فولاد فيدار

تاریخچه لوله مانیسمان

تاریخچه لوله مانیسمان

در این مقاله به ارائه تاریخچه لوله مانیسمان پرداخته ایم . تاریخچه بسیار جالبی دارد که امیدواریم برای شما مفید واقع شود. نیاز بشریت به لوله ها نتیجه میل آن به استفاده از آنچه در طبیعت ارائه می دهد است. بشر ابتدا از برخی گیاهان توخالی مانند بامبو و نی که نوعی لوله طبیعی را ارائه می دهند ، استفاده کرد و از لوله ها برای انتقال آب و سپس مایعات و گازهای دیگر از یک نقطه به نقطه دیگر استفاده کرد.

رشد سکونت گاه ها وافزایش جمعیت نیز نیاز به جابجایی و توزیع آب دورتر از منبع آن را به همراه داشته است.به همین دلیل به مرور قایق ها ، کانال ها ، قنات ها و ... ساخته شدند و خطوط لوله اولیه تحت پوشش این نوع خطوط لوله ایجاد شدند.

مزایای ارائه شده از لوله های جدید با سطح مقطع بسته در تخلیه آب باعث تسریع در گسترش لوله ها شد . زیرا مواد طبیعی مورد استفاده برای تولید لوله هایی مانند چوب و خاک رس سوزانده شده با فلزات آسان کار مانند برنز ، مس و سرب جایگزین می شوند.

همزمان با شکل گیری جنگ و فتوحات اقتصادی ، بنیان صنعت تولید لوله های آهن در قرن 14 میلادی گذاشته شد. توپ و اسلحه از لوله ساخته می شد. به دنبال آن استفاده از لوله های چدن برای انتقال آب انجام شد. این پیشرفت امکان ایجاد شبکه گاز در شهرها را فراهم کرد و در شکل گیری زندگی مدرن شهری نقش داشت. توسعه تکنیک های تولید فولاد راه را برای استفاده از فولاد در تولید لوله هموار کرد.

تاریخچه لوله مانیسمان به چندین دهه قبل بر میگردد.در سال 1880 ، تکنیک جدیدی که توسط برادران Mannesmannمانیسمان در آلمان ایجاد شد ، امکان تولید لوله های بدون درز را فراهم کرد. کاوشگران نفت از این لوله ها برای دسترسی به ذخایر عمیق تر روغن و تأمین تقاضای روزافزون استفاده می کردند. توانایی انتقال روغن به دورتر از طریق خطوط لوله ، نیاز به لوله های فولادی را بیشتر می کند. در اواسط دهه 1930 شاهد تولید خطوط لوله مقاوم در برابر فشار پلاستیکی بودیم. با گذشت زمان ، از ماده اولیه متفاوتی برای هر برنامه استفاده شد. قطر لوله از یک متر فراتر رفت در حالی که طول خطوط لوله به هزاران کیلومتر افزایش یافت. امروزه بهترین کشورهای تولید کننده لوله مانیسمان چین و روسیه هستند . قیمت لوله مانیسمان بع عواملی مانند کیفت ، سایز ، شرکت تولید کننده و ... دارد.

                             تاریخچه لوله مانیسمان

 

این فناوری به محصولات بزرگتر و جامع تر و همچنین لوله های بسیار ریز اجازه می دهد که درک ابعاد آنها غیرممکن باشد. لوله ها نه تنها جزئی جدایی ناپذیر از فن آوری ساخت و ساز مدرن شدند بلکه در شناورها ، هواپیماها ، قطارها و وسایل نقلیه موتوری نیز مورد استفاده گسترده قرار گرفتند. تحولات در صنعت خودرو زمینه های جدیدی را برای استفاده از لوله ها ایجاد کرد ، که وارد هر زمینه از زندگی مدرن شد و به یک ماده اساسی برای صنعت تبدیل شد.

از دهه 1950 ، ترکیه همچنین شاهد تحولاتی در صنعت لوله گذاری خود بود. صعود آن به جایگاه پیشرو به ویژه در لوله های فولادی ، توانایی پاسخگویی به الزامات رقابت بین المللی با فن آوری و استانداردهای تولید و تولید فناوری آن ، به موازات داستان موفقیت بوروسان مانسمن ، تکامل یافته است. به همین دلیل سفر 60 ساله Borusan Mannesmann نشان دهنده توسعه تولید لوله مانیسمان در این صنعت است .

امروزه ، بوروسان مانیسمان قصد دارد تا با ترکیب نقش ، قدرت و مسئولیت بوروسان و مانیسمان در توسعه لوله ها ، به توسعه مداوم برسد.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ