فولاد فيدار

تفاوت ورق سیاه ST37 و ورق ST52 

تفاوت ورق سیاه ST37 و ورق ST52 

به طور کلی ورق های فولادی به دو شکل در بازار فروخته میشوند، یکی به شکل شیت های برش خورده و اندازه های مشخص و دیگری به شکل رول فرم که با نام کلاف هم شناخته میشوند.


ورق های فلزی به دو شیوه تولید میشود، روش نورد گرم و روش نورد سرد، محصول نهایی تولید شده در روش نورد سرد نیز ورق روغنی و ورق گالوانیزه هستند، خود هر یک از این ورق ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی میشوند. در این نوشته انواع مختلف ورق سیاه را بررسی خواهیم کرد. همچنین برای مشاهده بروزترین قیمت ورق سیاه به صفحه این محصول در سایت مراجعه نمایید.


انواع ورق سیاه


مشخصات ورق ST37


ورق ST37 که یکی از ورق های سیاه محسوب میشود که بیشتر در صنایع ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع ورق دارای میزان کربن پایینی است و به همین دلیل از استحکام بالایی برخورداز است، و به دلیل همین استحکام بالا در مصارف ساختمانی مورد استفاده قرار میگرد.


این نوع ورق به این دلیل که درصد کربن خیلی کمی دارند، خاصیت جوش پذیری بسیار بالایی دارند و برای ساخت انواع مقاطع فولادی که از دو بخش تشکیل شده اند مانند: تیرآهن، پروفیل، ناودانی و نبشی مناسب است.


ضخامت این ورق به طور میانگین بین 1.6 تا 16 میلیمتر است، و هر یک ضخامت های ورق ST37  کاربرد خاص خود را دارند. و با توجه به وزن و ضخامت ورق خریداری شده طبیعتا قیمت ورق ST37 متغیر است.

 

ورق ST37

 

مشخصات ورق ST52


یکی دیگر از انواع ورق های ساختمانی و صنعتی ورق ST52 است که در صنایع ساختمان سازی و صنعت کاربرد دارد، خصوصیت خاص ورق ST52 مقاومت بسیار بالای آنها در برابر جمش، پیچش و تحمل وزن بسیار بالا است.


به این دلیل که در ساخت این ورق از عناصری همچون سیلیسیوم و منگنز استفاده شده است.مقاومت بالایی دارد و برای ماشین کاری بسیار مناسب است.


از این نوع در کاربردهایی مانند: پل سازی، ساخت ریل، ماشین های سنگین و قطعات صنعتی استفاده میشود، این ورق در اندازه های 1.5*6 متر و 2*6 متر در بازار ایران عرضه میشود.

 

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ