فولاد فيدار

انواع لوله بدون درز

انواع لوله بدون درز


بیشترین کاربرد لوله در صنعت برای انتقال یا حمل و نقل سیالات است. بسته به نوع استفاده و محل کاربرد, لوله به انواع مختلفی تقسیم میشود. پایه تولید لوله های صنعتی, ورق 2 میل میباشد که موجب ایجاد قابلیتهای مختلفی مانند مقاومت خمشی و پیچشی بالا, ایجاد سختی در سطح لوله, جوش پذیری و ایجاد دوام قابل توجه در شرایط آب و هوایی مختلف میشود.
لوله بدون درز به لوله ای گفته میشود که در تولیدشان از هیچ گونه جوشی استفاده نشده است و مستقیما به شکل لوله های بدون درز ساخته شده اند، در ادامه این نوشته در مورد 2 مورد از این لوله ها صحبت خواهیم کرد.

 

لوله مانیسمان


در این نوع لوله درزجوش وجود ندارد بلکه لوله مستقیما از بیلت یا شمش فولادی ایجاد میشود یعنی ابتدا شمش توپرفولادی را تحت کشش قرار میدهند تا ضخامت آن کاهش و طول آن افزایش یابد, سپس با پرتاب سمبه ای به مرکز آن, حفره ای درسراسر شمش کشیده شده ایجاد میشود که موجب شکل گیری لوله بدون درز یا سیملس میشود.

نام اصلی این نوع لوله مانیسمان است که برگرفته از مبتکرین این روش تولید لوله است. مانسمان به علت نداشتن هیچگونه درز درسطح داخلی و بیرونی, دارای مقاومت بالایی است و بیشترین کاربرد آن درصنایع حساسی است که لوله تحت فشار بالای سیالات یا گازهای عبوری قرار میگیرد مانند اسلحه سازی, آزمایشگاهها, گاز و پتروشیمی. در صفحه این محصول میتوانید قیمت لوله مانیسمان در رده های مختلف را مشاهده نمایید.

 

لوله بدون درز

بیشتر بخوانید: انواع لوله های درزدار

 

لوله گوشت دار

 

نوعی لوله مانیسمان است که به علت دارابودن ضخامت بالا به این نام مشهور شده است. معمولا جنس این نوع لوله از آلیاژی مستحکم است که مناسب کاربرد در نقل و انتقال سیالات و گازهای بافشار و حرارت بالاست. به علت ضخامت بالای این نوع لوله و تفاوت چشمگیری که بین قطر داخلی و خارجی این لوله ایجاد میشود, سایز آن از تفاضل این دو به دست می آید برای مثال لوله ای که دارای قطر خارجی 120 و قطرداخلی 100 است دارای ضخامت 20 میلیمتر بوده و به نام گوشتدار 20 شناخته میشود. 

برای مشاهده قیمت به روز لوله میتوانید به صفحه قیمت لوله مراجعه نمایید.


 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ