فولاد فيدار

کاربردهای ورق آلیاژی مخزنی یا ورق A283

کاربردهای ورق آلیاژی مخزنی یا ورق A283

ویژگی خاص این ورق ضخامت کم وتحمل فشار وگرمای بالاست که تولید آن طی عملیات نورد گرم دردماهای بالا (حدود 1300 درجه سانتیگراد) توسط غلتکهای بافشار زیاد صورت گرفته واین نوع ورق باساختار آلیاژی را برای تولید مخازن پرفشار مناسب ساخته است. از ویژگیهای دیگر این ورق میتوان به قابل جوشکاری بودن وقابلیت خم کاری اشاره کرد که کاربرد آن را درساخت مخزن آسانتر کرده است. 


ضخامت ورق آلیاژی مخزنی بین 4 تا 16 میلیمتر بوده وبیشتر به صورت شیت تولید وعرضه میشود که عرض آنها بین 1100 تا 24000 میلیمتر است وطول آن از 2500 تا 24000 میلیمتر؛ قیمت ورق آلیاژی مخزنی برحسب وزن آن محاسبه میشود که به همینگونه نیز به فروش میرسد (برحسب کیلوگرم).

از انواع ورق مخزنی میتوان به نمونه های زیر اشاره کرد: 

ورق 17 MN4, A516 60, A516 70, A283, A285. 

کاربرد ورق آلیاژی مخزنی

همانطور که ازنامش پیداست درتولید مخازن نفت و گاز برای حمل وجابجایی درصنایع پتروشیمی, نفت وگاز وساخت تانکرها وبویلرها و... 

ورق آلیاژی نسوز

این نوع ورق آلیاژی که دربازار بانام ورق هیت استیل نیز معروف است در دماهای بسیار بالا (بین 600 تا 1300 درجه سانتیگراد) مقاوم بوده ودچار تغییر درساختار وخواص مکانیکی نمیشود ودر برابر گازهای داغ مانند اکسیدهای کربن, بخارآب وگازهای گوگرددار به خوبی مقاومت میکند. در ساختار شیمیایی ورق آلیاژی نسوز, میزان قابل توجهی کروم به کار رفته است واین ورق را برای کاربرد دردیگهای بخار وتولید مبدل حرارتی, ساخت سوپاپهای حرارتی ودودی به کاررفته در موتورهای احتراق, ساخت پره های توربین گازی وبه طور کلی قطعات درمعرض آتش و گاز وبخارات بادمای بسیار بالا مناسب ساخته است.

بیشترین موارد کاربرد ورق آلیاژی نسوز درکوره های پخت شیشه وکریستال, کوره های سیمان ولعاب سازی, کوره های حرارتی فولاد وقطعات فولادی است. 

از انواع ورق آلیاژی نسوز میتوان به نمونه های زیر اشاره کرد: 

310 1.481, 310S 1.4845, 321 1.4541, 309 1.4821 

ورق آلیاژی دریایی

همانطور که از نام این ورق برمی آید, بیشترین کاربرد آن درساخت تجهیزات دریایی است که درمعرض زنگ زدگی و خورندگی بالای آب دریا هستند. مهمترین ویژگی این ورق ضخامت کم واستحکام بالا در محیطهای خورنده واسیدی وقلیایی است چراکه درساخت تجهیزات دریانوردی این دو مولفه بسیار حائز اهمیت وتاثیرگذارهستند مثلا ضخامت کم این ورق هم درکاهش وزن آن و هم امکان برش آسانتر ورق اثر میگذارد؛ همچنین ورق آلیاژی دریایی از قابلیت جوش پذیری خوبی برخوردار است که این ویژگی نیز برای تولید قطعات وتجهیزات دریایی مهم است. 

از انواع ورق آلیاژی دریایی میتوان موارد زیر را نام برد: 

AH32, DH32, EH32, AH36, DH36, CcS, RINA, BV, KR, NK, DNV, GL, GL-A, LR-A. 

کاربرد ورق آلیاژی دریایی

ساخت تجهیزات دریایی و زیردریایی اعم از: لندیگراف, یدک کشها, زیردریایی, تولید سکوهای نفتی, ساخت پایه های اسکله, تولید لوله های انتقال نفت وگاز وسیالات واقع دردریا و اقیانوس, ساخت شناورهای چندمنظوره (بارج)و ساخت فانوس دریایی و...

تولید ورق های آلیاژی به دلیل امکان ترکیب فلز آهن با عناصر مختلف, بسیار جای پیشرفت دارد و امروزه با نوآوری های جدید درحوزه های مختلف صنعت و توجه مندسین وطراحان به بهینه سازی مصرف فولاد به دلیل صرفه جویی در مصرف این منبع ارزشمند و تحلیل روزافزون منابع سنگ آهن جهان, هرروزه با تولید انواع جدید ورق های آلیاژی مواجه خواهیم بود.

به عنوان نمونه یکی از آنها تولید ورق های میکروآلیاژی است که مهندسین وطراحان در صنعت هواپیماسازی و خودروسازی توجه خاصی به آن مبذول داشته اند؛ یا فولادهای سمانتاسیون که دارای پوششی با درصد کربن پایین بوده (کمتراز 0.1 تا 0.25 درصد) و عناصر دیگر مانند کروم ومنگنز ومولیبیدن و ... درساختار فولاد به کاررفته است و مقاومت سطحی وسایشی و ضربه ای آن را بالا برده است؛ و یا فولادهای نیترودشونده که با نیتروژن به سطح فولاد آلیاژی وارد شده و باترکیب با عناصر آلیاژی آن, نیترید آلیاژی حاصل میشود که خواص مکانیکی خاصی را برای فولاد ایجاد کرده وکاربرد آن را درموارد ویژه ممکن میسازد.   

برای دریافت قیمت ورق روغنی، قیمت ورق سیاه و قیمت ورق گالوانیزه به صفحه این محصولات مراجعه نمایید و یا با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید.


 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ