فولاد فيدار

راهنمای خرید تیرآهن

راهنمای خرید تیرآهن

تیرآهن، یکی از محصولات فولادی است که هم به صورت شاخه ‌ای و هم به صورت کلاف تولید می ‌شود. این محصول، معمولاً در برابر ضربه، حرارت و سایر عوامل مقاوم می ‌باشد و از آن در صنایع مختلف مخصوصاً در صنعت ساخت و ساز استفاده می ‌کنند. خرید تیرآهن از اهمیت بالایی برخوردار است و خریداران در زمان خرید باید نکات ویژه ‌ای را رعایت فرمایند. این نکات شامل: پیش از خرید، حین خرید و بعد از خرید هستند که در هر مرحله باید به نوع تیرآهن، وزن آن، حجم خریداری شده، فاکتورها و مبالغ تیرآهن، سلامت و کیفیت، برگه کنترل کیفی، برگه باسکول و... توجه ویژه ‌ای شود. بهتر است برای آشنایی بیشتر در رابطه با این موضوع در ادامه همراه ما باشید.

نکات مهم خرید تیرآهن
اگر شما عزیزان تصمیم به خرید تیرآهن در سایزهای مختلف مخصوصاً تیرآهن ۱۴ را دارید، باید نکاتی را دانسته و رعایت فرمایید. برخی از مهم ترین این نکات شامل موارد زیر هستند:

توجه به نوع تیرآهن و حجم آن
اولین نکته‌ ای که شما باید به آن توجه کنید مربوط به نوع تیرآهن می ‌باشد. تیرآهن انواع مختلفی دارد که شامل لانه زنبوری، هاش و... هستند و همچنین تیرآهن ‌ها در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند. لذا، باید به نوع و اندازه تیرآهن دقت کرده و حتماً محصولی را خریداری کنید که مورد نیاز شما بود و با پروژه‌تان سازگاری دارد. به جز نوع تیرآهن و حجم آن، باید به وزن تیرآهن نیز توجه ویژه ‌ای کنید که معمولاً وزن تیرآهن بر اساس جدول استاندارد اشتال تعیین می‌گردد. اگر وزن تیرآهن بیشتر یا کمتر از این جدول باشد، موجب بروز مشکلات مختلفی در آینده خواهد شد. بعد از خرید نیز دقت کنید که وزن تیرآهن باید مطابق سفارش شما باشد و با برگه باسکول تطابق داشته باشد.

توجه به رنگ و شکل ظاهری تیرآهن
تیرآهن در اشکال مختلفی تولید می ‌شود که شما باید محصولی را انتخاب کنید که متناسب با پروژه‌تان باشد. علاوه بر شکل ظاهری، رنگ تیرآهن نیز از اهمیت ویژه ‌ای برخورد است و تیرآهن در حالت طبیعی به رنگ طوسی پررنگ یا مشکی می باشد. اما، اگر دچار زنگ زدگی، خوردگی یا... شود رنگ آن مایل به زرد می ‌شود و نشان دهنده نفوذ رطوبت در بدنه تیرآهن است. دقت کنید که پیش از خرید باید نحوه ارسال و حمل نقل تیرآهن را نیز مشخص کنید. زیرا، این موضوع هزینه ‌های زیادی را در بر دارد و ممکن است موجب افزایش هزینه‌ ها و یا کاهش هزینه‌ های نهایی شود.

توجه به کارخانه های تولیدکننده
در کشورهای مختلف مخصوصاً در کشور ایران کارخانه ‌های مختلفی وجود دارند که تیرآهن را در اشکال و سایزهای مختلفی تولید می ‌کنند. تنوع در کارخانه‌ های تولید کننده موجب می ‌شود تا ساخته شده از نظر استاندارد، شکل ظاهری، کاربرد، مواد اولیه و یا حتی قیمت با هم متفاوت باشند. از جمله برترین کارخانه‌ های تولید کننده تیرآهن در ایران شامل: کارخانه ذوب آهن اصفهان، کارخانه ظفر بناب، کارخانه فایکو، جهان فولاد غرب، آریان فولاد، ناب تبریز و... می ‌باشند. در زمان خرید باید به کارخانه و برند تولید کننده نیز توجه ویژه ‌ای شود تا از طریق آن اطلاعات زیادی به دست آید.

صدور فاکتور و پرداخت مبلغ
در این مرحله، نوبت به صدور فاکتور نهایی فرا می ‌رسد؛ زیرا، شما نوع تیرآهن، رنگ و شکل آن و یا برند تولید کننده آن را نیز انتخاب کرده‌ اید. پس از صدور فاکتور شما باید مبلغ تعیین شده را بر اساس قراری که با فروشنده دارید، پرداخت نمایید. برخی از افراد تمامی مبلغ و برخی دیگر نصف مبلغ را پیش از تحویل تیرآهن، پرداخت می ‌کنند. علاوه بر این شما باید آدرسی را انتخاب نمایید تا تیرآهن ‌ها به آن آدرس ارسال شوند؛ اگر این آدرس مسافتی طولانی با تولیدکننده داشته باشد، طبیعتاً هزینه حمل و نقل تیرآهن نیز به هزینه نهایی آن اضافه خواهد شد. از وسایل نقلیه مختلفی برای حمل و نقل تیرآهن استفاده می شود که از جمله مهم‌ ترین آن ها شامل: تریلی کفی و تریلی لبه‌دار هستند.

بررسی سلامت و کیفیت تیرآهن
شما پس از این که تیرآهن را خریداری کردید، باید حتماً سلامت و کیفیت آن را به طور کامل بررسی کنید. تیرآهن ‌ها بر اساس سایزی که دارند، دارای وزن و کیفیت مشخصی هستند که این سلامت و کیفیت باید کاملاً مطابق مشخصات فاکتور، برگه کنترل کیفی و یا برگه باسکول باشد. برای این کار شما باید بندیل ‌های تیرآهن را بررسی کرده و از این طریق، پلاک ‌های حاوی مشخصات آن ها را مطالعه نمایید. این پلاک‌ ها معمولاً سفید یا متمایل به زرد هستند که بر بدنه تیرآهن چسبیده و یا پانچ شده ‌اند. همچنین، از طریق این پلاک ‌های بندیل می ‌توانید اطلاعاتی نظیر: برند تولید کننده، استاندارد تولید تیرآهن، شماره ذوب و بسته ‌بندی، تاریخ تولید، سایز تیرآهن، علامت مشخصه برند و... را مطالعه نمایید. در صورت عدم تطابق مشخصات با فاکتور از پیش تعیین شده، باید این مشکل را حتماً به کارخانه تولید کننده گزارش دهید.

بررسی برگه کنترل کیفی و برگه باسکول
یکی دیگر از نکاتی که شما باید به آن توجه کنید، بررسی برگه کنترل کیفی و برگه باسکول می ‌باشد. برگه کنترل کیفی همواره توسط فروشنده به خریدار تحویل داده می ‌شود و برخی از افراد آن را با نام برگه آنالیز نیز می‌ شناسند. این برگه به نوعی تعیین کننده استاندارد تیرآهن‌ های مختلف در سایزهای متنوع مخصوصاً تیرآهن ۱۴ است. این برگه حاوی اطلاعاتی مثل: تست مقاومت تیرآهن، استحکام کششی آن، تحمل بار و فشار، قابلیت جوش پذیری و... هستند. پس از بررسی این برگه شما باید وزن تیرآهن خریداری شده را با برگه باسکول تطابق دهید. همواره وزن دقیق هر شاخه تیرآهن در فاکتور نهایی و برگه باسکول درج می‌ شود. البته علاوه بر وزن در برگه باسکول مشخصاتی مثل: رنگ تیرآهن، کیفیت و سلامت تیرآهن و... نیز در آن درج می‌ شوند. لذا، باید از تمامی این جوانب اطمینان حاصل کرده و در صورت مشاهده مشکل یا خوردگی و... بهتر است تا فروشنده را در جریان بگذارید.

خلاصه مطلب

ما در این بخش از مطلب تلاش کردیم تا شما را با راهنمای خرید تیرآهن و نکات مهمی که باید پیش از خرید تیرآهن بدانید آشنا کنیم. در زمان خرید باید به قیمت تیرآهن نیز توجه کنید؛ زیرا، عوامل مختلفی بر نرخ نهایی تیرآهن اثر می‌ گذارند. برای عدم بروز مشکلات مختلف در پیش از خرید یا پس از خرید تیرآهن، شما می ‌توانید به سراغ سایت ‌های معتبری مراجعه نمایید. یکی از این سایت ‌های معتبر فولاد فیدار است که با داشتن چندین سال سابقه درخشان توانسته مشتریان خود را راضی نگه دارد. برای خرید تیرآهن ‌هایی باکیفیت و با قیمتی مناسب، کافی است تا با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ