فولاد فيدار

معرفی سه لوله پرکاربرد فولادی

معرفی سه لوله پرکاربرد فولادی

لوله ها از پرکاربردترین مقاطع فولادی هستند که استفاده های صنعتی، پلایشگاهی و ساختمانی دارند.در واقع لوله های فولادی به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت و خوردگی در صنعت استفاده های زیادی دارند، این مقاطع دارای انواع گوناگونی هستند. که براساس جنس، شرایط ساخت و .. برای کاربردهای مختلفی استفاده میشوند، در ادامه این نوشته به بررسی اجمالی انواه لوله میپردازیم.  

 

لوله مانیسمان

این مقطع یکی از انواع لوله های بدون درز است که نخستین بار توسط بردارن مانیسمان ساختع شد. ساخت این مقطع مقاوت از سایر لوله ها است، این مقطع از ابتدا با استفاده از عملیات نورد گرم به تولید میشود. و به همین دلیل هیچ گونه درز یا جوشی در آنها وجود ندارد.و برای استفاده در صنایع جساس از آنها اسفتاده میشود.
به دلیل عدم وجود درز بسیار محکم هستند و به همین دلیل قیمت لوله مانیسمان از قیمت سایر لوله ها بالاتر است. این محصول در رده های مختلفی تولید میشود.

 

لوله داربستی

لوله دابستی یکی از انواع لوله های صنعتی است، به معنا که از آنها نمیتوان برای عبور سیالات استفاده کرد. و تحت آزمایش برای عبور گاز و مایعات قرار نمیگیرند. و برای پیاده سازی داربست جهت دسترسی به نقاط بلند و جاهایی که دسترسی دشواری به آنها وجود دارد استفاده میشوند. و در دو نوع سبک و سنگین در بازار به فروش میرسند. و ضخامت های 2.5 و 2 میلیمتری در بازار به فروش میرسند. قیمت لوله داربستی را در صفحه این محصول مشاهده کنید.

 

لوله گالوانیزه

در صنعت ساخت و ساز وجود فلزات مقاوم در برابر خودرگی برای استفاده در محیط های مرطوب ضروری است. فولاد گالوانیزه هم یگی از این فلزات است که برای تولید ورق گالوانیزه و لوله گالوانیزه استفاده میشود. این محصلات با استفاده از پوششی از روی پوشانده شده اند و در برابر خوردگی آسیب پذیر نیستند. به عملیات پوشاندن فلز با استفاده از روی گالوانیزاسیون گفته میشود.
این لوله ها معمولا با طول 6 متر تولید میشوند و به دلیل مقاومت بالایی که دارند، قیمت لوله گالوانیزه در مقایسه با لوله های معمولی بالاتر است. این محصول در دو نوع فولادی و آهنی تولید و به فروش میرسد.
برای تولید این لوله ها در ابتدا با جوش دادن ورق آنها را به شکل لوله در می آورند. در مقاله از ورق تا لوله چگونگی این فرایند را بررسی کرده ایم. و سپس آنها را داخل حوضچه های روی مذاب می اندازند تا گالوانیزه شوند و مقاومتشان افزایش پیدا کند. این مقاطع با استفاده دنده پیچی به هم متصل میشوند.

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ