فولاد فيدار

بررسی خواص مکانیکی آهن

بررسی خواص مکانیکی آهن

یکی از خواص مهم آهن، خواص مکانیکی آن است، آهن خام در اندازه های مختلفی به صورت شمش فولادی و سایر محصولات پیش ساخته تولید میشود، از آهن به طور مستقیم برای تولید محصولات و آلیاژهای دیگری از جمله فولاد و چدن استفاده میشود.

به طور کلی موادی که در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند، از خواص مکانیکی مختلف برخوردار اند، از این خواص میتوانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

استحکام کششی نهایی

استحکام کششی در آهن خام متفاوت است، البته میتوان گفت این میزان به آلیاژهای مختلف استفاده در آهن هم بستگی داشته باشد، به عنوان مثال استفاده از کربن میتواند سختی آن را افزایش دهد، استفاده از 2 درصد کربن در آهن میتواند آن را تا ده ها برابر سخت تر کند. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت میلگرد میتوانید با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید. 

نقطه جوش آهن 

آهن هم مانند سایر عناصر دارای نقطه جوش است که با توجه به ناخالصی ها و عناصری که در آن به کار رفته اند متفاوت است، اما معمولا نقطه جوش آهن 2860 درجه سانتی گراد است. 

نقطه جوش آهن

بیشتر بدانید: آهن اسفنجی چیست و کاربرد آن در صنایع مختلف

 

استحکام تسلیم

استحکام تسلیم در آهن هم به آلیاژ های آن بستگی دارد. به طور کلی استحکام تسلیم به معنای تنشی است که از ماده شورع شده و تا تغییر شکل آن به حالت الاستیک ادامه پیدا میکند. 

سختی آهن 

سختی آهن در شکل های مختلف آن متفاوت است، در متالوژی به توانایی و مقاومت سطح در برابر تغییر شکل، خراش و ... سختی گفته میشود، سختی آهن معمولا از نظر اصطکاک و فرسایش آن محاسبه میشود. 

خواص حرارتی آهن 

خواص حرارتی آهن به واکنش آن در برابر تغییرات دما و گرما گفته میشود، زمانی که آهن، انرژی را به صورت گرما جذب میکند، درچه حرارتش افزایش پیدا میکند و به همین دلیل ظرفیت گرمایی و انبساط حرارتی آن افزایش می یابد. 

هدایت حرارتی آهن 

به انتقال گرما توسط فلزات، هدایت الکتریکی گفته میشود. در واقع رسانایی حرارتی آهن هم مانند سایر جامدات و مایعات با توجه دما و فشار تغییر میکند اما رسانایی حرارتی آهن 80 W⁄m.K است. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ