فولاد فيدار

نحوه تشخیص میلگرد تقلبی از اصل

نحوه تشخیص میلگرد تقلبی از اصل

با توجه به پیشرفت علم و بزرگ شدن شهر ها نیاز به مصالح و مقاطع مورد نیاز برای ساختمان سازی نیز بیشتر شد. به همین خاطر کارخانه های تولید مقاطع فولادی بیشتر و بزرگ تر شده اند. در این بین ممکن است افراد سود جویی وجود داشته باشند تا مقاطع فولادی بی کیفیت تولید کنند حال یا از نظر وزن یا کیفیت یا جنس که ممکن است این کار ضرر های جبران ناپذیری به افراد بزند در نظر داشته باشید که قیمت میلگرد تقلبی از اصلی ارزان تر است به همین خاطر در خریدتان به کیفیت میلگرد توجه کنید نه قیمت آن از آنجایی که میلگرد تاثیر بسزایی در مقاومت سازه دارد برای همین نیاز است تا شما بتوانید میلگرد اصل را از تقلبی تشخیص دهید در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد نحوه تشخیص میلگرد تقلبی از اصل اطلاعاتی را به شما بدهیم.

 

تشخیص میلگرد تقلبی از روی علامت های اختصاری

 

یکی از اولین راه هایی که برای تشخیص میلگرد اصل از تقلبی موجود میباشد این است که اطلاعات روی پلاک میلگرد را بررسی کنیم. با بررسی پلاک اطلاعات میلگرد به اطلاعاتی نظیر استانداردهای کسب شده میلگرد، شماره شناسه آن، تاریخ ساخت و تولید و وزن آن دست یافت. این اطلاعات به شما کمک میکند تا بتوانید راحت تر میلگرد تقلبی را از اصل تشخیص دهید.

روش های دیگری نیز برای تشخیص وجود دارند که ما در این مقاله سعی میکنیم به مهم ترین آن ها بپردازیم. همچون:

  • مقایسه کردن وزن میلگرد با جدول وزنی (جدول اشتال)
  • توجه به رنگ میلگرد
  • دریافت گواهی کنترل کیفیت از کارخانه

 

تشخیص میلگرد تقلبی از روی علامت های اختصاری

بیشتر بخوانید: علامت اختصاری حک شده روی میلگرد

 

توجه به وزن میلگرد و مقایسه آن

 

از دیگر شیوه های شناخت میلگرد تقلبی از اصل تطبیق دادن وزن میلگرد با جدول وزنی میباشد. طرز کار به این شیوه است که اگر وزن میلگرد خریداری شده با جدول اشتال بسیار متفاوت باشد ممکن است میلگرد دارای کیفیت مناسب نباشد. البته باید گفت ممکن است افرادی برای آنکه قیمت میلگرد برایشان ارزان تر تمام شود به دنبال میلگرد با وزن کمتر باشند اما اکثر افراد به دنبال میلگرد با کیفیت میباشند تا ارزان گفتنی است ذوب آهن اصفهان میلگرد های تولیدی را طبق جدول وزنی میسازد. اگر که نمیدانید چگونه باید وزن میلگرد را محاسبه کنید میتوانید مقاله ساده ترین روش محاسبه وزن میلگرد را در سایت مطالعه کنید.

 

رنگ میلگرد و تاثیر آن بر روی کیفیت میگرد

 

 میلگرد های اصل و با کیفیت را با رنگ مشکی میتوان مشاهده کرد. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ممکن است میلگرد بر اثر رطوبت کمی زنگ زده باشد اما اگر که این زنگ زدگی فقط بر روی سطح آن باشد یعنی به درون اش نرفته باشد مشکلی ندارد.

به یاد داشته باشید که اغلب میلگرد های تقلبی دارای طول کمتر از استاندارد یعنی 12 متر میباشند.

 

رنگ میلگرد و تاثیر آن بر روی کیفیت میگرد

بیشتر بخوانید: آسان ترین راه تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل

 

دریافت گواهی کنترل کیفیت میلگرد از کارخانه

 

میلگرد های اصل و با کیفیت دارای برگه ای به نام گواهی کنترل کیفیت از کارخانه را دارند که به نام برگه آنالیز نیز شناخته میشود شما میتوانید این برگه را از فروشمده بخواهید تا آن را به شما بدهد یا اطلاعاتش را برایتان ارسال کند. در این برگه تاییدیه آزمایش های که بر روی میلگرد انجام شده است میباشد این برگه دارای اطلاعاتی همچون آزمایش های انجام شده روی محصول همچون کشش،تاشدگی، و جوش پذیری میباشد البته به جز این ها دارای اطلاعات دیگری همچون طول و وزن محصول و از همه مهم تر مشخصات گواهینامه میباشند.

 

مشخصات داخل گواهینامه:

 

این گواهینامه اطلاعاتی را در مورد فیزیک میلگرد و خواص شیمیایی آن بیان میکند که این اطلاعات از این قرار میباشد. طول محصول خریداری شده، نوع شمش به کار رفته در آن، شماره بندیل، استحکام تسلیم و کششی میلگرد، در صد خلوص میباشد.

 

آزمایش تاشدگی میلگرد:

 

 در آزمایش تاشدگی میلگرد، میلگرد را تا اندازه 45 درجه تا میکنند و سپس درون آب جوش قرار میدهند بعد از آن میلگرد تا شده را تا اندازهی 22.5 درجه باز میکنند اگر که در این مرحله میلگرد مشکلی پیدا نکند تاییدیه این مرحله را بدست می آورد.

 

آزمایش تاشدگی میلگرد

بیشتر بخوانید: روشهای تست میلگرد

 

آزمایش کشش میلگرد:

 

 در آزمایش کشش میلگرد ها را درون دستگاهی مخصوص قرار میدهند و میکشند در نهایت اندازه کشش نهایی را اندازه گیری میکنند. حداکثر کششی که میلگرد بدون تغییر شکل و افت استحکام میتواند تحمل کند. (البته کشش استاندارد بر مبنا نوع، جنس و اندازه میلگرد ها تعیین میشود که میلگرد باید تا مقاومت مورد نظر بدون مشکل کشش را تحمل کند).

 

آزمایش کشش میلگرد

 

آزمایش جوش پذیری:

 

 در نهایت اگر که میلگرد در آزمایش های قبلی سر بلند در آمد و تایید شد وارد این مرحله میشود در این مرحله جوش پذیری میلگرد را آزمایش میکنند این آخرین مرحله آزمایش میلگرد میباشد که اگر از این هم با موفقیت در بیاید تاییدیه نهایی را میگرد و میلگرد توسط واحد کنترل کیفیت تایید خواهد شد.

 

در نظر داشته باشید شما میتوانید تمامی مقاطع فولادی خود را از شرکت پترو فولاد فیدار تهیه کنید شرکت فولاد فیدار تمامی فروش های خود را با فاکتور رسمی انجام میدهد. همچنین در نظر داشته باشید که از آنجایی که قیمت آهن به صورت روزانه تغییر میکند به همین خاطر قبل از خرید خود برای تایید نهایی قیمت با شرکت تماس حاصل فرمایید.

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ