فولاد فيدار

کارخانه های تولید کننده میلگرد در ایران

کارخانه های تولید کننده میلگرد در ایران

استحکام و تقویت سازه های ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار است، همانطور که در مقالات قبلی سایت بررسی کردیم، سازه ها به دو صورت سازه های بتنی و سازه های فلزی ساخته میشوند، در سازه های بتنی، بتن با وجود سختی بسیار بالایی که دارد اما از مقاومت کششی مناسبی برخوردار نیست و در صورتی که در شرایطی مانند زلزله و... قرار بگیرید به سرعت خورد میشود و باعث از بین رفتن کل سازه میشود،

به همین دلیل هم باید از راهکاری برای تقویت سازه های بتنی استفاده کرد، یکی از بهترین راه هایی که برای تقویت استحکام کششی بتن میتوان از آن استفاده کرد، استفاده از میلگرد است.

میلگرد در ساخت و ساز و ساختمان سازی از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل در این نوشته از فولاد فیدار تصمیم گرفته ایم  کارخانه های تولید کننده میلگرد ایران را معرفی کنیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید. 

 

کارخانه های تولید میلگرد

همچنین مطالعه کنید: بزرگترین کارخانه های تولید تیرآهن

 

اهمیت استفاده از میلگرد

میلگرد یکی از مهمترین مقاطع فولادی محسوب میشود، که در ضخامت ها و طول های مختلفی تولید میشود، از حدود 50 سال قبل جایگاه خود را در سازه های ایرانی پیدا کرده است، همانطور که گفتیم این مقاطع میتوانند به افزایش مقاومت کششی بتن کمک کرده و همینطور باعث چسبندگی بیشتر بتن شوند، و همین نکته باعث ایجاد تحول بزرگی در صنعت ساختمان سازی ایران شده است. 

 

کارخانه‌های تولید میلگرد در ایران

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان اولین و بزرگترین تولیدکننده انواع میلگرد آجدار و ساده در ایران است. که به تولید انواع میلگرد به روش های دوکی و یکنواخت میپردازد، محصولات تولید شده در این برند همه با علامت اختصاری این شرکت عرضه میشود، برای آشنایی بیشتر با علائم هر شرکت میتوانید، مقاله علائم اختصاری حک شده روی میلگرد را مطالعه کنید. 

تولید سالانه شرکت ذوب آهن اصفهان به سالی حدود 3 میلیون تن میرسد و بالاترین کیفیت محصولات فولادی در ایران مربوط به این کارخانه است، ذوب آهن از سال 1346 فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است. 

 

 

مجتمع فولاد آناهیتا گیلان

مجتمع فولاد گیلان از سال 1389 با هدف اشتغال زایی و تولید مقاطع فولادی در شمال کشور شروع به فعایت کرد، و به تولید انواع میلگرد A2 و A3  یعنی آجدار و ساده تحت استانداردهای روسیه و ایران پرداخته است، امروزه محصولات این کارخانه از با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار ایران هستند. 

 

صنایع فولاد کرمان

این کارخانه حدود 25 سال پیش تاسیس شد و در ابتدا ظرفیت تولید سالانه آنها تنها 150 هزار تن بود، اما امروزه با تلاش های بسیاری که انجام داده، توانسته تولیدات محصولات خود را تا 500 هزار تن در سال هم افزایش دهد. 
مقاطع تولیدی این شرکت به روش ترمکس و نورد گرم در سایزهای بین 8 تا 32 میلیمتر تولید و در بازار عرضه میشوند. 

 

کارخانه فولاد بناب

کارخانه فولاد بناب در سال 1386 در آذربایجان شرقی تاسیس شد، و در سال 1390 این کارخانه تکمیل شد و امروزه تولیدات این شرکت با نام تجاری فولاد نوین گستر در بازار عرضه میشود. برای دریافت قیمت میلگرد از کارخانه های مختلف به صفحه این محصول در سایت مراجعه نمایید. 

 

کارخانه فولاد میانه

این کارخانه در سال 1379 در شهر میانه آذربایجان شرقی تاسیس شد، و یکی از بهترین تولیدکنندگان میلگرد در ایران محسوب میشود، استانداردهای تولید این کارخانه موارد: ISO9001، ISO8001 و ISO14001 هستند.

 

مجتمع فولاد جنوب

این کارخانه در سال 89 در شهرستان دزفول در استان خورستان تاسیس شد و به تولید انواع محصولات: آجدار، مرکب و جناقی در سایزهای 8 تا 40 پرداخته است، محصولات این کارخانه با استانداردهای ملی ایران و اروپا تولید میشود، به همین دلیل هم محصولاتشان در بازارهای خارجی مشتریان زیادی دارد. 

 

مجتمع فولاد کاوه

این کارخانه در سال 1378 در تبریز تاسیس شد، محصولات این شرکت از جمله: میلگرد، لوله مانیسمان و... از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و با نام و علامت اختصاری SFK Steel در بازار عرضه میشوند. 

 

مجتمع فولاد بافق

این کارخانه در مجاورت کارخانه سنگ آهن در در استان یزد شهرستان بافق شروع به کار کرده است، و همین نزدیک بودن به یکی از بهترین معادن سنگ آهن در ایران باعث شده است که این کارخانه به منبع مناسبی برای برای تولیدات خود دسترسی داشته باشد و همین موضوع باعث شده است. که این کارخانه یکی از بهترین تولیدکنندگان فولاد و مقاطع فولادی در ایران شود. 

 

مجتمع فولاد نیشابور

فولاد نیشابور که با نام فولاد خراسان هم شناخته میشود در نزدیکی شهر نیشابور واقع شده است و به تولید انواع محصولات: اجدار، مارپیچ و جناقی میپردازد. تمام محصولات تولیدی در این مجموعه با استاندارد ایران تولید میشوند و با روش ترمکس تولید میشود. 

 

شرکت مجتمع فولاد سیرجان

این کارخانه در جهت رشد، آبادانی و توسعه در سال 1387 در استان کرمان و شهر سیرجان تاسیس شده بود و محصولات این کارخانه را میتوان در سه گروه، میلگرد ساده، جناقی و آجدار دسته بندی کرد. 

 

کارخانه سرمد ابرکوه یزد

این کارخانه در سال 1391 در شهر ابرکوه یزد آغاز به فعالیت کرد. محصولات این کارخانه با استفاده از دستگاه های پیشرفته با همکاری کارشناسان ایرانی و ایتالیایی و با استانداردهای جهانی و ملی تولید و در بازار عرضه میشوند. 

 

برای دریافت قیمت میلگرد و قیمت آهن با کارشناسان مجموعه تماس حاصل فرمایید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ