فولاد فيدار

خصوصیات و ویژگی های ورق اکسین

خصوصیات و ویژگی های ورق اکسین

ورق اکسین یکی از انواع ورق سیاه فولادی است که توسط مجتمع فولاد اکسین تولید میشوند. این محصول در دو نوع ورق st52  و st37 تولید میشود. در ادامه این نوشته به بررسی و معرفی ورق های تولیدی این کارخانه خواهیم پرداخت.
این مجتمع در سال 1384 برای تولید محصولات و ورق های عریض فولادی مورد استفاده در صنعت نفت، گاز، ماشین سازی، صایع دریایی و پتروشیمی تاسیس شد. ساخت و راه اندازی خطوط تولید محتلف در این کارخانه تا سال 1388 به طول انجانید و این کارخانه برای نخستین بار در سال 1389 خط تولید انبوده خود را راه اندازی کرد. در سال 92 با راه اندازی کوره های حرارتی تولید خالص این کارخانه به بیش از 600 هزار تن در سال رسید. و در سال 1393 به عنوان برترین شرکت فولادی کشور برگزیده شد. 

تولیدات مجموعه فولاد اکسین اهواز

همانطور که گفتیم فولاد اکسین اهواز از بزرگترین تولیدکنندگان ورق سیاه در ایران است که مشتریان خود را دارد، محصولات تولیدی در این کارخانه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. و برای کاربردهای مختلفی از آنها استفاده میشود. 

  • ورق های مورد استفاده در صنایع کشتی سازی
  • محصولات با استحکام بسیار بالا، با تحمل وزن بالا
  • تولید ورق های نرمالیزده شده و ورق های ترمومکانیکال
  • ورق های مورد استفاده در مخازن CNG و خودروسازی
  • محصولات مورد استفاده برای ساخت مخازن تحت فشار در صنایع گاز و نفت پتروشیمی

مشخصات ورق اکسین

به طور کلی کارخانه های تولید کننده ورق در ایران به دو صورت محصولات خود را تولید میکنند، نوع اول مواد اولیه و محصولات مورد استفاده خود را در کارخانه تولید کرده و سپس آنها را به ورق تبدیل میکنند. اما در نوع دوم، کارخانه ها از محصولات تولید شده در کارخانه های دیگر استفاده میکنند. در کشور ما تنها کارخانه ی فولاد مبارکه است که صفر تا صد تولید را خود انجام میدهد، و کارخانه های دیگر تنها از محصولات پیش ساخته مانند اسلب استفاده میکنند. اما از تفاوت های اصلی که میان محصولات کارخانه های مختلف و کیفیت محصولات تولیدی آنها وجود دارد. پیروی از استانداردهای تولید است. و همین کیفیت ورق میتواند روی قیمت ورق سیاه و قیمت ورق روغنی در کارخانه های مختلف تاثیر زیادی داشته باشد. 

تفاوت ورق st37 و st52 اکسین اهواز

همانطور که پیشتر گفتیم ورق st37 وst52 انواع ورق سیاه هستند که برای مصارف معمولی و مصارف صنعتی از آنها استفاده میشود. حروف st معمولا برای فولادهای ساختمانی مورد استفاده قرار میگرد. و عدد ذکر شده پس از آن بیانگر میزان کشش فولاد بر حسب نیوتن است، به همین دلیل ورق st52 در مقایسه با st52 از استحکام بالاتری برخوردار است. 

نوع st37 به دلیل انعطاف بالاتر و خاصیت جوش بالاتر کاربرد بسیار بیشتری هم دارد، قیمت ورق سیاه اکسین در انواع st37 و st52 تقریبا برابر است و تنها ورق های صنعتی قیمت کمی بالاتر دارند. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ