فولاد فيدار

نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب

نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب

سقف های کاذب به عنوان موفقیت بزرگی در عرصه ساختمان سازی محسوب میشود و ورود آنها انقلاب بزرگی در صنعت سقف های کاذب ایجاد کرده است.

به نظر میرسد دلیل اصلی رواج این محصولات در ابتدا مخفی کردم المان های ساده ای مانند: سیم ها و تاسیسات لوله کشی های برق، آب، گرمایش و سرمایش و... بوده است، به این دلیل که در صورتی که تاسیسات به طور مستفیم از داخل دیوارها و سقف های ساختمان ها عبور کرده باشند، در صورت خرابی، نیاز به تعمیر و تعویض دسترسی به آنها بسیار مشکل میشود. اما با استفاده از سقف کاذب میتوان به سادگی به داکت ها، سیم ها و تاسیسات دسترسی پیدا کرد. 

در اجرای سقف های کاذب برای استحکام بیشتر لازم است که در ابتدا زیر سازی به شکل شبکه های رانر که از سپری و نبشی تشکیل شده اند ایجاد شود و سپس تایل های گچی بر روی دیوارها نصب شود. 

به همین دلیل هم در محاسبه هزینه تمام شده اجرای سقف های کاذب باید علاوه بر هزینه پانل های گچی قیمت پروفیل های سبک از جمله قیمت نبشی و قیمت ناودانی را در نظر داشته باشیم. 

 

مراحل زیرسازی سقف کاذب

1- قرار دادن نبشی دیوار‌های کناری

در نخستین مرحله کار باید طول دیوارهای ایتاق را انداره بگیرید و با استفاده از خط کش از فاصله 10 تا 15 سانتی متری از دیوارها، رسم کنید، این فضا برای نصب تاسیسات و پانل ها در نظر گرفته میشود.

سپس نبشی هایی که میخواهید برای کنار دیوارها استفاده کنید را به اندازه دیوارها با استفاده قیچی برش، برش بزنید سپس نصب کنید.

اما توجه داشته باشید که پروفیل هایی که قرار است در گوشه های دیوارها استفاده شوند باید با زاویه 40 درجه برش داد شوند. تا انتهای آنها به هم بچسبد نه اینکه روی هم قرار بگیرند. 

برای نصب پروفیل سازه را در امتداد خطی که پیشتر روی دیوار رسم کرده اید روی دیوار نصب کنید، برای اینکار باید در ابتدا در فواصل مشخص با استفاده از دریل و مته مخصوص دیوار سوراخ هایی را روی دیوار ایجاد کنید و سپس همین کار را روی سازه های فولادی انجام دهید و سپس نبشی های بریده شده با استفاده از پیچ به دیوار متصل نمایید. 

دقت کنید که حتما سازه به دیوار چسبیده باشد، در صورتی که اینطور نبود میتوانید با قرار دادن یک قطعه چوبی بین دیوار و سازه مورد نظر آن را سفت نمایید. و پس از پایان کار شکاف های باقی مانده را با استفاده از بتونه یا گچ پر کنید. 

 

نصب نبشی های سقف کاذب

بیشتر بدانید: اجرای سقف با ورق گالوانیزه

 

2- نصب شبکه های رانر و سپری ها

پس از اینکه چهارچوب اصلی را بر روی دیوار ها ایجاد کردیم، نوبت به این میرسد که با استفاده از سپری، شبکه های رانر را ایجاد کنید. این بخش بیشتر وزن سقف را تحمل خواهد کرد.  برای اینکار در ابتدا باید در فواصل مشخصی از دیوارها آویزهایی با استفاده از پیچ چشمی ایجاد کنید و سپس با استفاده از سیم آنها را به سپری ها متصل کنید. به این منظور میتوان از ناودانی هم استفاده کرد. 
به این صورت که ابتدا سیم را به آویز متصل میکنیم، سپش آنها را از داخل سوراخ هایی که روی سپری ها ایحاد میکنیم رد میکنیم و سپس با استفاده از یک انبردست دوطرف سیم را سفت میکنیم.

پس از اینکه اینکار به پایان رسید نوبت به آن میرسد که پانل های گچی را با استفاده از میخ و پیچ به شبکه های ایجاد شده متصل کرد. 

 

نصب شبکه رانر و سپری ها
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ