فولاد فيدار

آموزش دستورالعمل داربست بندی

آموزش دستورالعمل داربست بندی

همچنین در صورتی که کارکنانی که بر روی داربست کار میکنند امنبت کافی نداشته باشند سرعت انجام کار کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل هم رعایت دستورالعمل های داربست بندی و تامین امنیت افراد میتواند بسیار کمک کننده باشد. 

از آنجایی که در اکثر پروژه ها از داربست های فلزی استفاده میشود و کاربردهای زیادی در پروژه های ساخت و ساز دارند، به همین دلیل هم استفاده از اصول مناسب برای استفاده از آنها لازم و ضروری است. در این ادامه با اصول داربست بندی و توضیحاتی در اینباره آشنا خواهیم شد. 

 

اجرای داربست

همچنین بخوانید: نکات امنیتی اجرای داربست

 

تجهیزات مورد نیاز برای نصب داربست

داربست به سازه موقت گفته میشود که برای دسترسی ساده تر به ارتفاع بلند و نقاط دوردست در پروژه مورد استفاده قرار میگیرد. 

معمولا این سازه ها از لوله داربستی فولادی و بست های فلزی ساخته شده اند. البته میتوان آنها را با استفاده از چوب و ... هم پیاده سازی کرد که امنیت پایین تری دارد. برای مشاهده قیمت لوله میتوانید به صفحه این محصول مراجعه کنید. 

به طور کلی داربست با استفاده از هر وسیله ساخته شود باید حتما توسط افراد متخصص و با تجربه پیاده سازی شود.

 

انواع داربست های فلزی ساختمان

همانطور که گفتیم این سازه ها میتوانند در انواع مختلف چوبی، فلزی و... باشند که هر کدام برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. 

 

داربست چوبی

اجزای اصلی این سازه ها تخته های چوبی و خرک هستند، و برای ساختشان نیاز است که از نردبان های مختصی استفاده شود که کارکنان بتوانند از روی آن بالا و پایین حرکت کنند. و به بخش های مختلف ساختمان دست پیدا کنند.

 

داربست فلزی

همانطور که گفتیم برای ساخت سازه های موقت فلزی باید از لوله داربست استفاده کرد، برای دریافت قیمت لوله داربستی میتوانید با کارشناسان شرکت پترو فولاد فیدار تماس بگیرید. بهترین نوع لوله فولادی برای اینکار لوله های 5 سانتی متری هستند که ضخامت 4 میلیمتر دارند. 

 

داربست مثلثی

این نوع یکی از پرطرفدارترین سازه هایی است که برای کار روی ارتفاع مورد استفاده قرار میگیرد. و دارای قالبهای مثلثی شمل است و اجرای آن با سرعت بسیار بالایی بدون نباز به افراد متخصص امکان پذیر است. 

 

آیین نامه ایمنی داربست

همانطور که گفتیم رعایت ایمنی و آیین نامه های بین المللی برای پیاده سازی داربست از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورتی که این ایین نامه ها رعایت نشود میتواند خطرات زیادی برای فردی که روی ارتفاع فعالیت دارد و حتی عابران پیاده ای که از اطرف آن عبور میکنند داشته باشد.

  •  سکوهای داربستی باید در یک خط مستقیم باشند و دارای اندازه های 150 تا 250 کیلوگرمی باشند
  • هیچ یک از لوله ها یا پایه هایی که در داربست ها استفاده میشوند نباید دارای هیچ گونه دفرمگی، شکستگی یا کج شدن باشند. 
  •  فاصله هیچ یک از پایه های عمودی در هر شرایط نباید بیش از 2 متر باشد. 
  •  تمام پایه ها الزامی است که در یک خط قرار بگیرند. 
  • برای دسترسی به سکوهای بالاتر بهتر است از پله استفاده شود و استفاده از نردبان های کوتاه توصیه نمیشود. 

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ