فولاد فيدار

اجرای سقف با ورق گالوانیزه 

اجرای سقف با ورق گالوانیزه 


امروزه در ساختمان سازی سعی میشود مصالحی به کار برده شود که هم به از نظر اقتصادی و برآورد هزینه نهایی ساخت و ساز به صرفه بوده و هم کاربرد آن آسان بوده و وقت و نیروی کار زیادی را صرف نکند و درعین حال باعث استحکام سازه ساختمانی شود.


 یکی از قسمتهای مهم ساختمان سقف آن است که دارابودن استحکام بالا و وزن پایین دو مولفه اصلی آن است که باید به طور همزمان در نظرگرفته شود. ورق گالوانیزه در سالهای اخیر توانسته است به خوبی خواسته مهندسین و معماران ساختمان را در این زمینه فراهم کند چراکه به علت ساختار فیزیکی و شیمیایی خاصش که دارای پوششی از روی است، هم دارای وزن سبک و هم مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی در شرایط جوی مختلف بوده و حتی در مواردی که پوشش آن از بین رفته باز هم از عمر و استحکام آن کاسته نشده است. 

 

 

استفاده از ورق گالوانیزه برای سقف

ورق گالوانیزه ای که به منظور کاربرد  در سقف در نظر گرفته میشود باید دارای ضخامت بین 0.8 تا 1 میلیمتر بوده و در عرض 100 تا 125 سانتیمتر و ارتفاع 75 سانتیمتر، تحت عملیات نورد سرد با دستگاه رول فرمینگ به شکل ذوزنقه ای برش بخورد البته به صورتی که جفت جفت به شکل نروماده در هم چفت شوند.


 ورقهای گالوانیزه سقفی به شکلهای دیگری نیز وجود دارند مانند کرکره سینوسی( درشت و ریز) شادولاینو طرح سفال. سطح ورق نیز باید آجدار باشد تا سطح تماس آن با بتن زیاد شده و به اصطلاح بهتر درگیر شوند و موجب دوام بیشتر سقف شود.


 امروزه برای سقف ویلاها، پلاژها، سوله های ورزشی، سرپوش حصارها و سردرمنازل، سقفهای کاذب و... بیشتر از ورقهای گالوانیزه رنگی استفاده  میشود که دارای ضخامت های مختلف و رنگهای متنوع است که اتفاقا همین تنوع رنگ و عدم نیاز به رنگ آمیزی سقف پس از اجرا، یکی از عوامل پرفروش بودن این محصول در بازار است.


 به علاوه این سقفها میتوانند در عین سبک بودن، عایق مناسبی برای رطوبت، حرارت و سروصدا باشند و همچنین در مواقع خطر مانند زلزله، آتش سوزی و ... عملکرد خوبی داشته و مانع فروریختن ناگهانی ساختمان شوند.

در صورتی که قصد پیاده‌سازی سقف با استفاده از این ورق را دارید به منظور خرید و اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه به صفحه محصول مراجعه کنید.

قیمت ورق گالوانیزه رنگی

 

مراحل اجرای سقف با ورق گالوانیزه


ساخت سقف با استفاده از ورق گالوانیزه که به سقف عرشه فولادی یا متال دک نیز معروف است به صورت زیر میباشد: 

 

  1. چفت کردن ورقهای گالوانیزه به صورت نرومادگی در همدیگر و ایجاد سطحی یکنواخت و مستحکم
  2. فلاشینگ لبه های سقف عرشه فولادی که مانند قالب بتن عمل میکند و موجب سفتی و یکنواختی بتن در حین بتن ریزی و بعد از آن میشود
  3. جوش دادن گل میخهایی به ارتفاع حداکثر 20 سانتیمتر برروی ورقها در محل تیرهای سازه ای به عنوان برش گیرهای بتن برای ایجاد درگیری بیشتر بین بتن و ورق و در نتیجه استحکام بالاتر
  4. ایجاد شبکه میلگرد حرارتی برای پیشگیری از ایجاد ترک در بتن که گاهی به صورت آرماتوربندی و گاه به صورت مش های آماده به کارگرفته میشود
  5. بتن ریزی سقف و یکنواخت سازی سطح بتن با استفاده از ابزار و لوازم مخصوص
     

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ