فولاد فيدار

اتصالات لوله فولادی آب

اتصالات لوله فولادی آب

لوله های فولادی یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی هستند که کاربردهای زیادی دارند، به جز این لوله ها، لوله های مسی و پلیمری نیز کاربردهای زیادی دارند، اتصالات مورد استفاده در هر یک از این لوله ها متفاوت است. در ادامه این نوشته به انواع اتصالات لوله فولادی خواهیم پرداخت.

 

استانداردهای اتصالات لوله فولادی آب 

اتصالات لوله هایی که برای آب آشامیدنی مورد استفاده قرار میگیرند، باید با اندازه، ضخامت، جنس و نوع جداره لوله مطابقت داشته باشند. برای دریافت قیمت لوله با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید.

سطح داخلی این اتصالات باید به شکلی باشد که مانعی در برابر عبور آب به وجود نیاورد، یعنی در سطح داخلی آن نباید هیچ گونه برآمدگی یا تغییر سطح مقطع وجود داشته باشد.

در صورت استفاده از مهره ماسوره در لوله های آب باید از انواع مخروطی یا تخم مرغی استفاده شود و استفاده از مهره های صاف و عمود مجاز نیست.

این اتصالات باید از جنس های گالوانیزه یا چدنی جکش خوار باشند.

 

اتصالات لوله گالوانیزه

فولادهای گالوانیزه، به فولادی گفته میشود، که با پوششی از روی پوشانده شده باشد، پوشش روی یا گالوانیزه بر روی فولاد از زنگ زدن و خوردگی آن جلوگیزی میکند، به همین دلیل هم بهترین اتصالات برای متصل کردن لوله ها، اتصالات گالوانیزه هستند، از متداول ترین اتصالات گالوانیزه مورد استفاده در لوله کشی آب میتوان به: بوشن، مغزی، ماسوره، سه راهی، زانو و تبدیل و درپوش اشاره داشت. این اتصالات معمولا یا از جنس گالوانیزه و یا چدن هستند. در ادامه به معرفی برخی از این اتصالات میپردازیم.

بوشن: بوشن ها قطعاتی استوانه ای شکل هستند که برای اتصال دو قطعه لوله یا فیتینگ استفاده میشود، بوشن ها در چند نوع: بوشن کوپلینگ کامل، نیم بوشن و بوشن تبدیل وجود دارند.

 

بوشن

 

سه راهی لوله: برای انشعاب گرفتن در لوله کشی استفاده میشود. 

مهره ماسوره: به قطعه ای گفته میشود که برای متصل کردن لوله ها به دستگاه هایی مانند آب گرم کن یا وصل کردن لوله های بلند به هم  به کار میروند. 

مغزی: به قطعه ای گفته میشود که برای متصل کردن دو سر  دنده ها برای اتصال فیتینگ ها به هم استفاده میشود.

تبدیل: تبدیل برای تغییر سایز لوله استفاده میشود. در تبدیل های مخروطی شکل یک سر اتصال به اندازه لوله کوچکتر و یک سر آن به اندازه لوله بزرگتر است.

 

تبدیل لوله

 

درپوش: برای مواقعی استفاده میشود که لازم باشد انشعابات و سر لوله ها را ببندیم.

زانو: به قطعه ای گفته میشود که برای تغییر مسیر یا تغییر سایز لوله استفاده میشود. زانوها معمولا در انواع 45 درجه و 90 درجه وجود دارند.

چهارراه: اتصالات چهارراه هم مانند اتصالات سه راهی هستند که دارای یک ورودی و سه خروجی اند، از این اتصالات برای انشعاب در سیستم های آتش نشانی استفاده میشود.

سر دنده: به نوعی اتصال گفته میشود که یک سر آن رزوه دار است و برای متصل کردن لوله ها به شیرآلات استفاده میشود.

 

سر دنده لوله

 

برای اطلاع از قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی و گالوانیزه با کارشناسان شرکت فولاد فیدار تماس بگیرید.
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ