فولاد فيدار

ساخت استخر با میلگرد

ساخت استخر با میلگرد

مقاومت تمام سازه های ساختمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در ساخت آنها از استانداردهای ملی و بین المللی پیروی کرد و در صورتی که از قوانین، قواعد و استانداردها پیروی نشود میتواند باعث بروز خطرات جانی جبران ناپذیری شود. به دلیل اهمیت بالای آرماتور بندی در ساخت استخر در این نوشته تصمیم داریم اطلاعاتی در این باره را بررسی کنیم. و مراحل ساخت استخر با میلگرد را بررسی کنیم.

 

مراحل ساخت استخر

اولین و مهمترین موضوعی که در هنگام ساخت استخر باید به آن توجه کرد داشتن نقشه ای دقیق از اندازه ها و ابعاد استخر است که باید با استفاده از نقشه ای استاندارد و همچنین تست خاک انجام میشود. 

اولین مرحله برای ساخت استخر، گود برداری و ایجاد فوندانسیون استخر است، به این صورت که در ابتدا باید گود برداری برای ایجاد استخر را انجام داد تا بتوانیم سطحی پایین تر از سطح زمین داشته باشیم.

سپس باید کف آن را با لایه ای 10 سانتی متری از بتن برای تراز کردن استخر بپوشانیم، به این بتن به طور کلی بتن مگر گفته میشود. بتن مگر وظیفه جلوگیری از هدر رفتن شیره اصلی بتن را برعهده دارد.

برای آرماتور بندی در مرحله بعدی لازم است که کف استخر را با استفاده از میلگرد بستر که به صورت مش های آماده در بازار به فروش میرسد. و میتوان از نها برای ساخت دیواره ها و کف استخر استفاده کرد. همچنین میتوان با خرید میلگرد های آج دار اینکار را انجام داد. 

 

آرماتور بندی استخر

 

شیوه آرماتور بندی کف اسخر

برای آرماتور بندی کف استخر لازم است که میلگردها را به صورت یک شبکه و یا دو شبکه در کنار یکدیگر ایجرا کرد، و سپس با استاده از خرک فاصله میانی شبکه را ثابت نگه داشت، پس از اینکه کار کف به پایان رسید نوبت به این میرسد تا دیواره ها را به چند شیوه انجام داد در حین انجام اماتور بندی کف و دیواره ها باید مکان مناسبی را برای لوله کشی های استخر در نظر گرفت. 

در صورتی که این کار به صورت اصولی انجام شود باعث خواهد شاید تا استخر پس از آبگیری دچار نشت یا ترک نشود. در صورتی که نیاز به اطلاع از قیمت میلگرد یا سایر مصالح ساختمانی را دارید میتوانید با کارشناسان شرکت فولاد فیدار تماس بگیرید.

به طور کلی میتوان گفت در صورتی که آرماتور بندی و همین طور تست خاک به صورت استاندارد انجام شود، و محاسبات سازه استخر توسط مهندسان این حوزه انجام شود، باعث میشود که سازه مورد نظر پس از چند سال دچار نشتی، ترک و.. نشود.

 

آرماتوربندی دیواره استخر

از روش هایی که برای آرماتور بندی دیوارهای استخر انجام میشود این است که باید پس از پایان یافتن آرماتور بندی های کف میلگردهایی که برای دیوار ها استفاده میشوند را به صورت 90 درجه خم کرده و سپس با استفاده از سیم آنها را به آرماتورهای کف متصل کرد. 

نکته قابل توجه در این کار این است که سایز میلگردهایی که برای ساخت و آرماتور بندی استفاده میشود. اهمیت بسیاری در اندازه استخر و همچنین کیفیت آن خواهد داشت. 

پس از پایان آرماتور بندی باید بتن ریزی را انجام داد و در همین زمان باید شیب استخر و سایر موارد قابل اهمیت را تعیین کرده و باید و همچنین پیش از بتن ریزی باید قالب بندی و عبور لوله ها و تاسیسات را مشخص نمود. با انتخاب مصالح صحیح میتوان از تلفات مالی و جانی در آینده جلوگیری کرد. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ