فولاد فيدار

معرفی ورق های سرد

معرفی ورق های سرد

به طور کلی عملیات نورد به دو دسته نورد گرم و نورد سرد تقسیم میشود، با استفاده از این عملیات ها میتوان انواع محصولات فولادی را ساخت، انواع محصولات فولادی اعم از: ورق های فولادی، میلگرد، لوله، پروفیل و... با استفاده از این روش ها ساخته میشوند. 

اما به طور کلی زمانی که بخواهیم در تولید محصولاتی پرداخت بیشتر، ابعاد دقیق تر و... داشته باشیم از عملیات نورد سرد استفاده میکنیم. محصولات ساخته شده به این روش دارای استحکام بیشتر، اندازه کوچتر، ظاهر و ابعاد دقیق تری در مقایسه با محصولات تولید شده به وسیله عملیات نورد گرم هستند. محصولی که در این نوشته قصد داریم به آن بپردازیم، ورق های فولادی سرد هستند، در ادامه این به معرفی انواع ورق سرد خواهیم پرداخت، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید.

 

انواع ورق سرد

 

ورق روغنی

 

این ورق ها را به طور کلی با نام ورق سرد هم میشناسیم، دلیل نامگذاری این محصول به ورق روغنی به دلیل شکل ظاهری آن است، این دلیل که این محصول را برای جلوگیری از زنگ زدگی و.. روغن کاری میکنند.

از این محصول جهت ساخت محصولاتی همچون: پروفیل، لوله و.. استفاده میشود و پایه ساخت ورق های گالوانیزه هستند، برای خرید یا مشاهده قیمت ورق روغنی میتوانید به صفحه این محصول مراجعه نمایید.

 

رول ورق گالوانیزه

 

ورق گالوانیزه یا ورق سفید

آهن به صورت ذاتی در صورت قرار گرفتن در معرض رطوبت و اکسیژن دچار زنگ‌زدگی و خوردگی میشود. که در در نهایت باعث پوسیدگی و تضعیف آن میشود، به همین دلیل باید با استفاده از روشهای مختلفی این مشکل را برطرف کرد، یکی از این روشها گالوانیزاسیون فولاد است، در این روش لایه ای از فلز "روی" بر روی ورق آهن ایجاد میکنند، پوشش روی بر روی فلز باعث افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی و پوسیدگی میشود، این ورق در کاربردهایی که ورق ممکن است در معرض رطوبت قرار داشته باشد استفاده میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه به صفحه این محصول مراجعه کنید.

 

ورق رنگی

ورق رنگی در واقع همان گالوانیزه است، که برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی با استفاده از لایه ای از رنگ پوشانده میشوند. این ورق ها در انواع مختلفی مانند: ورق سینوسی، ورق شادولاین، ورق کرکره ای و.. در بازار به فروش میرسند.

 

ورق گالوانیوم یا آلوزینک

ورق آلوزینک نیز شباهت بسیار زیادی با گالوانیزه دارد، اما برای ایجاد پوشش روی این ورق از 55 درصد آلومینیوم و 43 درصد روی و 2 درصد سیلیکن و سایر فلزات استفاده میشود. از مزایای اصلی این ورق میتوان به: وزن کم، مقاومت بسیار بالا، انعطاف پذیری و طول عمر بالا اشاره داشت.

 

ورق قلع اندود

 

ورق قلع اندود یا تین پلیت

همانطور که از نام این محصول مشخص است با استفاده از لایه ای نازک از فلز قلع پوشانده شده است، اینکار باعث افزایش مقاومت ورق در برابر رطوبت و فرسایش میشود. از عمده کاربردهای ورق قلع اندود میتوان به: خودروسازی، ساختمان سازی، ساخت وسایل خانگی مثل گلدان و... اشاره داشت.

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ