فولاد فيدار

نکات مهم انبار کردن و نگهداری از میلگرد

نکات مهم انبار کردن و نگهداری از میلگرد

یکی از نکات مهم که برخی از مواقع توسط فروشندگان، خریداران و کارخانه ها نادیده گرفته میشود، انبار کردن میلگرد و سایر مقاطع فلزی است، اگر نکات اینکار را رعایت نکنید، ممکن است باعث آسیب رسیدن به آنها شده و خسارت زیادی به شما وارد شود. در ادامه این نوشته نکاتی برای انبار کردن و نگهداری از میلگرد را بررسی میکنیم.

آموزش نگهداری از میلگرد 

  1. زمانی که میخواهید میلگردها را داخل قالب قرار دهید و بتن ریزی را انجام دهید، دمای آنها نباید زیاد باشد، اگر مدت زمان زیادی تحت تابش مستقیم نور خوردشید قرار داشته اند، حتما پیش از بتن ریزی دمای آنها را کاهش دهید.
  2. رطوبت عامل بسیار زیان باری برای این محصول محسوب میشود، این محصول را در در معرض رطوبت قرار ندهید، زیرا زنگ زدگی آنها میتواند باعث آسیب جدی به آنها شود و مقاومت آنها را کاهش دهد.
  3. میلگرد به صورت های مختلفی مانند: شاخه، کلاف یا شبکه های جوش شده به فروش میرسد. توجه داشته باشید که اگر میخواهید از این محصول جهت بتن ریزی استفاده کنید، حتما توجه کنید که محصولات بدون خم شدگی را تحویل بگیرید، و محصولات کلاف باید قطر کمتر از 8 میلیمتر داشته باشند. و کلاف با قطر بیشتر از این مجاز نیست.
  4. میلگردها را به صورت مستقیم روی خاک مرطوب قرار ندهید به این دلیل که ممکن است باعث خوردگی آن و جذب رطوبت شود. 
  5. بهتر است میلگردها را در فاصله 15 سانتی متری زمین قرار دهید.
  6. محصولات مختلف و با خصوصیات و مشخصات مکانیکی مختلف را به صورت جداگانه نگهداری کنید.
  7. پیش از انبار کردن محصول، اگر میلگرد خاکی باشد، یا رنگ زدگی داشته باشد و... بهتر است، از روی آلودگی های محصول را از بین برود و سپس به انبار انتقال داده شود.

سیم آرماتوربندی

سیم آرماتوربندی یا مفتول

معمولا در نگهداری از این محصول کمتر به این اصول توجه میشود، سیم آرماتور یا مفتولی که خریداری میکنید، باید عاری از هر گونه خوردگی یا زنگ زدگی باشد. و دارای قطر 6.1 میلیمتر باشد. برای خرید میلگرد و یا دریافت قیمت میلگرد با شماره تماس های ما تماس بگرید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ