فولاد فيدار

آشنایی با کارخانه میلگرد گلستان

آشنایی با کارخانه میلگرد گلستان

کارخانه فولاد گلستان فعالیت خود را در سال  1389 در استان گلستان و شهرستان مینودشت آغاز کرد، عمده محصولات تولیدی در این کارخانه، میلگرد آجدار، ساده و کلاف ساده و آجدار هستند ، ظرفیت تولید سالانه تا 320 هزار تن هم میرسد. به دلیل تنوع مقاطع فولادی از برندهای مختلف در بازار در این نوشته تصمیم گرفتیم به بررسی کارخانه میلگرد گلستان پرداخته و محصولات این کارخانه را بررسی و تحلیل کنیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید. 

بررسی محصولات کارخانه میلگرد گلستان

همانطور که گفتیم عمده تولیدات این کارخانه میلگرد هستند، میلگرد یکی از مصالح اصلی در ساختمان سازی است و در بیشتر ساخت و سازها از آن استفاده میشود،  همچنین به این دلیل که اجزای اصلی سازه از جمله ستون های سازه با استفاده از این مقطع ساخته میشوند، کیفیت و نحوه ساخت آنها بسیار حائز اهمیت است، به طور کلی این محصول در کارخانه فولاد گلستان به 4 شکل تولید و در بازار عرضه میشود.  

کارخانه نورد فولاد گلستان

بیشتر بخوانید: معرفی کارخانه میلگرد آناهیتا گیلان

 

انواع میلگرد گلستان

تولید این محصول در کارخانه گلستان در انواع سایزها از 8 تا 28 است، همچنین این محصولات در دو گروه میلگرد حرارتی و آجدار تولید میشوند. 

میلگرد ساده A1 گلستان

همانطور که از نام این محصول مشخص است، دارای سطحی صاف و بدون آج است، دارای مقاومت تسلیم 2400 کیلوگرم و استحکام کششی 3600 کیلوگرم  بر سانتی متر است، به همین جهت از انعطاف بالایی برخوردار است، جوشکاری و خمکاری به سادگی روی آن انجام میشود. 

میلگرد گرید A2 کارخانه گلستان

این محصول بر خلاف نوع قبلی از نوع آجدار معمولی است داری مقاومت تسلیم 3400 و مقاومت کششی 5000 کیلوگرم بر ثانیه است. از آنجایی که از درصد کربن کمتری برخوردار است، قابلیت جوشکاری و خمکاری بالایی دارد و برای ساخت خاموت بسیار مناسب است. فرایند آج زنی این نوع در مقایسه با دو گرید بعدی در حین فرایند نورد انجام میشود. 

میلگرد آجدار گرید A3 گلستان

این محصول از نوع آجدار جناقی بوده و از مقاومت کششی 6000 و مقاومت تسلیم 4000 کیلوگرم بر سانتی متر برخوردار است. این محصول مناسب کاربردهایی که نیاز به خمکاری باشند نیست به این دلیل که بسیار شکننده است. قیمت میلگرد با گرید و استاندارد A3 در مقایسه با دو نوع قبلی بالاتر است و همچنین این محصول از مقاومت بالاتری از گریدهای A1 و A2 برخوردار است. 

میلکرد گرید A4 کارخانه گلستان 

این محصول دارای آج ها مرکب بوده از مقاومت کششی 7000 و مقاومت تسلیم 6100 بر سانتی متر مربع برخوردار است. به همین دلیل مقاوم و مستحکم ترین نوع میلگرد میان انواع قبلی است باید توجه داشت که به دلیل داشتن درصد کربن بالا شکننده است و برای خمکاری مناسب نیست.

تولید میلگرد گلستان

تولید میلگرد گلستان

به طور کلی تولید این مقطع در کارخانه گلستان به دو صورت شاخه و کلاف انجام میشوند، برای تولید این دو نوع از شمش های فولادی استفاده میشود و پس از اینکه به دمای خاصی رسیدند با استفاده از نورد گرم و اعمال کشش به گرید های مختلفی تبدیل میشوند که در بخش قبلی به آنها پرداختیم. 

یکی از نگرانی خریداران در زمان خرید محصولات فولادی کیفیت آنها است، و همانطور که گفتیم میلگردها از مهمترین و پرکاربردترین محصولات فولادی هستند که در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. همین موضوع نشانگر میزان اهمیت این مقطع فولادی در صنعت است. 

محصولات این کارخانه در استانداردهای مختلف استاندارد ملی INSO3132، استاندارد بین المللی JISG3112، DIN488، A615M  و ASTM A615 تولید میشوند به همین دلیل هم از کیفیت مطلوبی برخورداراند، در صورتی که قصد خرید میلگرد را دارید و نیاز به دریافت مشاوره خرید دارید میتوانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ