فولاد فيدار

لوله مانیسمان چه کاربردی در صنعت خودرو سازی دارد؟

لوله مانیسمان چه کاربردی در صنعت خودرو سازی دارد؟

شاید تا به حل نام لوله مانیسمان را نشنیده باشید و ندانید که چیست و در چه صنعت هایی کاربرد دارد. یکی از لوله های بدون درزی که دارای هیچ گونه جوش زدگی نیستند و در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، لوله مانیسمان می گویند. اما، یکی از اصلی ترین کاربردهای آن، در صنعت خودرو سازی است. اگر می خواهید که با این محصول و کاربرد آن در صنعت اتومبیل سازی بیشتر آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه این لوله را به طور کامل به شما عزیزان معرفی کرده و سپس موارد استفاده از آن را در صنعت خودروسازی بیان خواهیم کرد. 


لوله مانیسمان چیست و در چه صنایعی مورد استفاده قرار می گیرد؟ 


همان گونه که در بخش ابتدایی بیان کردیم، لوله هایی که بدون هیچ گونه درز و جوشی هستند را لوله های مانیسمان می گویند. در واقع، در زمان تولید این محصولات، از هیچ ابزاری برای جوشکاری استفاده نمی کنند که همین امر موجب می شود تا ظاهری صاف و یکدست داشته باشند. لازم به ذکر است تا بدانید که شیوه ساخت لوله های مانیسمان سبب شده تا تقریبا تمامی صنایع از آن در بخش های مختلف، استفاده کنند. برخی از مهم ترین صنعت ها که این محصول را مورد استفاده قرار می دهند، شامل موارد زیر می باشند:

 

  •     استفاده از لوله مانیسمان در صنعت فولاد 
  •     مصرف این لوله در ساخت دیگ های بخار 
  •     استفاده از لوله مانیسمان در صنعت کشتی سازی 
  •     کاربرد لوله مانیسمان در صنعت اتومبیل سازی


البته، ین محصول در صنعت های دیگر نیز کاربرد دارد و ما فقط به تعدادی از اصلی ترین آن ها در این بخش، اشاره کردیم. لذا ، اگر می خواهید به طور کامل با کاربردهای آن آشنا شوید، می توانید به سایت فولاد فیدار مراجعه نمایید. 

لیست قیمت لوله مانیسمان | قیمت روز لوله مانیسمان
کاربرد لوله مانیسمان در صنعت خودرو سازی 


هم اکنون که دانستید لوله مانیسمان در چه صنعت هایی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد، ممکن است سوال کنید که این لوله در صنعت خودرو سازی، چه کاربردی دارد؟ و یا سوال کنید که در چه بخش هایی از صنعت خودرو سازی از این محصول استفاده می شود؟ در جواب شما عزیزان باید بیان کنیم که لوله مانیسمان بر خلاف باورهای برخی از افراد، در این صنعت کاربرد گسترده ای دارد. زیرا، اگر این لوله نباشد، تقریبا چند چرخه این صنعت متوقف می شود. به همین خاطر، می توانیم بیان کنیم که این محصول در این صنعت ، کاربرد گسترده ای دارد. برخی از مهم ترین بخش هایی که از لوله مانیسمان استفاده می کنند، شامل موارد زیر می باشند: 


استفاده از لوله مانیسمان در خطوط تزریق سوخت فشار زیاد


یکی از اصلی ترین کاربردهای لوله مانیسمان در صنعت اتومبیل سازی، مصرف آن در خطوط تزریق سوخت فشار بالا می باشد. زیرا، این خطوط وظیفه دارند که بدون بروز هیچ مشکل و اختلالی، سوخت را از فشار قوی به پمپ برسانند. اگر این کار به درستی انجام نشود، خودرو ها با مشکلات بزرگی رو به رو خواهند شد. به همین خاطر، تولید کنندگان خودرو از محصولی محکم و پر دوام همچون: لوله مانیسمان در این بخش استفاده می کنند. 
زیرا، این لوله مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل مختلف دارد و در طی سالیان سال، با هیچ مشکلی رو به رو نخواهد شد. همچنین، این محصول، بدون شکستگی و با سرعت بسیار زیادی، سوخت را از دستگاه فشار گرفته و به بخش موتور اتومبیل می رساند. البته، برخی از افراد فکر می کنند که این فرایند باعث لرزش خودرو می شود. این تفکر کاملا نادرست است ؛ زیرا، لوله مانیسمان بدون کوچک ترین لرزش، کار خود را به درستی و به سرعت، انجام می دهد.

 
استفاده از لوله مانیسمان در پرس سیلندری سیستم چرخ عقب 

قیمت لوله مانیسمان
لوله مانیسمان علاوه بر رساندن سوخت از دستگاه فشار قوی به موتور خودرو، کاربرد دیگری نیز در صنعت اتومبیل سازی دارد. در واقع، از این محصول در پرس سیلندری سیستم چرخ عقب نیز استفاده می کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که هر دو چرخ عقب و هر دو چرخ جلو خودرو، با سیستم سیلندری کار می کنند و به عبارتی هدایت هیدرولیکی آن ها، از طریق آن می باشد. به همین خاطر، برای این که چرخ ها بتوانند به درستی کار کنند، از ابزاری در پرس سیلندری استفاده می کنند که نام آن، لوله مانیسمان است. 
به عبارتی ساده تر می توانیم برای شما عزیزان بیان کنیم که سیلندرهای عقب و جلو، هر دو به هم متصل هستند و در واقع، در یک ردیف هیدرولیکی قرار دارند. این امر موجب می شود تا زاویه تمامی چرخ ها به سمتی باشد که فرمان قرار دارد. لذا، برای ایجاد هماهنگی بین این دو، تولیدکنندگان باید از محصولی مقاوم همچون لوله مانیسمان استفاده کنند. این محصول ، به خوبی می تواند زاویه تمامی چرخ ها را در جهتی قرار دهد که فرمان انتخاب می کند. به یاد داشته باشید که اگر این محصول نباشد، کنترل چرخ ها از دست راننده خارج شده و ممکن است اتفاقات وحشتناکی رخ دهد. لذا، می توانیم بیان کنیم که این لوله، در صنعت خودرو سازی نقشی مهم و حیاتی را ایفا می کند. 


خلاصه مطلب
ما در این بخش از مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با لوله مانیسمان و کاربرد آن در صنعت خودرو سازی آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که برای خرید این محصول، باید به سایت های معتبری مراجعه کنید. زیرا، در غیر این صورت، ممکن است محصولی را تهیه کنید که کیفیت مرغوبی ندارد. علاوه بر این، ممکن است هزینه های زیادی را نیز برای خرید پرداخته کرده باشید. اما، نگران نباشید؛ زیرا، اگر می خواهید لوله مانیسمان را خریداری کنید، می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. آن ها ابتدا به شما مشاوره داده و سپس بهترین و با کیفیت ترین لوله مانیسمان و انواع لوله و یا سایر محصولات فولادی را به شما ارائه می کنند. البته، مبلغ دریافتی از سمت شرکت ما، نسبت به سایرین کمتر است که این به خاطر سهولت خرید مشتریان ما می باشد.  


 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ