فولاد فيدار

ورق شیروانی چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق شیروانی چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق شیروانی به ورق های آهن گفته میشود که گالوانیزه شده باشند، به طور کلی این ورق ها همان ورق گالوانیزه رنگی هستند که با طرح هایی مانند: ذوزنقه، سفال و... با استفاده از دستگاه های تخصصی در فرم هایی مخصوصی ساخته و به بازار عرضه میشوند. 

 

نحوه فرم دهی به ورق شیروانی 

همانطور که گفتیم ورقهای شیروانی ورق رنگی هستمد که در کاربردهای عمرانی و به طور عمده در ساخت شیروانی مورد استفاده قرار میگیرند. این ورق ها در ضخامت های از 0.5 میلیمتر در کارخانه در انواع شادولاین، سفالی، کرکره ای، سینوسی و ذوزنقه ای ساخته میشوند.  ورق های گالوانیزه خود از ورق روغنی ساخته میشوند و  با استفاده از روش های گالوانیزاسیون سرد یا گرم روی ورق با استفاده از پوششی از فلز روی پوشانده میشود. و سپس با رنگ مخصوص ورق های گالوانیزه به ورق رنگی تبدیل میشوند. در مرحله آخر با استفاده از روش های فرم دهی به ورق با استفاده از دستگاه های مخصوصی طرح های مختلفی بر روی ورق ایجاد میشود.

از ورق شیروانی در مناطق بارانی و مکان هایی که نیاز به سقف شیروانی است استفاده میشود، به علاوه از این ورق ها به دلیل ظاهر زیبا و طول عمرشان در سایر مناطق هم استفاده میشود. 

این ورق هم دقیقا مانند ورق رنگی گالوانیزه مقاومت بالایی در برابر خوردگی، فرسایش و پوسیدگی در برابر رطوبت و حتی باران های اسیدی دارد.

 

انواع ورق شیروانی

 

ورق های طرح سفال

ورق طرح سفال از محبوب ترین انواع ورق شیروانی است که و ظاهری مانند سفال دارد اما بر خلاف آن، مقاومت خیلی زیادی در برابر خوردگی، شکستگی و پوسیدگی دارد. این نوع خود در طرح های پالرمو، ژنوا، پرچین و رایکا تولید میشوند. 

 

ورق طرح سفال

 

ورق طرح شادولاین

در مقالات قبلی سایت در مورد ورق شادولاین به طور کامل توضیح دادیم، این طرح ورق رنگی به دلیل وزن خیلی کمی که دارد در ساختمان های ضد زلزله و مکان های مرطوب استفاده میشود. 

 

ورق های طرح ذوزنقه ای

طرح ورق ذوزنقه از موج های مربع شکل ساخته شده است و ضخامت های 0.5 میلمتری برای پوشش های سوله و ویلا استفاده میشود. 

 

مزایای ورق شیروانی

  • نصب آسان و سریع
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی مختلف
  • مقاومت در برابر ترک و شکستگی
  • قیمت ورق گالوانیزه شیروانی بسیار مناسب است.
  • عدم تغییر رنگ حتی در شرایط آب و هوایی بد

 

کاربردهای ورق شیروانی

  • از این ورق ها برای ساخت سقف با ورق گالوانیزه و ساختمان های ویلایی و خانه ها در مناطق بارانی و مرطوب که بارش باران زیادی در آنها وجود دارد استفاده میشود.
  • از ورق های طرح شیروانی در ساخت و سبک سازی نمای ویلاها استفاده میشود.
  • از این ورق ها برای ساخت سوله ها استفاده میشود.

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ