فولاد فيدار

مشخصات فنی و کاربرد گریتینگ

مشخصات فنی و کاربرد گریتینگ

گریتینگ (Grating) به شبکه توری فولادی یا گالوانیزه گفته می شود که در انواع و اقسام جنس ها و متریال ها ایجاد می شود  گریتینگ از انواع مختلفی برخوردار می باشد که در انواع مقاوم و  گالوانیزه می باشد که در همه شرایط محیطی بسیار مقاوم می باشد.

لازم به ذکر است که گریتینگ از عناصر فلزی در کنار یکدیگر به صورت طولی و عرضی قرار گرفته می شود. که می توانید کاربردهای آن را در پله های اضطراری، توربین ها و کف سکوها مشاهده نمایید.

عناصر تشکیل دهنده گریتینگ

گریتینگ از عناصر مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظایف مختص به خود را دارند که عبارتند از:

تسمه باربر

این تسمه همانطور که از نام آن پیداست وظیفه تحمل بار را دارد و برای انتخاب آن باید ضخامت و ارتفاع آن را در نظر بگیریم هر چقدر ضخامت و ارتفاع آن افزایش پیدا می کند میزان بار وارد شده هم بیش تر می شود.

رابط ها

وظیفه این رابط ها حفظ و نگهداری از چشمه گریتینگ می باشد رابط های گریتینگ کمک می کند تا شکل ظاهری گریتینگ حفظ شود 

چشمه

فضایی میان باربر و رابط وجود دارد که به چشمه معروف می باشد چشمه به زیاد و کم کردن وزن گریتینک کمک می کند.

مشخصات فنی گریتینگ

گریتینگ با استفاده از تسمه یا میلگرد در سه نوع تولید می شود:

  • تسمه در تسمه
  • تسمه در میلگرد
  • تسمه چهارپهلوی تابیده شده 

کاربردهای گریتینگ


مزایای استفاده از گریتینگ

استفاده از گریتینگ باعث می شود تا از مزایای بسیاری برخوردار شد که آن مزایا عبارتند از:

  • از نصب آسان و راحتی برخوردار می باشد
  • از زیبایی و استحکام بالایی برخوردار است 
  • در زمان استفاده از گریتینگ نیاز به تعمیرات نیست و دارای وزن کمی می باشد
  • به دلیل ضد لغزش بون و برخورداری از امنیت بالای آن باعث شده تا از آن در راه پله ها و پاگردها استفاده کنند.
  • اگر از گریتینگ گالوانیزه استفاده گردد باعث می شود تا از مقاومت بالایی در هر شرایط آب و هوایی برخوردار شود

کاربرد گریتینگ

گریتینگ با توجه به انواع مختلفی که دارد در جاهای مختلف از آن استفاده بهینه ای می نمایند. از گریتینگ در شهرسازی کاربرد بسیار زیادی دارد برای پله های برج و ساختما مسکونی، پل ها و معابر، حفاظ درب و پنجره، درپوش جدول ‌های خیابان، ساخت پارکینگ طبقاتی، ساخت بیلبوردهای تبلیغاتی همچنین آب نماها و میدان ها مورد استفاده قرار می دهند.

همچنیین در صنعت هم از فوایدی برخوردار می باشد در ایران به دلیل وجود ذخایر نفتی گریتینگ توانسته تا از سهم به سزایی برخوردار باشد همچنین در آب های شور، کشتی سازی و دریچه های فاضلاب، کانال های برق و دیتا هم کاربردهای دیگر گریتینگ می باشد.

انواع گریتینگ از نظر جنس

گریتینگ فلزی: این نوع توسط میلگردها و تسمه ها ساخته می شود و در صنایع های مختلفی مانند گاز، پتروشیمی و مخازن مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل قیمت میلگرد به طور مستقیم بر قیمت این محصول اثر دارد. 

گریتینگ تسمه در میلگرد

گریتینگ کامپوزیت: این محصول از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد که می توان از مقاومت بالا در برابر حرارت و محیط های اسیدی همچنین عایق الکتریسیته و انعطاف پذیری بالای آن اشاره کرد. و کاربرد آن را می توان در صنایع نفت و گاز، موتورخانه، آزمایشگاه ها، محیط های بهداشتی و استریل مشاهده می شود.

گریتینگ استیل: این نوع در مقابل خوردگی و زنگ زدگی از مقاومت بسیار بالایی بهره مند می باشد که در صنایع های مختلف داروسازی، درپوش، مخازن نگهداری شیر، آشپزخانه های صنعتی و... استفاده می شود.

گریتینگ چدنی: از این نوع برای فضاهایی که خودروهای زیادی وجود دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

گریتینگ آلومینیوم: گریتینگ آلومینیوم از کیفیت بالایی برخوردار است و در برابر رطوبت از مقاومت بالایی بهره مند می باشد.

وزن گریتینگ 

یکی از مهمترین مواردی که در قیمت مستقیم گریتینگ موثر می باشد وزن آن می باشد علاوه بر وزن هم موارد دیگری مانند ضخامت و ارتفاع هم در قیمت آن تاثیرگذار می باشد.

اگر قصد خرید محصولات فولادی را دارید و میخواهید از قیمت لوله، قیمت پروفیل و سایر محصولات فولادی اطلاع داشته باشید میتوانید به صفحات این محصولات در سایت فولا دفیدار مراجعه کنید یا و یا از طریق تماس تلفنی با مشاور های این شرکن در ارتباط باشید.
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ