فولاد فيدار

بهترین سقف های شیروانی و انواع آنها

بهترین سقف های شیروانی و انواع آنها

در طی سال ‌های گذشته، استفاده از انواع سقف ‌های شیروانی در مناطق شمالی کشور و یا سایر شهرها، برای ساخت ویلاها و .... بسیار رایج شده است. زیرا، سقف های شیروانی دارای ویژگی هایی منحصر به فردی همچون: داشتن زیبایی ظاهری، مقرون به صرفه بودن و .... می باشند. لذا، افراد برای خرید و استفاده از انواع سقف های شیروانی ترغیب می شوند. اما، به یاد داشته باشید که هر سقف شیروانی خوب نیست و فقط تعدادی از آن ها جزء بهترین ها محسوب می شوند. لذا، اگر می خواهید که با انواع بهترین سقف های شیروانی به خوبی آشنا شده و همچنین اطلاعات کاملی در رابطه با ویژگی های آن ها به دست آورید، در ادامه مقاله همراه ما باشید. ما در بخش های بعدی مقاله تمامی بهترین سقف های شیروانی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. 


سقف شیروانی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ 


لازم به ذکر است تا بدانید که در زمان انتخاب نوع سقف هر ساختمان، همواره باید مواردی در نظر گرفته شوند که تعدادی از آن ها شامل : نوع کاربری ساختمان، شرایط آب و هوایی آن منطقه، علائق و سلایق طراحان ساختمان و .... می باشند. یکی از بهترین سقف ها، سقف شیروانی است که از سالیان دور، مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سقف، از نظر ظاهری، سه گوش بوده و شیب دار می باشد که این شیب منجر می شود تا آب حاصل از بارش باران، روی سقف باقی نمانده و به خارج از آن هدایت گردد. به خاطر همین ساختار، اغلب اوقات از سقف شیروانی در مناطق شمالی کشور که همواره دارای بارش باران است، استفاده می کنند. 
به خاطر بسپارید که همواره برای تولید سقف‌ شیروانی، از مصالح مختلفی استفاده می شود که تعدادی از اصلی ترین آن ها شامل: فلز، چوب، سفال، سنگ و ... می باشند. گاهی اوقات مواد دیگری را نیز در زمان ساخت، به سقف شیروانی اضافه می کنند که منجر به ایجاد انواع سقف های شیروانی می شود. اما، تمامی آن ها ویژگی های یکسانی دارند و ممکن است فقط در برخی از بخش ها، با یکدیگر متفاوت باشند. اصلی ترین ویژگی های انواع سقف های شیروانی، شامل موارد زیر می باشند: 
 
•    انواع سقف های شیروانی دارای شیب هستند که باعث منتقل کردن، آب باران و برف از طریق ناودان به خارج از ساختمان می شوند. 
•    استفاده از انواع سقف های شیروانی از نظر هزینه، بسیار مقرون به صرفه می باشد. 
•    انواع سقف های شیروانی، دارای زیبایی ظاهری و رنگبندی جذابی هستند که موجب می شوند تا جذابیت بصری ساختمان تا حد زیادی افزایش یابد. 
•    یکی دیگر از ویژگی های انواع سقف های شیروانی، طول عمر بالای آن ها می باشد. زیرا، اغلب سقف های شیروانی در برابر خوردگی، سایش و ..... مقاومت بالایی دارند که این امر موجب افزایش طول عمر آن ها می شود. 
•    پایین بودن وزن انواع سقف های شیروانی نیز به عنوان یکی دیگر از ویژگی های آن ها به شمار می آید. زیرا، زمانی که وزن سقف کمتر باشد، فشار کمتری نیز به ساختمان وارد می شود. 
•    یکی دیگر از ویژگی های انواع سقف های شیروانی، نصب راحت و سریع آن ها می باشد. 
لازم به ذکر است تا بدانید که تمامی سقف های شیروانی دارای ویژگی های نام برده هستند؛ فقط ممکن است که در برخی کمتر و در برخی بیشتر این ویژگی ها وجود داشته باشند. 


بهترین نوع سقف شیروانی کدام است؟ 

سقف شیروانی آ فولادفیدار
هم اکنون که با سقف شیروانی و ویژگی های آن به خوبی آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که بهترین نوع سقف شیروانی کدام است؟ در پاسخ به این سوال شما عزیزان باید بیان کنیم که نمی توان یک نوع را به عنوان بهترین معرفی کرد. در واقع، سقف های شیروانی دارای تعداد زیادی هستند که اغلب آن ها جزء بهترین ها به شمار می آیند. لذا، تصمیم داریم تا شما را در این بخش با بهترین های آن ها آشنا کنیم که تعدادی از اصلی ترین و البته مهم ترین آن ها، شامل موارد زیر می باشند:  


آشنایی با سقف شیروانی ساده


یکی از پر فروش ترین و البته پرکاربرد ترین نوع سقف های شیروانی، نوع ساده آن است که به آن سقف شیروانی معمولی نیز گفته می شود. از نظر ظاهری، این نوع سقف دارای سطح مقطعی به شکل مثلث می باشد که به راحتی تولید شده و همچنین در کم ترین زمان ممکن، نصب می شود. لذا، این مسئله، موجب افزایش فروش و استقبال افراد زیادی شده است. البته، به یاد داشته باشید که این نوع سقف شیروانی دارای معایبی نیز می باشد که مربوط به ضعف آن در مقابل طوفان و بادهای شدید می باشد. 


آشنایی با سقف شیبدار هیپ


نوع دیگری از سقف های شیروانی، مربوط به سقف شیبدار هیپ است که این محصول تحت عنوان، دومین نوع از بهترین سقف ‌های شیروانی به شمار می آید. سقف شیروانی هیپ، از نظر ظاهری، در چهار طرف خود دارای شیبی یکسان می باشد و نسبت به سقف ساده، طول عمر و ماندگاری بیشتری دارد. زیرا، سقف شیروانی هیپ، در مقابل باد و طوفان شدید، باران و برف و ... بسیار مقاوم می باشد. همچنین، این محصول می تواند برف و باران را هدایت کرده و از ریزش سقف و .... جلوگیری کند که به همین خاطر از آن در مناطق کوهستانی و مناطقی که بارش برف زیاد است، به طور گسترده استفاده می شود. علاوه بر موارد فوق، بهتر است تا بدانید که برای نصب این نوع سقف باید زمان زیادی صرف شده و همچنین هزینه زیادی نیز پرداخته شود. 


آشنایی با سقف شیروانی مانسارد mansard 


شاید تا به حال نام سقف شیروانی مانسارد را نشنیده باشید، اما، این محصول یکی از بهترین سقف های شیروانی به حساب می آید که اغلب افراد آن را با نام سقف فرانسوی نیز می شناسند. این نوع سقف دارای دو شیب با دو زاویه متفاوت می باشد و شکل ظاهری آن سبب شده تا از فضای ساختمان، به بهترین شکل ممکن استفاده شود. زیرا، در سایر سقف های شیروانی، فضایی خالی در زیر سقف باقی می ماند؛ اما، در سقف شیروانی مانسارد این فضا به کم ترین میزان ممکن رسیده و دیگر بخشی بدون استفاده در طبقه آخر ساختمان، باقی نمی ماند. به خاطر بسپارید که سقف شیروانی مانسارد در مقایسه با سایر سقف ها، نمای ظاهری فوق العاده جذابی برای ساختمان به ارمفان می‌ آورد. اما، بنا به همین دلیل نمی توان از این نوع سقف در مناطقی که برف و باران زیاد می بارد، استفاده کرد. به یاد داشته باشید که خود این محصول، به چهار دسته تقسیم می شود که شامل: سقف مانسارد مستقیم، سقف مانسارد محدب، سقف مانسارد مقعر و s سقف مانسارد شکل می باشند.  


آشنایی با سقف شیروانی پروانه ‌ای


یکی دیگر از بهترین سقف های شیروانی، نوع پروانه ای آن است که از نظر جذابیت بصری و مدرن بودن، حرف اول را می زند. لازم به ذکر است تا بدانید که شیب این سقف، خلاف جهت سایر سقف ‌های شیروانی بوده و دو سمت سقف در پایین ‌ترین نقطه به هم می ‌رسند. به همین خاطر، این نوع سقف، بهترین سقف شیروانی برای مناطقی است که خشک و کم باران می باشند. زیرا، در این مناطق، به هدایت شدن آب باران در مخازن نگهداری آب، نیاز است. به عبارتی ساده تر می توانیم خدمت هر یک از شما عزیزان بیان کنیم که سقف پروانه به نوعی طراحی و ساخته شده است که آب باران در بخش فرو رفته آن جمع می شود و سپس می ‌توان آن آب را به مخزن‌ های نگهداری، منتقل کرد. علاوه بر موارد فوق، استفاده از سقف های پروانه ای دارای یک مزیت دیگر می باشد که مربوط به نصب صفحه خورشیدی بر روی آن است. در واقع، می توان به راحتی صفحه های خورشیدی را بر روی این سقف نصب کرد و در مصرف هزینه ها، صرفه جویی نمود. استفاده از این نوع سقف شیروانی، اجازه می دهد تا نور خورشید به داخل منزل تابیده و در نهایت منجر به کاهش هزینه های برق نیز شود. 
خلاصه مطلب
ما در این بخش از مقاله تلاش کردیم تا شما عزیزان را با بهترین مدل های سقف های شیروانی آشنا کنیم. لذا، شما عزیزان با مطالعه این مطلب، توانسته اید با ویژگی های سقف های شیروانی و بهترین نوع آن ها آشنا شده و در زمان خرید هر یک از آن ها، بهترین نوع و البته مناسب ترین را تهیه کنید. لذا، هر یک از شما عزیزانی که تصمیم دارید تا با پرداخت کم ترین هزینه، بهترین و با کیفیت ترین نوع سقف های شیروانی را خریداری کنید، می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، می توانید برای اطلاع از نرخ هر یک از سقف های شیروانی و محصولات فلزی مانند تیرآهن و ناودانی با همکاران ما تماس بگیرید. 


 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ