فولاد فيدار

آموزش آرماتور بندی و بستن میلگرد

آموزش آرماتور بندی و بستن میلگرد

به این دلیل که بتن شکننده است و به تنهایی توان مقاومت در برابر نیروهای کششی را ندارد، به همین دلیل برای بالا بردن مقاومت کششی از آرماتوربندی در بتن استفاده میشود، یعنی پیش از شروع بتن ریزی باید آرماتوربندی را انجام داد تا ساختمان در برابر تنش های مختلف مقاوم سازی شود. به این دلیل که اینکار یکی از حساس ترین و دقیق ترین قسمت های ساخت، ساختمان های بتنی است در این مقاله تصمیم گرفتیم در اینباره توضیح دهیم.

در صورتی که قصد ساختمان سازی دارید میتوانید برای دریافت قیمت میلگرد و خرید آن با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید.

 

مراحل آرماتور بندی

 

برای شروع کار آرماتوربندی در ابتدای کار باید میلگردها را به اندازه های دلخواه برش داد و خم کاری های لازم را روی آنها انجام داد تا بتوانیم آنها را داخل پی قرار دهیم و بهم متصل کنیم. 

بستن میلگرد ها و اتصالشان بهم از طریق سیم انجام میشود، توجه به نحوه بستن سیم ها به هم در آرماتور بندی بسیار مهم است.

قرار دادن میلگردها داخل ستون ها و پیش از بتن ریزی باید زیر نظر مهندس ناظر پروژه انجام شود، تا پس از ساخت با مشکلی مواجه نشویم.

 

نحوه بستن میلگرد ها در آرماتوربندی

 

اهمیت اتصال یا بستن میلگردها به هم برای جلوگیری از جابه جا شدن آنها انجام میشود، و روش های زیادی برای اینکار وجود دارد، که انتخاب یکی از این روش ها بسته به شرایط محیطی و زمانی، باید توسط تکنسین پروژه تعیین شود.

  1. در این روش تمام یا تعدادی از میلگردها را در بیرون از قالب میبندد و سپس، میلگردهایی را که تشکیل یک شبکه داده اند را داخل قالب قرار میدهند. 
  2. در این روش، در ابتدا آرماتورها را داخل قالب قرار میدهند و سپس آنها را بهم متصل میکنند. مانند آرماتوربندی سقف های بتنی

 

نحوه بستن میلگرد ها در آرماتوربندی

بیشتر بخوانید: محدودیت‌های استفاده از آرماتور در المان های بتنی

 

انتخاب سیم مناسب برای آرماتور بندی

 

بهترین سیمی که میتوان برای بستن آرماتورها به یکدیگر از آنها استفاده کرد. مفتول نرم با قطر 1.5تا 2 میلیمتر است.

 

انواع گره در آرماتوربندی

 

گره ساده 

این گره یکی از معمول ترین انواع گره هایی است که برای اینکار مورد استفاده قرار میگیرد، دلیل استفاده زیاد از این روش سادگی و امکان اجرای آن در مدت زمان کمتری است، از این گره برای متصل کردن میلگرد های اصلی و فرعی در شیکه هایی مانند سقف و فوندانسیون استفاده میشود.

 

گره طبیعی

 

زمان هایی که تعداد نقاط برای گره زدن کم باشد و از میلگردهای قطور استفاده شده باشد، از این نوع گره به دلیل استحکام بالایی که دارد استفاده میشود.

 

گره اصطکاکی

 

برای اینکه بتوان جلوی لغزش میلگردها را زمانی که  به صورت اقی در شبکه آرماتور بندی قرار میگرند را گرفت از نوع گره اصطکاکی استفاده میشود.

 

آموزش بستن میلگرد

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ