فولاد فيدار

میلگرد گالوانیزه چیست؟ 

میلگرد گالوانیزه چیست؟ 

شاید تا به حال نام میلگرد گالوانیزه را نشنیده باشید و ندانید که چیست. اغلب شما عزیزان با نام گالوانیزه به یاد ورق گالوانیزه می افتید و نمی دانید که برخی از میلگردها نیز دارای روکشی گالوانیزه می باشند. لازم به ذکر است تا بدانید که این نوع میلگرد، نسبت به سایر میلگردها پر کاربرد تر است و در برابر عوامل و شرایط مختلف، مقاومت بسیار زیادی دارد. بنابراین، اگر می خواهید که با این محصول آشنا شوید و بدانید که چگونه ساخته می شود و یا چه مزیت هایی دارد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه هر آن چیزی که باید در رابطه با این نوع از میلگرد بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 


میلگرد گالوانیزه چیست و چگونه ساخته می شود؟ 


همان گونه که از نام این نوع میلگرد پیدا است، آن را همانند سایر میلگرد ها ساخته و در طی عملیاتی، آن را از گالوانیزه می‌ کنند. این نوع میلگرد نسبت به سایر میلگردها مقاومت 40  دارد که دلیل اصلی مقاومت بالای میلگرد گالوانیزه، پوششی است که دارد. در واقع، میلگرد گالوانیزه همان فولاد پر کربن می باشد که با کمک یک پوشش سرامیکی گالوانیزه ای، پوشانده شده و منجر به مقاومت بالای آن گشته است. به خاطر بسپارید که این پوشش گالوانیزه همواره دیر تر دچار آسیب می شود و همواره از فولاد حفاظت می نماید. علاوه بر این، پوشش گالوانیزه از ترک خوردن بتن، خورده شدن یا به اصطلاح زنگ زدن اسکلت فلزی و .... ممانعت می کند. لازم به ذکر است تا بدانید که مقطع عرضی این نوع از میلگرد، دایره ای می باشد.


نحوه ساخت میلگرد گالوانیزه 

میلگرد گالوانیزه چیست؟ | فولادفیدار


به یاد داشته باشید که با چند روش مختلف می توان میلگرد فولادی را به میلگرد گالوانیزه تبدیل کرد. روش اول با شیوه گرم است که فرآیند گالوانیزه کردن میلگرد از طریق این روش، نسبت به سایر روش ها، ساده تر می باشد. در واقع، در ابتدا این فرآیند میلگرد از انواع آلودگی و چربی، پاک شده و به طور کامل، شست و شو داده می شود. سپس، مقاطع فولادی را در روغن، اکسید و اسید فرو می برند. در مرحله بعدی، میلگردها را به خوبی خشک کرده و حمامی از فلز روی مذاب درست می نمایند که این حمام فلز، تقریبا دمایی بیشتر از 460 درجه سانتی‌گراد دارد. پس از آماده شدن این حمام، میلگردها را در آن فرو کرده و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، آن ها را خارج می کنند. 
در طی این فرایند، واکنش متالورژیکی اتفاق می‌افتد و منجر به پدیده انتشار می‌ گردد. لازم به ذکر است تا بدانید که پدیده انتشار پوششی عمودی را از تمامی مولکول‌ های روی بر سطح میلگرد ها به وجود می آورد. در مرحله بعد، باید تمامی میلگردها بررسی شده و اطمینان حاصل شود که تمامی سطوح میلگردها، روی‌ اندود شده است. پس از چک کردن، ستاعتی به میلگرد ها اجازه داده می شود تا به خوبی خشک شوند. در مرحله بعدی، میلگرد ها حاوی پوشش نهایی کربنات روی، خواهند بود و به میلگرد گالوانیزه تبدیل می شوند. به خاطر بسپارید که ظاهر میلگرد گالوانیزه گرم نسبت به میلگردهایی که با روش های دیگر گالوانیزه می شوند، کاملا متفاوت است. همچنین، این نوع از میلگرد گالوانیزه، دارای مشخصات مکانیکی و شیمیایی بهتری می باشد. 


سایر روش های ساخت میلگرد گالوانیزه 


در بخش پیشین مقاله به صورت مختصر اشاره کردیم که روش های زیادی برای گالوانیزه کردن میلگرد فولادی وجود دارد. به عبارتی دیگر می توانیم بیان کنیم که به جز روش گرم، از طریق روش های دیگری نیز می توانند میلگرد گالوانیزه را تولید کرده و روانه بازار کرد. یکی از بهترین این روش ها، گالوانیلینگ نام دارد که به روشی گفته می شود که میلگرد گالوانیزه شده با گالوانیزه گرم، در طی یک فرایند به نام آنیل یا بازپخت، قرار گرفته می شود. پس از پایان یافتن فرایند آنیل یا بازپخت، میلگرد دارای سطحی بسیار مات خواهد بود و می توان از این نوع، برای جوشکاری و رنگ ‌آمیزی، استفاده کرد. لازم به ذکر است تا بدانید که در روش گالوانیلینگ، دمای بازپخت، تقریبا بیشتر از 540 درجه سانتی ‌گراد می باشد.
علاوه بر دو روش ذکر شده، از طریق یک روش دیگر نیز می توان میلگرد گالوانیزه را تولید کرد که به آن پیش گالوانیزه گفته می شود. در روش پیش گالوانیزه، معمولا پس از شست و شوی کامل میلگرد و زدودن آلودگی ها و چربی ها،  میلگرد را از وان روی مذاب با سرعت بسیار زیادی، عبور می دهند. در روش پیش گالوانیزه، سطح میلگرد نسبت به سایر روش ها، یکپارچه تر می شود. به یاد داشته باشید که یک روش دیگر برای ساخت میلگرد گالوانیزه وجود دارد که به عنوان آخرین روش از آن یاد می شود. نام این روش، الکتروگالوانیزه، است که در طی آن، به ‌جای روی مذاب، میلگرد را در یک محلول الکترولیت فلز روی، قرار می دهند. سپس در مرحله بعدی، جریان الکتریکی به آب را اعمال کرده و یون ‌های روی جدا شده را به طور کامل، به سطح میلگرد می چسبانند.


استفاده از میلگرد گالوانیزه چه مزیت های دارد؟


هم اکنون که به طور کامل با میلگرد گالوانیزه و نحوه ساخت آن آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که استفاده از این نوع میلگرد، چه مزیت ها و فوایدی را به همراه دارد؟ در پاسخ به سوال شما عزیزان باید بیان کنیم که میلگرد گالوانیزه محبوبیت زیادی در قیاس با سایر میلگرد ها دارد که علت اصلی این محبوبیت، مزایایی است که ایجاد می کند. تعدادی از اصلی ترین مزیت های استفاده از این نوع میلگرد، شامل موارد زیر می باشند:
•    میلگرد گالوانیزه، در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و به راحتی دچار خوردگی و آسیب های این چنینی نمی شود. 

میلگرد ، فولادفیدار
•    پوششی که این نوع میلگرد دارد، در زمان حمل و نقل، در زمان کار و .... دچار آسیب نشده و از بین نمی‌ رود.
•    این نو.ع از میلگرد در قیاس با میلگرد سیاه 40 برابر مقاوم تر است و حتی در شرایط سخت دچار خرابی نمی شود. 
•    یکی از اصلی ترین مزیت های استفاده از میلگرد گالوانیزه، مانع از ترک خوردن بتن و زنگ زدن اسکلت فلزی می باشد. 
•    این محصول، موجب اتصال محکم و چسبندگی بالا با زمینه‌ بتنی می گردد . 
•    میلگرد گالوانیزه دارای ظاهر زیبایی است که همین امر باعث می شود تا از آن عنوان استفاده نمادین، مصرف شود.


قیمت میلگرد گالوانیزه و نحوه خرید آن 


هر یک از شما عزیزانی که پس از آشنایی با این نوع میلگرد تصمیم به خرید آن دارید و نمی دانید باید از چه طریقی این کار را انجام دهید، باید بیان کنیم که می توانید به سایت فولاد فیدار مراجعه نمایید. شما عزیزان از طریق این سایت می توانید با کیفیت ترین و مرغوب ترین میلگردها را تهیه کنید. در این میان بهتر است بدانید که قیمت این محصول، به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال: شیوه ساخت آن، قطری آن، شرکت سازنده و .... همگی موجب می شوند تا این محصول نرخ ثابتی نداشته باشد. لذا، برای اطلاع از قیمت روز میلگرد گالوانیزه نیز می توانید با همکاران ما در بخش فروش فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. 
خلاصه مطلب
ما در این بخش از مقاله به طور کامل و مفصل تلاش کردیم تا شما عزیزان را با میلگرد گالوانیزه آشنا کنیم تا در زمان نیاز، آن را خریداری نمایید. به یاد داشته باشید که حتما پیش از خرید هر گونه محصول فولادی باید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورده و راهنمایی های لازم را کسب نمایید. در غیر این صورت، ممکن است پس از خرید با مشکلات مختلفی رو به رو شوید. اگر در زمان خرید میلگرد گالوانیزه به راهنمایی نیاز دارید و یا می خواهید این محصول را با قیمتی پایین و کیفیتی مرغوب تهیه کنید، می توانید با خیالی راحت، با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار نمایید. آن ها مشاوره های لازم را ارائه داده و سپس بهترین محصولات را برای شما ارسال خواهند کرد. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ