فولاد فيدار

مراحل خرید میلگرد از بورس و نحوه انجام معاملات

مراحل خرید میلگرد از بورس و نحوه انجام معاملات

رعایت سلسله مراتب انجام صحیح کار و انجام قانونی مراحل خرید میلگرد از بورس، می تواند باعث خرید راحت تر و پر سود تر برای خریدار شود. میلگرد به عنوان یکی از محصولاتی که در بازار بورس ارائه می شود می تواند در این بازار خریداری شود و خریداران پس از انتخاب و کار کردن با کارگزار می توانند قیمت میلگرد را وارد کرده و سپس محصول مورد نظر را سفارش و خریداری کرده و در محل تعیین شده توسط خود تحویل بگیرند. در تالار بورس و در مراحل خرید میلگرد از بورس، کارگزار بورس به نمایندگی از خریدار مراحل کاری را طی می کند و به انجام کار ها نظارت دارد.

بازار بورس

یکی از راه های خرید محصولات فلزی بازار بورس می باشد و می توان از طریق این بازار خرید های میلگرد و فلزات را به سهولت و با اطمینان خاطر، انجام داد. اوراق بهادار در سال 84 و تاسیس بورس در سال 82 باعث شد تا بورس به شکل امروزی و به بستری برای خرید و فروش و سرمایه گذاری در سطح کشوری تبدیل شود. انواع مختلفی از کالا های صنعتی و یا محصولات و فرآورده های پتروشیمی، محصولات و داده های کشاورزی، طلا و نقره و فلزات گرانبها و محصولات صنعتی در کنار مواد استخراج شده از معادن در این بازار یعنی در بازار بورس، داد و ستد می شوند.

خرید میلگرد

نحوه معامله در بازار بورس

تمامی افرادی که در بازار بورس وارد شده و یا در آن سرمایه گذاری می کنند و قصد ورود به این بازار را دارند، باید اول به خرید و یا فروش و سفارش سهم در این بازار بپردازند. این برای تمامی افراد حقیقی و حقوقی مشترک می باشد. پس از انتخاب کارگزار و شخصی برای سرمایه گذاری، باید کد مشتری در بازار بورس توسط شما دریافت شود.

این کد برای تمامی افراد بسیار مهم می باشد و برای کار کردن و سرمایه گذاری های مجدد، شما نیاز به این کد دارید. هر خریدار باید از طریق کارگزار خود این کد را دریافت نماید و این کار فقط یکبار انجام می شود. در حال حاضر در بازار بورس و کالا 86 کارگزاری مشغول به فعالیت می باشند و شما می توانید از بین این کارگزاران با یکی از آنها کار کنید و برای طی کردن مراحل خرید میلگرد از  بورس نیز این امر صادق می باشد.

خرید میلگرد از بورس

مراحل خرید میلگرد از بورس بخش سفارش

برای خرید در بورس باید هر بار فرم خرید را تکمیل نمایید و در این فرم مشخصات دقیق محصول و کالا و تولید کننده آن را در کنار بالاترین قیمت و حداکثر قیمت آن و موارد دیگری را وارد کنید. برای جلوگیری از بازار سیاه و استفاده سودجویان از این محصولات، اقلامی مانند میلگرد، با ارائه نمودن مدارک خاص فروخته می شود تا از بازار سیاه جلوگیری نماید.

این یعنی در صورتی که شما بخواهید اقدام به خرید میلگرد کنید باید مدارک خاص و شرایط خاص را رعایت نمایید و پروانه ساختمان و مدارکی از این دست را ارائه کنید. پس از این مرحله کارگزار درخواست شما را مبنی بر خرید میلگرد بررسی می نماید و نسبت به آن به شما پاسخ می دهد و در صورت نیاز، کارگزار در این محله دوباره با تولید کننده ارتباط برقرار می نماید.

مراحل خرید میلگرد از بورس

مراحل خرید میلگرد از بورس

در زمان خرید میلگرد و در مراحل خرید میلگرد از بورس باید 10 درصد از مبلغ را به حساب کارگزار خود واریز نمایید. این 10 درصد در اصل برای تضمین و برای تثبیت می باشد و در صورتی که خریدار در مراحل خرید میلگرد از بورس دچار خطا و یا عمل نکردن به تعهدات خود شود، و یا جرایمی را مرتکب شود، کارگزار بتواند از آن 10 درصد استفاده نماید.

اگر در این مسیر و در خرید نیاز به کم کردن کارمزد باشد، مبلغ مورد نیاز از این 10 درصد کم می شود. اگر کالای مد نظر شما در دسته کالاهای صادراتی کشور قرار داشته باشد شما باید 5 درصد از کل را به حساب کارگزاری واریز نمایید. میلگرد در بعضی موارد در دسته بندی کالاهای صادراتی نیز محسوب می شود.

مراحل خرید میلگرد در بورس

خرید و تحویل سفارش

کارگزار انتخابی از سوی شما با اتکا و مبنی بر درخواست شما نسبت به وزن و نوع و مبلغ در زمانی که کالا در بازار بورس عرضه می شود با دیگر کارگزاران به رقابت می پردازد و در صورتی که کالا با قیمتی کمتر از حداکثر تعیین شده از سوی شما برسد و به اندازه کافی باشد، آن را برای شما سفارش داده و خریداری می نماید.

پس از انجام خرید، تمامی اطلاعات تکمیلی مانند جزئیات خرید و حق الزحمه و عوارض بورس و قانون را در یک اطلاعیه جامع ثبت کرده و به دست خریدار می رسانند. بعد از این مرحله خریدار باید تا 3 روز مبلغ اصلی و تعیین شده را و مابقی مبلغی که واریز نشده را به حساب بورس واریز نماید و سند و فیشی مبنی بر این واریز را به کارگزار خود ارائه کند.

اگر این مبلغ و فیش در مراحل خرید میلگرد از بورس تا 3 روز تسویه نشود، به ازای هر روز 0.25 از کل قرارداد به عنوان جریمه در نظر گرفته می شود و خریدار باید آن را به فروشنده بدهد و پس از 10 روز کاری و در صورتی که تسویه انجام نشود به طور کلی معامله فسخ خواهد شد. در این فیش باید شخص خریدار و واریز کننده یکی باشند و در صورتی که با یکدیگر تفاوت داشته باشند، کارگزار آن را نمی پذیرد. پس از تحویل گرفتن فیش و خرید کلی، کارگزار باید تسویه کرده و مدارک کلی را به فروشنده تحویل دهد.

یکی دیگر از موارد مهم در خرید میلگرد از بورس این می باشد که خریدار بر طبق قانون موظف است حمل بار و تعیین پیمانکار و تعیین نمودن محلی برای تخلیه بار را مشخص نماید. پس از این مراحل باید حواله فروش از سوی تولید کننده و بورس صادر شود و بار در محل مورد نظر به خریدار تحویل داده شود. در تمامی این مراحل خرید میلگرد از بورس، کارگزار خریدار باید پیگیری های کامل را نسبت به بار و مسائل دیگر داشته باشد. محصولات فولادی و محصولاتی مشابه به میلگرد در بازار بورس در ساعت 10:30 عرضه می شوند. 

 

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ