فولاد فيدار

کاربردهای پروفیل سی پرلین پروفیل c

کاربردهای پروفیل سی پرلین پروفیل c

پروفیل سی یکی از انواع پروفیل های فولادی و مقاطع فولادی باز است که در سازه های صنعتی و دیوار ها مورد استفاده قرار میگیرد، این مقطع معمولا برای پوشاندن دیوارها و ستون ها استفاده میشود. معمولا این مقاطع با استفاده از ورق های فولادی و ورق گالوانیزه تولید میشوند تا در برابر خوردگی در برابر آب و رطوبت مقاومت بالاتری داشته باشند.  این محصول به دلیل شباهت ظاهری به حرف انگلیسی C با این نام شناخته میشود. 

در صنعت ساختمان سازی یکی از پر مصرف ترین مصالحی که به کار می رود انواع مصالح فلزی می باشد. که با توجه به کاربری و شرایطی که دارند در بخش های مختلفی استفاده می شود.

پروفیل اصطلاحی است، که در بسیاری از صنایع مختلف به کار می رود. فرآورده های فولادی که حاصل از ورق های نورد سرد و گرم هستند، به صورت آلیاژ عرضه میشود. در کل این مقاطع به دو دسته پروفیل باز و بسته تقسیم بندی می شوند.

پیشنهاد مطالعه: کاربردهای پروفیل مبلی چیست؟

این محصول معمولا در مواردی مانند پوشش استحکام سقف، فونداسیون و...، در صنعت خودروسازی، در ساخت انواع کرکره های فروشگاه و مغازه ها، ساخت انواع قاب ها و چارچوب، در و پنجره و..... مورد استفاده قرار میگیرد. و یکی از مقاطع مهم در صنعت ساخت و ساز محسوب میشوند. 

این محصول به طور معمول با مشخصات زیر تولید میشود.

 

ضخامت 3،2.5،2 و 4 میلیمتر
طول 6 متر
ارتفاع 160 الی 240 میلیمتر
وزن بین 23 الی 55 کیلوگرم

 

کاربردهای پروفیل c

کاربردهای پروفیل سی C

معمولا پروفیل C پرلین در سه قسمت ساختمان بسیار کاربرد دارد که عبارتند از:

دیوارهای غیرباربر 

در صنعت ساختمان سازی به دیوارهایی که وزنی را تحمل نمی کنند دیوار غیرباربر گفته می شود که برای ساخت این دیوارها از این محصول استفاده میکنند.

در ستون ها و دیوار سازه ها

همچنین از این محصول  یعنی پروفیل C برای ستون هایی که از فاصله زیادی برخورداراند و باید استحکام کافی را داشته باشند، استفاده میشود.

استحکام سقف ها

برای افزایش استحکام سقف های کارخانه ها، کارگاه ها و سوله های صنعتی استفاده از محصول از محبوبیت بالایی برخوردار است..

همچنین پروفیل سی به قرار دادن قاب به اطراف درب های چوبی و پنجره ها و MDF کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه: پروفیل زد چیست؟

سخن پایانی

در این نوشته با پروفیل سی پرلین C  و کاربردهای آن در صنعت و ساخت و ساز آشنا شدیم، در صورتی که قصد خرید این محصول یا اطلاع از قیمت پروفیل را دارید میتوانید با کارشناسان مجموعه فولاد فیدار تماس بگیرید تا شما را برای خرید محصول مورد نیازتان راهنمایی کنند، همچنین لازم به ذکر است که قیمت بروز محصولات فولادی و آهن آلات به صورت لحظه در این وبسایت بروزسانی میشود، برای اطلاع سریع از قیمت ها میتوانید به صفحه محصول مورد نظرتان مراجعه نمایید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ