فولاد فيدار

روش تولید انواع ورق های فولادی

روش تولید انواع ورق های فولادی

ورق های فولادی به نوع خاصی از فولاد گفته میشوند که به شکل مسطح از آهن یا فولاد ساخته میشوند، این محصول با استفاده از عملیات های خاصی با استفاده از شمش های آهن و فولاد ساخته شده و مورد استفاده قرار میگریند.


شمش های فولاد را میتوان به محصولات متنوعی از جمله: ورق های فلزی، لوله، میلگرد و تیرآهن و.. تبدیل کرد، در این نوشته به طور تخصصی روش تولید انواع ورق های فولادی را بررسی خواهیم کرد.


ورق های فلزی به شکل نورد کاری ساخته میشوند، روش نورد عبارت است روش های تغییر شکل مواد با عبور از میان غلتک ها، یعنی پس از اینکه فلز مورد نظر ذوب میشود از بین غلتک ها عبور میکند و به شکل ورق های ضخیمی در می آید.


ورق های نازک تر با استفاده از روش نورد سرد تولید میشوند و ورق های با ضخامت بیشتر با استفاده از روش نورد گرم ساخته میشوند.

 

تولید انواع ورق

 


انواع ورق های فلزی

 

  1. ورق استیل: این نوع به ورق هایی گفته میشود که با ترکیب فلز و سایر عناصر ساخته میشود و دو نوع استیل بگیر و استیل نگیر یافت میشوند و فرایند تولید آن شامل: کارگاه ذوب، نورد گرم، آنیل اولیه و شستشوی شیمیایی، نورد سرد و آنیل نهایی و سپس ساخت محصول نهایی است.
  2. ورق های سیاه: به ورق فولادی که برای کاربردهای ساختمانی تولید میشود، ورق سیاه گفته میشود، به این ورق ها ورق گرم هم گفته میشود و در دو نوع معمولی و صنعتی در بازار یافت میشود. برای اطلاع از قیمت و انواع این نوع ورق میتوانید صفحه قیمت ورق سیاه را مشاهده نمایید.
  3. ورق های گالوانیزه: این نوع ورق از ورق روغنی تولید میشود و برای تولید آن طی فرایندی روی آن با استفاده از فلز میپوشانند تا آن را در برابر زنگ زدگی مقاوم کنند، این ورق بسیار پر کاربرد است و به هیچ وجه دچار زنگ زدگی نخواهد شد، در برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه به صفحه این محصول مراجعه نمایید.
  4. ورق روغنی: ورق سرد که اصطلاحا به آن ورق روغنی هم گفته میشود، نوع خاصی از ورقهای فولادی است که با استفاده از تکنولوژی نورد سرد ساخته میشود. به دلیل شکل ظاهری آن به آن ورق روغنی گفته میشود. در صفحه قیمت ورق روغنی میتوانید قیمت این نوع را مشاهده نمایید.
  5. ورق آلیاژی: این محصول به نوعی خاص از ورق گفته میشود که از عناصری مانند منگنز، نیکل، کربن، کروم و مولیبدن ساخته میشود و آن را در برابر سایش و دمای بالا مقاوم مینماید. این محصول کاربرد بسیار زیادی دارد که برخی از آنها شامل: ، صنایع هواپیمایی، راه سازی،  ساخت و پل و ساخت ابزار ها استفاده میشود. برای اطلاع از قیمت این محصول به صفحه قیمت ورق آلیاژی مراجعه کنید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ