فولاد فيدار

بررسی ویژگی های ورق سیاه کاویان

بررسی ویژگی های ورق سیاه کاویان

یکی از عمده ترین محصولاتی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد ورق سیاه کاویان می باشد ورق آهن از انواع مختلفی برخوردار می باشد که یکی از آن ها ورق سیاه می باشد. ورق ها با توجه به درصد کربنی که در آن وجود دارد تعیین می شوند. ورق سیاه معمولا به دو شکل ورق معمولی و ورق صنعتی عرضه می گردد. ما در این بخش می خواهیم تا در مورد ورق کاویان صحبت کنیم با ما همراه باشید تا بیش تر با این ورق آشنا شوید.

کاربردهای ورق کاویان

این ورق ها به دو روش رول فرم و فابریک ساخته می شود که از کاربردهای بسیاری برخوردار می شود یکی از آن کاربردها این است که از ورق های فابریک برای ساخت دستگاه هایی با حساسیت بالا استفاده می کنند. به علاوه کاربردهای این محصول در صنایع مختلف می توان مشاهده نمود که عبارتند از: خودروسازی، تانکرسازی، صنعت ساختمان برای قطعات آبگرمکن و انواع پروفیل، کشتی سازی، مخازن خاص، صنایع نفتی همچنین صنایع سنگی فلزی، طراحی شهری تولید گاردریل و تجهیزات ترافیکی و....

کاربردهای ورق کاویان

بیشتر بدانید: تفاوت ورق سیاه ST37 و ورق ST52

 

ضخامت ورق کاویان

ضخامت ورق کاویان در ابعاد مختلف تولید می شود که از 1.5 میلی متر گرفته تا 1000 میلی متر که معمول ترین آن 1.5 میلیمتر تا 20 میلی متر می باشد.

در واقع ورق فابریک یا همان ورق برش خورده با توجه به سلیقه و درخواست مشتری تولید می شود و وزن آن هم از حاصل ضرب طول و عرض و ضخامت ورق بر حسب میلی متر محاسبه می شود.

کارخانه هایی که ورق سیاه تولید می کنند

در ایران کارخانه های زیادی اقدام به تولید ورق سیاه می کنند که معروف ترین آن ها عبارتند از:

  • فولاد مبارکه اصفهان
  • فولاد سبا
  • فولاد کاویان
  • فولاد اکسین
  • فولاد غرب و...

لازم به ذکر است که از برخی از کشورهایی مانند چین، هند، روسیه و کره جنوبی اقدام به تولید ورق های سیاه می کنند که در بازارهای ایران مشاهده می شود که از کیفیت پایین تری نسبت به فولاد مبارکه اصفهان بهره مند می باشد.

نحوه تولید ورق کاویان

ورق های فولادی به دو روش نورد گرم و نورد سرد ایجاد می شوند که ورق روغنی برای ایجاد نورد سرد و محصول روش نورد گرم می باشند.

برای تولید ورق کاویان در مرحله اول مواد لازم مانند اسلب را از تولید کنندگان خریدداری می کنند. اسلب در دمای 1200 درجه ذوب می شود و به مرحله پوسته زدایی منتقل می نمایند سپس در این مرحله با استفاده از دستگاه مخصوص اقدام به فشردن رول می نمایند تا در اندازه های مشخص ایجاد شود. پس از پایان یافتن مرحله سایز اسلب تختال گداخته شده و در باکس کویل جمع آوری می شده توسط کلافی پیچیده می شود سپس این کلاف ها را باز می کنند و ابتدا و انتهای آن را جدا می نمایند که عمل اکسید زدایی را بر روی آن انجام می دهند در نهایت مرحله خنک سازی ورق انجام می شود و با بسته بندی و مارک زدن بر روی آن یک ورق کاویان ایجاد می شود.

نکات مهم قبل از خرید ورق کاویان

توجه کنید که همیشه گرانترین جنس را انتخاب نکنید شما باید یک جنسی را انتخاب کنید تا علاوه بر برخورداری از کیفیت و دوام بالا از صرفه اقتصادی هم بهره مند باشد.

توجه کنید که حتما قبل از خرید ورق اگر نمی دانید که کدام یک از ورق ها برای کارخانه شما مناسب می باشد حتما از مشاوران مربوطه کمک بگیرید. همچنین برای اطلاع از قیمت ورق سیاه و   قیمت لوله هم از آن ها کمک بگیرید.

نقشه ورقی که مد نظر شما می باشد را می توانید از طریق واتساپ یا ایمیل برای کارشناس مربوطه ارسال نمایید تا در ابعاد و اندازه های دقیقی برای شما ارائه دهند.
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ