فولاد فيدار

مزایای استفاده از فولاد گالوانیزه چیست؟

مزایای استفاده از فولاد گالوانیزه چیست؟

بسیاری از صنایع مختلف عمدتا از فولاد گالوانیزه استفاده می کنند ، زیرا مزایای استفاده از فولاد گالوانیزه برای صنایع گسترده بسیار قابل توجه است مثلا قیمت ورق گالوانیزه نسبت به اکثر فولاد های تصفیه شده پایین تر ست در ادامه به مزایای دیگر این فولاد خواهیم پرداخت.

مزایای فولادهای گالوانیزه 

 فولاد گالوانیزه بلافاصله بعد از تحویل آماده استفاده است. این فولاد به آماده سازی اضافی سطح ، بازرسی ، رنگ آمیزی پوشش ها و ... نیاز ندارد که باعث صرف هزینه های بیشتر شرکت ها در پایان آنها شود.

عمر طولانی تری دارند. انتظار می رود که یک قطعه فولاد صنعتی گالوانیزه در محیط های متوسط ​​بیش از 50 سال دوام داشته باشد و با قرار گرفتن در معرض آب شدید می تواند بیش از 20 سال دوام بیاورد. بدون نیاز به تعمیر و نگهداری. افزایش دوام محصول نهایی فولاد ، قابلیت اطمینان محصول را نیز افزایش می دهد.

دارای مقاومت در برابر زنگ زدگی از روی می باشد.عناصر آهن موجود در فولاد به طرز باورنکردنی در معرض زنگ زدگی قرار دارند ، اما افزودن روی به عنوان یک بافر محافظ بین فولاد و هرگونه رطوبت یا اکسیژن عمل می کند. فولاد گالوانیزه بسیار محافظ است ، از جمله گوشه های تیز و فرورفتگی هایی که نمی توان با پوشش های دیگر محافظت کرد که آن را در برابر آسیب مقاوم می کند.

مزایای استفاده از فولاد گالوانیزه چیست؟

روشهای مختلف گالوانیزه کردن

همانطور که در بالا گفته شد ، چندین فرآیند مختلف برای فولاد گالوانیزه وجود دارد.

گالوانیزه گرم

اولین و اصلی ترین روش برای گالوانیزه ، گالوانیزه گرم است. روند کار بسیار شبیه آنچه که از نام آن پیشنهاد می شود است! در این روش ، فولاد یا آهن در یک استخر ذوب روی غوطه ور می شود که دمایی را در حدود 860 درجه فارنهایت (460 درجه سانتیگراد) حفظ می کند. این حمام مذاب پیوند متالورژی بین روی و فلز دریافت کننده را آغاز می کند. پس از بیرون آمدن فلز از حمام ، در برابر قرار گرفتن در معرض جو واکنش نشان می دهد و روی خالص با اکسیژن مخلوط می شود و اکسید روی ایجاد می کند. اکسید روی بیشتر به دی اکسید کربن واکنش می دهد و کربنات روی تشکیل می دهد که پوشش محافظ نهایی روی ماده را تشکیل می دهد. نشانه گویای یک ماده گالوانیزه گرم غوطه وری وجود یک الگوی کریستالی مانند است که گاهی اوقات آن را "spangle" می نامند.

روش گالوانیزه داغ یک انتخاب اقتصادی است که می تواند به سرعت در هر دو شکل ساده و پیچیده اجرا شود.

مواد پوشش داده شده جدید را می توان به روشی مشابه مواد بدون روکش کار و ماشین کاری کرد. از فولاد گالوانیزه می توان در کاربردهای دمای بالا تا 392 درجه فارنهایت استفاده کرد ، اما استفاده در دمای بالاتر از آن سطح باعث لایه برداری لایه کربنات روی می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع روش‌ های گالوانیزه می توانید مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.

گالوانیزه شدن

گالوانیزه شدن نتیجه ترکیب فرآیندهای بازپخت و گرم شدن گالوانیزه به منظور تولید یک پوشش تخصصی روی فولاد است. فرآیند گالوانیزه از طریق بازپخت فوری و داغ انجام می شود که باعث ایجاد رنگ خاکستری مات می شود.

ورق گالوانیزه یک محصول آلیاژی از روی و آهن است ، جایی که فلز پایه توسط فرآیند غوطه وری گرم پوشش داده می شود ، سپس گرم می شود تا آلیاژ بین پوشش روی مذاب و فولاد ایجاد شود. پایان حاصل یک سطح مات کسل کننده است. فولاد گالوانیزه منجر به جوشکاری می شود و سطح برای چسبندگی رنگ بسیار عالی است.

پیش گالوانیزه

مشابه روش گالوانیزه گرم است ، اما در اولین مرحله تولید انجام می شود. پیش گالوانیزه فرآیندی است که شامل نورد ورق فلز از طریق ماده تمیز کننده برای پر کردن سریع مواد برای گالوانیزه است. سپس ، این فلز از داخل استخر روی مایع مذاب عبور داده می شود و بلافاصله پس زده می شود. مزیت اصلی این روش این است که می توان سیم پیچ های ورق فولاد را به سرعت در مقیاس بزرگ با پوشش یکپارچه نسبت به روش سنتی غوطه وری گالوانیزه کرد.

الکتروگالوانیزه کردن

منحصر به فردترین این روشها الکتروگالوانیزه کردن است. الکتروگالوانیزه شامل غوطه وری مواد در یک گودال مذاب روی نیست. در عوض ، یک جریان الکتریکی به محلول الکترولیتی وارد می شود که روی فولاد اعمال می شود و باعث کاهش یونهای روی مثبت به فلز روی می شود - سپس روی فولاد با بار مثبت رسوب می کند. مانند قبل از گالوانیزه سازی ، این روش به طور معمول در اولین مرحله تولید انجام می شود.

چه صنایعی از فولاد گالوانیزه استفاده می کنند؟

از فلزات گالوانیزه در همه جا استفاده می شود!

بدنه اتومبیل ها و بسیاری از دوچرخه ها از فلزات گالوانیزه ساخته شده اند. برخی از لوله های آب آشامیدنی هنوز از فولاد گالوانیزه ساخته می شوند. ورق نورد سرد نیز غالباً گالوانیزه می شود. مهره ها ، پیچ ها ، ابزارها و انواع سیم ها اکنون گالوانیزه شده اند زیرا این یک فرآیند ارزان است و به افزایش طول عمر فلز کمک می کند! در مقاله کاربرد ورق گالوانیزه درصنعت خودروسازی در مورد این موضوع توضیحات جامع تری داده ایم که میتوانید آن را مطالعه کنید.

به ویژه فولاد گالوانیزه اغلب مواردی است که در ساختمانهای مدرن "اسکلت فلزی" استفاده می شود. از فولاد گالوانیزه همچنین برای ایجاد سازه هایی مانند بالکن ، ایوان ، راه پله ، نردبان ، راهرو و غیره استفاده می شود. اگر پروژه شما بعد از اتمام کار در خارج از منزل زندگی کند ، فلز گالوانیزه گزینه ایده آل است. نرده ها ، سقف ها ، مسیرهای پیاده روی در فضای باز ، اینها همه گزینه های عالی برای فلز گالوانیزه هستند!

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ