فولاد فيدار

میلگرد سیاه چیست؟

میلگرد سیاه چیست؟

میلگرد یکی از مهترین متریال های پرکاربرد در صنعت و ساختمان سازی است که دارای اهمیت بالایی است، به همین دلیل هم هر روزه شاهد ساخت انواع مختلف این متریال هستیم که کاربردها و خصوصیات و ویژگی های مختلفی دارند.

به طور کلی میلگرد دارای مقاومت کششی بالایی است و برای جبران مقاومت کششی پایین بتن در سازه های بتنی و ساختمانی بسیار استفاده میشود و میتواند نقص های آن را جبران کند.

یکی از انواع میلگردها، میلگرد سیاه یا فولاد کربن است، در ادامه این نوشته میتوانید اطلاعاتی در مورد، این متریال، کاربردها و مزایای استفاده از آن را بررسی میکنیم، ضمنا میتوانید با مراجعه به صفحه قیمت میلگرد از نوسانات و قیمت روز این متریال مطلع شوید.

 

میلگرد فولاد کربنر

 

عناصر تشکیل دهنده ی میلگرد سیاه

 

عناصر تشکیل دهنده این میلگرد فولاد کربن، شامل موارد زیر هستند.

  • کربن
  • سیلیسیم
  • منگنز
  • فسفر
  • گوگرد

 

مقاومت میلگرد در برابر شرایط محیطی

 

یک اصل اساسی در استفاده از میلگرد در بتن این است که، به خوبی به سطح بتن بچسبد، و هیچ عاملی نتواند این چسبندگی را کاهش دهد، به همین دلیل هم برای افزایش مقاومت سازه ها در برابر عوامل مختلف از آن استفاده میکنند. دلیل ساخت انواع آجدار این متریال هم همین اصل است.

استفاده از بتن میتواند مقاومت بتن را افزایش دهد در برابر نیروهای شدید مانند زلزله مقاومت زیادی نشان دهد. اما در صورتی که به هر علتی میلگرد شکننده باشد و یا به خوبی به بتن نچسبد مقاومت خوبی نخواهد داشت.

 

معایب استفاده از میلگرد سیاه

 

این متریال به دلیل داشتن مقادیر کربن، از مقاومت زیادی در برابر زنگ زدن و اکسید شدن برخوردار نیست، و در کاربردهایی که نیاز باشد از آماتورهای ضد زنگ استفاده شود و در مقابل رطوبت قرار داشته باشد بهتر است از این متریال استفاده نکنیم.

به این دلیل که زمانی که آماتور زنگ زده باشد باعث نقص بتن هم خواهد شد و بتن ترک خورده و میشکند، اما میتوان با استفاده از پوشش های مختلف این نقص را تا حدودی جبران کرد.

 

پوشش های آماتور فولاد کربن

 

همانطور که گفتیم، این آماتورها دارای مقاومت بسیار پایینی در برابر رطوبت اند و پیش استفاده باید با روش هایی این نقص را از بین ببریم، به همین دلیل میتوان از پوشش های مختلفی استفاده کرد که به شرح زیر هستند.

میلگرد اپوکسی: همان آماتور فولاد کربن است اما با روکشی از اپوکسی پوشانده است، که علاوه بر مقاومت بالایی که در برابر ضربه دارد، در برابر زنگ زدگی هم مقاومت بالایی دارد. و تا 1700 برابر استحکام بالاتری در برابر رطوبت دارد.

میلگرد اپوکسی

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ