فولاد فيدار

معرفی نانوفناوری در صنعت فولاد

معرفی نانوفناوری در صنعت فولاد

ریچارد فاینمن، فیزیکدان تاثیرگزاری در شکل گیری علوم نانو است. در زمانی که کسی اطلاعات چندانی در زمینه ی علوم نانو نداشت، او در یک سخنرانی در انجمن فیزیک آمریکا با عنوان «در پایین دست، فضای زیادی وجود دارد»، سوالاتی در زمینه کار با مواد و اجسام در ابعاد خیلی ریز طرح کرد که ذهن هر شنونده ای را به خود مشغول ساخت. او همچنین با ذکرتفاوت های علوم نانو و فیزیک بنیادی، پیشنهادهایی مطرح کرد که هرچند برای افراد درآن دهه تعجب برانگیز و غیرممکن تصور می شد، اما امروز شاهد اجرائی شدن بسیاری از این پیشنهادها هستیم و با پیشرفت روزافزون بشر در زمینه علوم مختلف و تکنولوژی و همچنین دست یابی انسان به ابعاد بسیار ریز ماده، پیش بینی می گردد که تمامی پیشنهادهای او روزی به حوزه ی واقعیت های علم بشر وارد شوند.

 

کاربرد نانو فناوری

کاربرد نانو تکنولوژی در صنعت فناوری نانو علمی است که از علوم فیزیک شیمی و زیست شناسی برگرفته شده است نانو رفتار ماده را در ابعاد خیلی ریز برسی میکند به طوریکه بتوان از ان رفتار و ویژگی ها در صنعت استفاده کرد که باعث پیشرفت و موفقیت های زیادی شده است و در نتیجه کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت محصولات تولید شده را به همراه داشته است.


نانو تکنولوژی باعث تغیراتی عظیم در استفاده از منابع طبیعی انرژی و آب میشود و پس آب و آلودگی را کاهش میدهد امکان سنتز بلوک های ساختمانی نانو با اندازه کنترل شده و بعد چیدن انها در ساختار های بزرگتر که دارای کار کرد و ویژگی منحصر به فرد باشند انقلابی درمواد و فرایند تولید انها ایجاد میکند  تولید ساختار هایی که شیمی مرسوم توان تولید انها را نداشته است بعضی مزایای این ساختار ها عبارتند از : مواد سبک تر ، قوی تر و قابل برنامه ریزی کاهش هزینه های عمر کاری با کاهش دفعات نقص فنی ابزار نای جدید بر پایه اصرار و معماری نوین صنعت فولاد پایه های توسعه جامه و فناوری نانو برگ برنده توسعه و پیشرفت در اینده هستند و پیوستن این دوعامل مهم بسیار سرنوشت ساز خواهد بود در نگاه اول شاید این دو موضوع کاملا بی ارتباط باشند ولی با نگاهی دقیق تر به تحقیقات انجام شده می توان به  ارتباط این دو پی برد. 

 

کاربرد نانو فناوری

بیشتر بخوانید: نقش نانو در صنعت فولاد

 

تاثیر نانو فناوری بر صنعت فولاد

فناوری نانو در بهبود خواص و ویژگیهای متنوعی از انواع فولادها تاثیر گذاربوده است . چینی ها  و ژاپنی ها در این زمینه تلاش های چشمگیری داشته اند تا بتوانند با استفاده بهینه از سرمایه ها و کاهش هزینه ها زیر ساخت های خود را گسترش دهند و جایگاه برتری در عرصه فولاد کسب کنند . تعداد محصولاتی که با این فناوری در صنعت فولاد تولید شده اند زیاد نیست و همین مسئله حاکی از آن است که میتوان در این زمینه سرمایه گذاری کرد و پتانسیل رشد و پیشرفت را دارا است. 


 NKK ,Sandvik  دو شرکت بزرگ و معتبر این عرصه  شرکت کوچک  MMFX  و علاوه بر ان ها موسسات وشرکتهای غیرتولید کننده مانند موسسه بین المللی علم مواد ژاپن و دانشگاه پنسیلوانیا در این عرصه حضور دارند. محصولات فولادی تولید شده در این زمینه شامل موارد زیر هستند : 

 

  1. فولاد های بهبود دهنده خواص استحکامی و سختی
  2. فولاد های بهبود دهنده خواص خزشی ودما بالا
  3. فولاد های بهبود دهنده خواص خوردگی . با توجه به این که برای هردسته ار فولاد های ذکر شده بنابر استفاده ای که دارند محصولات مختلفی نیاز به تولید دارند، این عرصه میتواند بستر مناسبی برای تحقیق و پیشرفت و نو اوری به وجود اورد .

شرکت پترو فولاد فیدار یکی از شرکت های باتجربه در زمینه فروش انواع مقاطع فولادی است برای دریافت قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن و یا دیگر مقاطع فولادی میتوانید از طریق صفحات آن و یا از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ