استفاده این پوشش ها طول عمر آهن افزایش خواهد یافت و میتوان از آن در محیط هایی که عوامل خوردنده وجود دارند استفاده کرد. 

برای ایجاد روکش های اپوکسی روی محصولات فولادی میتوان از روش های مختلفی استفاده کرد یکی از این روش ها اسپری کردن و این ماده بر روی لوله ها است.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ