فولاد فيدار

ورق دکرا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ورق دکرا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

شاید تا به حال نام ورق دکرا را نشنیده باشید و ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. ورق دکرا به نوعی ورق پوششی سقفی است که دارای استحکام و مقاومت بالایی می باشد که همین امر سبب شده تا اغلب افراد آن را به عنوان سقف دکرا بشناسند. لازم به ذکر است تا بدانید که این ورق وزن سبکی نیز دارد که همین امر موجب شده است تا اغلب پیمانکاران از آن در ساختمان سازی استفاده کنند. اگر می خواهید با ویژگی های این ورق آشنا شده و بدانید که ورق دکرا چیست و چه تاریخچه ای دارد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه هر آن چیزی که باید در رابطه با ورق دکرا بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 


ورق دکرا چیست؟ 

ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق دکرا، فولادفیدار


همان طور که در بخش ابتدایی مقاله بیان کردیم، ورق های دکرا به نوعی ورق های پوششی سقفی هستند که از مواد مختلفی تشکیل شده است و اغلب افراد آن ها را با نام سقف های دکرا می شناسند. مواد اصلی تشکیل دهنده این ورق شامل: آلیاژ مس، رزین، گالوالیوم، فولاد با روکش آلو زینک، سنگ ریزه های طبیعی و ... می باشد که همگی سبب شده اند تا این محصول در برابر عوامل مختلفی مقاوم باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که این ورق معمولا در اندازه ها مختلفی تولید می شود که وزن هر یک از آن ها تقریبا بین 3 تا 7 کیلو گرم می باشد. به خاطر بسپارید که در حال حاضر ورق های دکرا در دو طرح کلاسیک و طرح شینگل تولید شده و روانه بازار می شوند. 
نوع اول آن یعنی طرح کلاسیک دکرا، ظاهری سفالی را به خود گرفته اند. نوع دوم آن نیز یعنی طرح شینگل یکی دیگر از جذاب ترین مدل ورق های دکرا است که مدل طرح پیانو نیز نامیده می شود. متنوع بودن طرح های این ورق ها، سبب افزایش زیبایی می شوند به نحوی که نمای ظاهری سقف های ویلایی را بسیار زیبا تر و جذاب تر می کنند. به عبارتی دیگر می توان گفت زمانی که از این ورق ها در سقف های شیروانی استفاده می شود، موجب ایجاد نمایی جذاب در سقف های شیروانی می شود. تمامی این عوامل سبب شده اند تا این محصولات نسبت به مدل های معمولی متریال های دیگر خود، متمایز شده و در واقع مشتریان منحصر به فردی را به خود اختصاص دهند. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که ورق دکرا دارای رنگ های مختلفی است که تعدادی از پرفروش ترین و محبوب ترین آن ها شامل موارد زیر می باشند: 

 

  •     اخرایی (زرد مایل به قهوه ‌ای)
  •     قهوه ‌ای و قهوه ‌ای روشن
  •     سبز
  •     آبی
  •     سرمه ‌ای
  •     زغالی
  •     نوک مدادی

تاریخچه ورق دکرا


حال که با ورق دکرا به طور کامل آشنا شدید، بهتر است که با تاریخچه این محصول نیز به طور کامل آشنا شوید. در این باره بهتر است تا بدانید که دکرا نام یک شرکتی است که اولین بار به تولید ورق های دکرا اقدام کرده است که به همین خاطر نام آن شرکت را بر روی ورق ها گذاشته اند. این شرکت، ابتدا در نیوزلند فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر بیش از 60 سال است که در این زمینه فعالیت می کند و جزء شرکت های موفق محسوب می شود. لازم به ذکر است تا بدانید که شرکت دکرا در حال حاضر، بیش از 1 میلیون خانه را به کمک محصولات خود پوشش داده است. 
در واقع، این شرکت جزء بزرگترین تولید کننده های ورق های فلزی در سر تا سر جهان محسوب می شود. اما ممکن است که بخواهید با تاریخچه این محصول در کشور خودمان ایران نیز آشنا شوید. بهتر است در رابطه با این موضوع بدانید که ورق های دکرا از سال 1380 از کشور نیوزلند وارد ایران شده و هم اکنون با گذشت دو دهه جزء محوب ترین ها به شمار می رود. به نحوی که اغلب پیمانکاران و کارفرمایان، برای پوشش سقف های ویلایی از این محصول استفاده می کنند. 

ورق شیروانی | قیمت ورق شیروانی | قیمت ورق گالوانیزه رنگی | فولادفیدار
ویژگی های ورق دکرا 


ورق دکرا دارای ویژگی های منحصر به فردی است که هر یک از آن ها به نوبه خود سبب شده اند تا افرادی زیادی از این ورق در صنعت های مختلف استفاده نمایند. تعدادی از مهم ترین ویژگی های ورق دکرا، شامل موارد زیر می باشند:

 

  •     قابلیت نصب ورق دکرا در شیب ها
  •     مقاومت ورق دکرا در برابر زنگ زدگی، رسوب و آتش 
  •     مقاومت ورق دکرا در برابر زلزله و خراش 
  •     مقاومت ورق دکرا در برابر باد و طوفان 
  •     مقاومت ورق دکرا در برابر تغییرات ناگهانی دما 
  •     مقاومت ورق دکرا در مناطق بارانی 
  •     انعطاف پذیر بودن ورق دکرا
  •     افزایش زیبایی با ورق دکرا
  •     دوام و طول عمر زیاد
  •     سازگاری با محیط زیست
  •     نصب ورق دکرا در مدت زمان کوتاه 


لازم به ذکر است تا بدانید که علاوه بر ویژگی های بیان شده، ورق دکرا در رنگ و طرح های مختلفی تولید می شود که همین امر نیز جزء اصلی ترین ویژگی های این محصول به شمار می رود. علاوه بر این، ورق دکرا با محیط زیست سازگاری زیادی دارد که این ویژگی نیز به نوبه خود اهمیت بسزایی دارد. 


قیمت ورق دکرا چقدر است؟


هم اکنون که به طور کامل و مفصل با ورق دکرا آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که قیمت ورق دکرا چقدر است؟ در جواب سوال شما عزیزان باید بیان کنیم که نمی توانیم قیمت واحدی را برای این محصول خدمت شما عرض کنیم. زیرا، همان طور که در بخش های پیشین گفتیم این ورق دارای طرح ها و رنگ های مختلفی است که همین امر به نوبه خود موجب می شود تا قیمت هر یک از آن ها با دیگری متفاوت باشد. علاوه بر این، قیمت این محصول همواره در حال تغییر است و نرخ امروز آن با فردا متفاوت می باشد. لذا، اگر می خواهید از قیمت روز هر یک از محصولات فولادی مطلع شوید و یا بدانید که قیمت ورق دکرا در رنگ و طرح های مختلف چقدر است، می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار در ارتباط باشید. آن ها تمامی جوانب را بررسی کرده و قیمت دقیق این محصول را به شما عزیزان بیان خواهند کرد. 

خلاصه مطلب
ما در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با ورق دکرا آشنا کرده و ویژگی ها و تاریخچه آن را برای شما عزیزان بیان کنیم. اگر می خواهید که این محصول را خریداری کنید، پیش از خرید حتما از رنگ و طرح مورد نظر خود اطمینان پیدا کرده و سپس، برای خرید اقدام کنید. در این صورت، محصولی را خریداری می کنید که متناسب محیط شما است. اگر سوالی در این زمینه دارید و یا می خواهید سایر محصولات فولادی و آهنی مانند ورق گالوانیزه یا ورق سیاه خریداری کنید، می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، اگر سوالی در رابطه با این موضوع و سایر موضوعات مشابه دارید، می توانید با آن ها ارتباط برقرار کرده و سوالات و ابهامات خود را برطرف نمایید. 
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ