فولاد فيدار

سازه‌های قاب فلزی سبک

سازه‌های قاب فلزی سبک

در سازه های مدرن لازم است که با استفاده از مصالح مختلف و استفاده از تکنیک های جدید اقدام به افزایش مقاومت سازه ها میکنند، یکی از این تکنیک ها، سبک سازی ساختمان با استفاده از روش  قاب های فلزی است، در این حالت نیرو و بارهای وارده به ساختمان کاهش پیدا میکنند، به همین دلیل هم ایمنی آن افزایش پیدا میکند.

کاهش وزن سازه از موراد با اهمیت زیاد در افزایش ایمنی آن است، از آنجایی که از فولاد به صورت گسترده ای در ساخت ساختمان ها و سازه ها استفاده میشود، البته در برخی از مناطق و کشور ها استفاده از چوب به استفاده از بتن و آجر در سازه ها به دلیل سبک تر بودن ترجیح داده میشود، اما روش استفاده از قاب های فولادی توانسته است به عنوان روشی اقتصادی و ایمن در کشور های پیشرفته ای مانند: استرالیا، امریکا و کشور های اروپایی رواح پیدا کند. 

اجزای سازه‌های قاب فلزی سبک

ساختمان هایی که با استفاده از قاب های سبک ساخته میشوند، شامل بخش هایی از جمله: مقاطع، ورق های فولادی نورد شده، و پوشش هایی از جمله تایل های گچی یا پی وی سی هستند. به طور کلی از سازه های قالب فلزی مانند نبشی برای ساختمان های تا 2 الی 3 طبقه و ویلا ها استفاده میشود.

‌دیوار‌ ها در سازه های قاب فلزی

در سازه های فولادی سبک، معمولا بارهای جانبی توسط دیوارها تحمل میشود، در این سازه ها دیوارها به صورت توخالی ساخته میشوند، و به همین دلیل هم فواصل خالی آنها را با استفاده از مواردی مانند: فوم های استایرنپر، بتن سبک و.. پر میکنند. 

این نوع دیوارهای به دو شیوه ساخته میشوند، در روش اول از پانل های پیش ساخته ای که در کارخانه ها ساخته میشوند، استفاده میشود، و برای ساخت سازه ها تنها کافی است است که دیوارها را با استفاده از اتصالات و ... مونتاژ کرده و استفاده کنیم. 

در روش دوم، قاب بندی دیوارهای باربر را در کارگاه با شاسی کشی و تراز کردن و.. انجام میدهند و سپس این قاب ها و دیوار ها را در محلی که میخواهند نصب و استفاده میکنند. 

‌سقف‌ در سازه های قاب فلزی

در این سیتم ها سقف ها هم مانند دیوارها ساخته میشوند، سقف در این سازه ها از مواردی مانند، بست ها، تیرچه، ساخت کنندها و مواردی مانند صفحات فولادی تشکل میشوند، میتوان برای پیاده سازی این سقف ها از سقف مرکب یا عرشه فولادی هم استفاده کرد. 

دیوارهای غیر باربر‌ در سازه های قاب فلزی

در این سیستم دیوارهای سبک با استفاده از قاب های سبک که میتوانند به نبشی گالوانیزه یا ناودانی و... متصل شده باشند ساخته میشوند.  و با استفاده پانل های پیش ساخته که  انواع مختلفی از جمله: ضد حریق، اکوستیک و انرژی هستند ساخته میشوند. 

سازه های فلزی قاب سبک

 

مزایای استفاده از سازه ‌های قاب فلزی سبک

 سرعت بالای اجرا: ساخت ساختمان ها با این روش در مقایسه با روش های مرسوم با سرعت بالاتری انجام میشود.

امنیت بالا: به دلیل وزن پایین این سازه ها از در برابر زلزه و طوفان و... از امنیت بالایی برخودار هستند و به این دلیل که در ساخت بخش های مختلفشان از موارد غیر قابل اشتعال و رطوبت استفاده میشود از ایمنی بالایی در این زمینه هم برخوردار هستند. 

کیفیت بالا: در صورتی که از مصالح باکیفیت در ساخت آنها استفاده شود، پایداری بالایی خواهند داشت و در طول زمان استفاده نیاز به تعمیرات نخواهند داشت. 

انعطاف بالا در طراحی: به این دلیل که در ساخت آنها از مقاطع سبک تر استفاده میشود، فضا کمتری هم اشغال میشود و به همین دلیل هم در ساخت از انعطاف بالایی برخوردار خواهند بود 

اقتصادی بودن: استفاده کمتر از مصالح و استفاده از تکنیک های جدید برای ساخت سازه باعث شده است که سازه هایی سبک، ارزان و مقاوم داشته باشیم. 
 

چنانچه قصد دارید تا از قیمت میلگرد و قیمت آهن مطلع شوید میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید همچنین اگر در این حوزه نیازمند مشاوره هستنید کارشناسان ما آماده اند تا در این خصوص به شما مشاوره تخصصی بدهند.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ