فولاد فيدار

ترمیم بتن و حفاظت از آرماتورهای فولادی

ترمیم بتن و حفاظت از آرماتورهای فولادی

ترمیم بتن و حفاظت از آرماتورهای فولادی از اهمیت بالایی در ساخت و ساز برخوردار است. بتن با قلیایی بودن از تقویت کننده فولاد در برابر خوردگی محافظت می کند. به دلیل مقادیر بالای pH ، یک لایه محافظ نازک از اکسیدهای پایدار روی سطح فولاد تشکیل می شود و مانع از ایجاد زنگ می شود. وقتی این لایه محافظ از اکسیدهای آهن پایدار تحت تأثیر یک محیط خورنده قوی از بین برود ، پدیده خوردگی (زنگ زدگی) ظاهر می شود.

خوردگی آرماتورهای فولادی باعث افزایش حجم آن و در نتیجه ایجاد کشش و شکاف داخلی در بتن می شود که در نهایت منجر به لایه برداری آن می شود.

اگر میخواهید از قیمت روز آهن آلات مثل قیمت ناودانی، قیمت پروفیل، قیمت ورق سیاه و ... اطلاع داشته باشید به صفحه مربوطه در سایت فولادفیدار مراجعه کنید.

آسیب ناشی از خوردگی آرماتورهای فولادی:

  • پایداری عنصر سازه را در معرض خطر قرار می دهد.
  • شرایط را برای خوردگی بیشتر تقویت کننده های فولادی باقیمانده ایجاد می کند.
  • مقاومت در برابر آتش عنصر سازه را کاهش می دهد.
  • باعث ایجاد مشکلاتی در ظاهر عنصر سازه می شود.

راه حل حفاظت از آرماتورهای فولادی

قسمتهای سست و شکسته بتن باید برداشته شود ، و میله های فولادی خوردگی و بتونی کاملاً پوشیده شود. زنگ زدگی باید بسته به میزان و سطح خوردگی با استفاده از یک ابزار مناسب (برس سیمی ، بلستر شن و غیره) از طریق فولاد پاک شود. در مرحله بعدی ، پرایمر اپوکسی ضد خوردگی EPOXYCOAT-AC یا پوشش ضد خوردگی بر پایه سیمان FERROSEAL بر روی میله های فولادی عناصر سازه آسیب دیده به منظور محافظت از آنها در برابر خوردگی در آینده اعمال می شود.

متعاقباً ، با استفاده از ملات وصله عملکردی MEGACRET-40 ، سطح پوست کنده شده بتن ترمیم می شود تا ماهیت یکپارچه و مقاومت عنصر سازه آسیب دیده بازیابی شود.

ترمیم بتن و حفاظت از آرماتورهای فولادی

به طور جزئی ، روش تعمیر به شرح زیر است:

تمام ذرات شکسته و سست بتن پوست کنده باید کاملاً برداشته شود و آرماتورهای فولادی خورده کاملاً پوشانده شوند.

بتن جامد در معرض باید خشن شود و از گرد و غبار ، زنگ زدگی و غیره تمیز شود.

 مهم است که مخلوط کردن مواد در کناره ها و پایین مخلوط کن نیز انجام شود ، بنابراین پراکندگی یکنواخت سخت کننده حاصل می شود. میله های فولادی تمیز ، آسیب دیده و در معرض دید (یا میله های فولادی اضافی جدیدی که ممکن است در صورت ناکافی ماندن در جای خود قرار گیرند) باید با 2 لایه EPOXYCOAT-AC پوشانده شوند.

لایه دوم پس از خشک شدن لایه اول اعمال می شود. پس از استفاده از پوشش دوم ، و در حالی که هنوز تازه است ، برای اطمینان از اتصال ملات وصله ای که به سطح آرماتور فولادی می رسد ، ماسه کوارتز درجه 0-0،8 میلی متر بر روی آن پاشیده می شود.

پس از 48 ساعت ، هنگامی که از EPOXYCOAT-AC استفاده شده است ، یا پس از خشک شدن FERROSEAL ، سطح باید کاملاً مرطوب شود و سپس برای بازیابی ناحیه آسیب دیده ، ملات وصله ای با عملکرد بالا از MEGACRET-40 استفاده شود.

به محتوای یک کیسه 25 کیلویی MEGACRET-40 به هم پیوسته 4،60 لیتر آب اضافه می شود و خوب مخلوط می شود تا زمانی که یک جرم سفت و یکنواخت مناسب برای کارهای ترمیم ایجاد شود. مواد را باید با ماله یا گلوله کشی ، در ضخامت مورد نظر ، تا 4 سانتی متر برای هر لایه استفاده کرد. در صورت نیاز به لایه دوم ، سطح لایه اول باید خشن شود تا چسبندگی بهتری حاصل شود. سطح نهایی باید با پوشاندن آن با پارچه های مرطوب ، ورق های پلی اتیلن یا تکرار رطوبت به مدت 48 ساعت در برابر کمبود آب محافظت شود.

مصرف MEGACRET-40: تقریباً ضخامت لایه 17.5 کیلوگرم در متر مربع در سانتی متر.

متناوباً ، در صورت نیاز به کار سریع ، ممکن است به جای آن از ملات وصله سریع تنظیم RAPICRET استفاده شود. RAPICRET تحت هم زدن مداوم به آب اضافه می شود ، تا زمانی که بتونه محکم و بدون کسری برای کارهای اصلاح و اصلاح ایجاد شود. زمان اختلاط نباید بیش از 1 دقیقه باشد. به دلیل کم بودن زمان کار (حدود 15 دقیقه در دمای 200 درجه سانتیگراد) ، توصیه می شود هر بار مقدار کمی را مخلوط کنید. RAPICRET ممکن است در ضخامت حداکثر 3 سانتی متر در هر لایه اعمال شود.

مصرف RAPICRET: تقریباً ضخامت لایه 17.5 کیلوگرم در متر مربع در سانتی متر.

مقاله حقایق جالب درباره فولاد در وب سایت فولادفیدار بسیار جالب است پیشنهاد میکنیم آن مقاله را هم مطالعه کنید.

نکات مهم دما در درست کردن مواد بتن

  • دما در حین استفاده باید بین + 50 درجه سانتیگراد تا + 350 درجه سانتیگراد باشد.
  • موادی که شروع به غوطه ور شدن کرده اند نباید دوباره با آب نرم شوند.
  • در دمای بالا ، برای جلوگیری از تنظیم سریع بیش از حد ، مخلوط کردن مواد با آب سرد توصیه می شود.
  • در دمای پایین ، مخلوط کردن مواد با آب ولرم توصیه می شود ، به منظور تسریع در تنظیم آن و توسعه مقاومت آن.
  • در ماههای تابستان ، ملات های سیمانی باید مرطوب شوند تا از کمبود آب آنها در اثر دمای بالا جلوگیری شود.
  • برای استفاده ایمن و موارد احتیاطی که روی بسته بندی نوشته شده است با راهنمایی ها مشورت کنید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ