فولاد فيدار

لوله گالوانیزه چه فرقی با لوله داربستی دارد؟

لوله گالوانیزه چه فرقی با لوله داربستی دارد؟

لوله ها از جمله پرکاربرد ترین مصالح هستند که هر یک از آن ها، بنا به ویژگی هایی که دارند در صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع، انواع لوله ها از نظر کاربرد، ویژگی ها، قیمت، جنس و ... با هم فرق دارند. لوله گالوانیزه و لوله داربستی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و هر کدام از این دو نوع، در صنعتی و در بخشی، مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال: معمولا از لوله گالوانیزه در ساختن اسکلت گلخانه ها، برای انتقال سیالات و انتقال گاز و ... استفاده می اما، در مقابل از لوله داربستی همواره در زمان فرایند اجرا پروژه های ساختمانی برای نما سازی استفاده می کنند. البته، بهتر است تا بدانید که این دو لوله علاوه بر کاربرد، تفاوت های دیگری نیز دارند که اگر می خواهید با آن ها آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه ابتدا لوله گالوانیزه و لوله داربستی را به طور کامل به شما معرفی کرده و سپس، تفاوت های این دو را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 


لوله گالوانیزه چیست؟


همان گونه که در بخش ابتدایی مقاله بیان کردیم، بیش از این که بخواهیم شما را با تفاوت های لوله گالوانیزه و لوله داربستی آشنا کنیم، بهتر است که با خود این محصولات آشنا شوید. لازم به ذکر است تا بدانید که جنس لوله های گالوانیزه از فولاد نرم می باشد که آن را طی فرایندی به لوله گالوانیزه تبدیل می کنند. در واقع، برای ساختن این محصول ابتدا ورقه های فولادی را در داخل قالب های مخصوصی قرار می دهند و سپس آن ها را تحت فشار می گذارند. در مرحله بعدی، درز آن ها را جوش زده و برای افزایش مقاومت در مقابل اسید ها و زنگ ‌زدگی ‌ها و .... ، آن‌ ها را در یک وان آبکاری مخصوصی (گالوانیزه) قرار می ‌دهند. سپس، آن ها را خارج کرده و در اندازه های مورد نیاز، برش زده و لوله ها را روانه بازار می کنند. 

لوله گالوانیزه | خرید لوله گالوانیزه | فولادفیدار


ویژگی و کاربرد لوله گالوانیزه 


لوله های گالوانیزه، دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند؛ به طور مثال: آن ها در برابر زنگ زدگی ها و خوردگی ها بسیار مقاوم می باشند. این امر سبب شده تا طول عمر و ماندگاری آن ها زیاد باشد و تا 40 الی 50 سال عمر کنند که این میزان بسته به نوع نگهداری ممکن است افزایش یا کاهش یابد. این لوله ها، قابلیت بازیافت دارند و به محیط زیست آسیب نمی رسانند. تمامی این ویژگی ها سبب شده تا لوله های گالوانیزه در صنعت های مختلف کاربرد داشته باشند که تعدادی از مهم ترین کاربرد آن ها، شامل موارد زیر می باشند: 

 

  •     در خطوط انتقال گاز
  •     در سیستم های آبیاری
  •     در سیستم های تهویه
  •     در ساختن تصفیه خانه ها
  •     در صنعت کشاورزی


لازم به ذکر است تا بدانید که لوله های گالوانیزه کاربرد گسترده تری دارند که ما در این بخش فقط به تعدادی از آن ها اشاره کردیم. 


لوله داربستی چیست؟


هم اکنون که به طور کامل با لوله گالوانیزه و ویژگی ها و کاربردهایش آشنا شدید، بهتر است که با لوله داربستی نیز به طور کامل آشنا شوید تا در بخش بعدی شما را با تفاوت های این دو محصول آشنا کنیم. لوله های داربستی، سازه هایی فلزی هستند که در دو نوع سبک و سنگین ساخته می شوند. سایز استاندارد لوله داربستی دارای قطر خارجی 48.3 میلی متر، ضخامت دیواره 3.2 میلی متر و طول 6 متر امی باشد. به عبارتی دیگر می توانیم بیان کنیم که داربست ها از میله های فلزی تولید می شوند که به عنوان تکیه گاهی برای قسمتی از سازه ها، مصرف می شوند. ساخت این لوله ها، نیازمند تخصص ویژه ای می باشد؛ زیرا، اگر بدون تخصص و مواد اولیه عالی ساخته شوند، در آینده برای سازه های مختلف، خسارت های زیادی را به بار می آورند. 
 برای استفاده از لوله های داربستی، معمولا آن ها را به هم متصل می کنند که این اتصال همواره به کمک بست های ویژه ای انجام می شود. بیشترین کاربرد این لوله ها، در صنعت ساختمان سازی است که از آن ها برای دسترسی به نقاط دشوار ساختمان مصرف می شود. لازم به ذکر است تا بدانید که با کمک این لوله ها نمی توان هیچ گونه سیالی منتقل کرد که همین امر موجب می شود تا آن ها در معرض آزمایشات آب و یا گاز قرار نگیرند. لذا، به خاطر بسپارید که لوله های داربستی فقط دارای کاربرد صنعتی بوده و از آن ها در صنایع و سازه های مختلف، استفاده می شود.  

لوله گالوانیزه
ویژگی های لوله داربستی


لوله های داربستی نیز همانند لوله های گالوانیزه دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که تعدادی از مهم ترین ویژگی های این لوله های داربستی، شامل موارد زیر می باشند: 


•    سبک بودن وزن این لوله ها
•    مقرون به صرفه بودن 
•    سهولت در انتقال و جا به جایی این لوله ها 
•    نصب آسان و سریع 
فرق بین لوله داربستی با لوله گالوانیزه


هم اکنون که به طور کامل با لوله گالوانیزه و لوله داربستی آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که این دو لوله چه فرقی با هم دارند؟ در جواب سوال شما عزیزان باید بیان کنیم که لوله های داربستی و لوله های گالوانیزه، درست همانند سایر لوله ها تفاوت های بسیار زیادی با هم دارند. دو مورد از مهم ترین تفاوت های لوله های گالوانیزه با لوله های داربستی، شامل موارد زیر می باشند:
اولین تفاوت این دو لوله ، کاربرد آن ها است و نمی توان از لوله های داربستی مثل لوله های گالوانیزه جهت منتقل کردن سیالات یا گاز ها استفاده کرد. در واقع، لوله های داربستی، برای دسترسی به بخش های مختلفی از ساختمان ها مصرف می شود. لازم به ذکر است تا بدانید که در اغلب اوقات، لوله های داربستی در جلوی نمای ساختمان ها نصب می شوند تا از این طریق بتوانند نماسازی ساختمان را انجام دهند. 
•    علاوه بر کاربرد، لوله های داربستی و لوله های گالوانیزه، از نظر جنس نیز با هم فرق دارند . البته، برخی از افراد فکر می کنند که چون ماده اولیه هر دوی آن ها فلز است، پس جنس آن ها نیز یکسان است. این تفکر نادرست است؛ زیرا، لوله های داربستی دارای پوششی از جنس گالوانیزه نیستند؛ اما لوله های گالوانیزه این روکش را دارا می باشند. 
نکات مهمی که در زمان خرید لوله گالوانیزه و لوله داربستی باید بدانید
هر یک از شما عزیزانی که تصمیم به خرید لوله های داربستی و یا لوله های گالوانیزه دارید، پیش از خرید باید نکاتی را دانسته و رعایت کنید. این نکات به شما کمک می کنند تا خریدی راحت و مطمئن داشته باشید. تعدادی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید لوله های گالوانیزه و داربستی باید بدانید، به شرح زیر می باشند:

 

  •     پیش از خرید این لوله ها، حتما با کاربرد آن ها آشنا شوید و محصولی را بخرید که مورد نیاز شما باشد.
  •     علاوه بر کاربرد، در زمان خرید باید به نوع لوله ها، نیز توجه کنید؛ زیرا، هر یک از آن ها دارای انواع مختلفی می باشند. 
  •     در زمان خرید لوله های گالوانیزه و لوله های داربستی باید به سایر و اندازه آن ها نیز توجه کنید تا محصولی را خریداری کنید که به آن نیاز دارید. 
  •     در هنگام خرید لوله ها، حتما به برند و کارخانه تولید کننده نیز دقت کنید. 


خلاصه مطلب


ما در این بخش تلاش کردیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با لوله های داربستی و لوله های گالوانیزه آشنا کرده و تفاوت های آن ها را برای شما بیان کنیم . به یاد داشته باشید که برای این که خریدی خوب داشته باشید، باید در زمان خرید به تمامی نکات گفته شده توجه کرده و آن ها را رعایت کنید. اگر می خواهید این لوله ها را از مکانی امن و مورد اعتماد خریداری کنید، می توانید با همکاران ما در واحد فروش فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. آن ها شما را در زمان خرید راهنمایی کرده و بهترین و با کیفیت ترین محصولات را به شما ارائه می کنند. 


 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ