فولاد فيدار

توری فرنگی چیست؟

توری فرنگی چیست؟

توری و حصاری ها دارای انواع مختلفی هستند که از جمله مهم ترین آن ها، توری فرنگی می باشد. این نوع توری شباهت زیادی به توری مرغی و گابیون دارد؛ اما، با آن ها متفاوت است. لازم به ذکر است تا بدانید که توری فر نگی دارای چشمه های شش ضلعی بوده و از نظر ظاهری از توری مرغی بزرگ تر و از گابیون کوچک تر می باشد. این نوع توری دارای انواع مختلفی است که شامل نوع گالوانیزه گرم و سرد هستند. استفاده از هر کدام مزیت هایی را به همراه دارد که شامل: مقاومت در برابر زنگ زدگی، داشتن زیبایی ظاهری، دوام و استحکام بالا و... می باشند. لذا، اگر شما عزیزان می خواهید در رابطه با این محصول اطلاعات کاملی را به دست آورید و با تمامی کاربردها، مزایا و.... آن آشنا شوید، در ادامه مقاله همراه ما باشید. ما در ادامه تمامی آن چیزی که باید در رابطه با توری فرنگی بدانید را به طور مفصل بیان خواهیم نمود. 


آشنایی با توری فرنگی و مشخصات آن 


توری فرنگی همان طور که در ابتدا بیان کردیم، به نوعی یک توری با جنس سیم مفتول فلزی می باشد. این محصول دارای روکشی از جنس گالوانیزه است که به همین دلیل، مقاومت بالایی در برابر زنگ ‌زدگی و رطوبت دارد. لذا، می توان از این توری در محیط هایی که دارای آب و هوای مرطوب هستند، به صورت گسترده استفاده کرد. ورن توری فرنگی در مقایسه با سایر توری ها کمتر است و راحت تر می توان آن را جا به جا کرد. البته، برخی از افراد فکر می کنند که به خاطر جنس مفتولی آن، وزن زیادی دارد که این تفکر کاملا نادرست می باشد. 
در رابطه با مشخصات توری فرنگی بهتر است تا بدانید که این محصول معمولا طول 20 متری دارد و عرض آن بین 120 تا 180 سانتی متر متغیر می باشد. البته، می توان آن را در ابعاد و اندازه های دیگری نیز برش زد. فروش توری فرنگی معمولا به صورت رولی بوده و چشمه های شش ضلعی آن دارای دو سایز 5 و 4 سانتی می باشند. به یاد داشته باشید که هر چه اندازه این چشمه ها کوچک تر باشد، سیم بیشتری برای تولید به کار گرفته شده و در نهایت وزن آن نیز سنگین تر خواهد بود. علاوه بر وزن، توری فرنگی که دارای چشمه های شش ضلعی 4 سانتی هستند، در مقایسه با سایرین، قیمت بیشتری نیز دارند. 


انواع توری فرنگی کدامند؟


هم اکنون که با توری فرنگی و مشخصات آن به خوبی آشنا شدید، ممکن است بپرسید که انواع توری های فرنگی کدامند؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که به صورت کلی دو نوع توری فرنگی وجود دارد. دلیل اصلی به وجود آمدن دو نوع توری فرنگی، شیوه تولید آن ها می باشد که نحوه ساخت هر یک از آن ها با دیگری متفاوت می باشند. دو نوع اصلی توری های فرنگی، شامل موارد زیر می باشند: 
1.    توری گالوانیزه سرد، یکی از انواع توری فرنگی به شمار می آید که علت اصلی نام گذاری این محصول، مربوط به شیوه تولید آن می باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که اغلب توری های فرنگی گالوانیزه سرد، مقاومت بالایی ندارند و به آسانی دچار خوردگی می گردند. در واقع، این نوع توری های فرنگی در مقابل باران، آفتاب، آب و هوای مرطوب و... دوام بالایی ندارند. به همین دلیل، قیمت این محصول نسبت به نوع دوم، کمتر است.  لذا، اگر تصمیم به خرید دارید و می خواهید تا در مدت طولانی از توری های فرنگی استفاده کنید به شما پیشنهاد می دهیم که نسبت به خرید توری گالوانیزه سرد، صرف نظر نمایید. 
2.    توری گالوانیزه گرم نوع دوم توری فرنگی است که نسبت به نوع سرد آن، مقاومت و دوام بالاتری دارد. در واقع، توری فرنگی گالوانیزه گرم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف از خود مقاومت نشان داده و دچار زنگ زدگی نمی شود. لذا، شما عزیزان می توانید این نوع توری ها را خریداری کرده و در محیط های باز، به صورت طولانی مدت، استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که اغلب توری ‌های فرنگی که در کشورمان ایران ساخته می شوند، جزء این دسته به شمار می روند. 

استفاده از انواع توری فرنگی چه مزیت هایی دارد؟

توری فرنگی - قیمت توری فرنگی - انواع توری فرنگی - فولاد فیدار


لازم به ذکر است تا بدانید که استفاده از انواع توری های فرنگی ذکر شده، همانند سایر توری ها و حصاری ها، دارای مزیت ها و فوایدی هستند که به همین دلیل، پیشنهاد می شود تا شما عزیزان برای خرید آن ها اقدام نمایید. تعدادی از مهم ترین مزیت ها و فواید استفاده از انواع توری های سرد و گرم فرنگی، شامل موارد زیر می باشند: 
•    انواع توری های فرنگی، دارای استحکام و دوام بالایی هستند و با یک بار خرید می توان مدت ها از آن ها استفاده کرد. 
•    انواع توری های فرنگی، در برابر زنگ زدگی و خوردگی ها، مقاومت زیادی دارند و می توان از آن ها در فضاهای باز، استان هایی که آب و هوایی شرجی و مرطوب دارند و ... استفاده کرد. 
•    هر یک از انواع توری های فرنگی، بر اساس استاندارد ملی و جهانی تولید شده و دارای ابعاد و اندازه های متنوعی هستند. 
•    می توان از انواع توری های فرنگی در صنعت های مختلف به صورت گسترده استفاده کرد. 
•    انواع این توری ها دارای ظاهری زیبا هستند و به راحتی می توان از هر فروشگاهی برای خرید آن ها اقدم کرد.
به خاطر بسپارید که علاوه بر تمامی موارد بیان شده، انواع توری های سرد و گرم فرنگی، دارای قیمت مناسبی هستند و شما می توانید با کمترین هزینه، آن ها را خریداری کنید. البته، عواملی وجود دارند که بر نرخ آن ها اثر گذار هستند که در بخش های بعدی آن ها را بیان خواهیم نمود. 


کاربرد انواع توری های فرنگی


در بخش های پیشین مقاله اشاره کردیم که انواع توری های فرنگی دارای کاربرد گسترده ای می باشند و می توان از آن ها در صنعت های مختلف، استفاده کرد. برخی از مهم ترین صنعت هایی که از انواع این توری ها استفاده می کنند، شامل موارد زیر می باشند: 


کاربرد توری فرنگی در صنعت ساخت و ساز


یکی از مهم ترین کاربردهای انواع توری های فرنگی، در صنعت ساختمان سازی می باشد. در واقع، در این صنعت اغلب برای حصار کشی از توری فرنگی استفاده می شود. همچنین در صنعت ساختمان سازی از انواع توری فرنگی برای سقف سوله ها، دور ستون ها، به عنوان مهار کننده دیوارها و... نیز استفاده می نمایند. علاوه بر این در محوطه‌ های مختلف اعم از: فرودگاه‌ ها، ترمینال ‌ها، ساختمان‌ ها، محوطه‌ های ورزشی، بزرگراه ‌ها، جاده ‌ها و... نیز این توری کاربرد دارد.  


کاربرد توری فرنگی در سوله سازی


در بخش پیش بیان کردیم که در سقف سوله ها از این محصول استفاده می کنند. لذا، بهتر است تا بدانید که سقف سوله ها باید کاملا عایق کاری شوند که برای عایق کاری، توری های فرنگی بهترین گزینه به شمار می آیند. البته، علاوه بر سقف، در بخش های دیگر سوله نیز از انواع این توری های استفاده می شود. 


کاربرد توری فرنگی در کشاورزی و دام پروری


یکی دیگر از کاربردهای توری های فرنگی، در صنعت کشاورزی و دام پروری می باشد. در این صنعت، اغلب برای حصار کشی مزارع و محوطه ها از این نوع توری استفاده می کنند که دلیل اصلی استفاده از این محصول، جلوگیری از ورود و نفوذ حیوانات وحشی به مزارع می باشد. علاوه بر این، اگر در این محوطه ها آتش سوزی رخ دهد، به راحتی می توان آب را از توری های فرنگی انتقال داد و آتش را خاموش نمود. زیرا، این محصول دارای چشمه های کوچکی است که آب می تواند از آن ها عبور کند. 


کاربرد توری فرنگی در ساخت مجسمه


شاید فکر کنید که در مجسمه سازی از توری ها استفاده نمی شود که این تفکر کاملا غلط است. زیرا، توری های فرنگی به خاطر انعطاف پذیری بالایی که دارند می توانند در صنعت مجسمه سازی، به صورت گسترده استفاده شود. 


چه عواملی بر قیمت انواع توری فرنگی اثر می گذارند؟


هم اکنون که به طور کامل با توری فرنگی، انواع آن، کاربرد و ... به طور کامل آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که قیمت توری فرنگی چقدر است و یا سوال کنید چه عواملی بر نرخ این محصول اثر گذار هستند؟ در پاسخ به این سوالات باید ابتدا بیان نماییم که نمی توان نرخ واحد و ثابتی را برای تمامی آن ها بیان کرد. در واقع، شما عزیزان برای اطلاع از نرخ توری های فرنگی می توانید با همکاران ما در واحد فروش فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، در پاسخ به سوال دوم شما باید بیان نماییم که عوامل بسیار زیادی وجود دارند که بر نرخ توری های فرنگی اثر می گذارند که تعدادی از مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می باشند: 
•    جنس مفتول های به کار گرفته شده: یکی از اصلی ترین عوامل اثر گذار بر قیمت انواع توری های فرنگی، جنس مفتول های به کار گرفته شده در ساخت آن ها می باشد. به یاد بسپارید که هر چه مفتول به کار رفته با کیفیت تر باشد، طبیعتا آن توری قیمت بالاتری خواهد داشت. لذا، توری های گالوانیزه گرم از توری های گالوانیزه سرد، گران تر می باشند. 
•    وزن توری ها: هر چه وزن یک توری بیشتر بوده و مفتول های ضخیم تری داشته باشد، قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. 
خلاصه مطلب
ما در این مطلب شما عزیزان را با توری فرنگی آشنا کرده و سعی کردیم اطلاعات کاملی در رابطه با انواع آن در اختیارتان قرار دهیم. اگر در رابطه با این نوع توری ها سوالی دارید و یا می خواهید برای خرید اقدام کنید، می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید. همکاران ما در هر ساعت از شبانه روز در فولاد فیدار، آماده خدمت سرانی به شما عزیزان می باشند. علاوه بر این، اگر می خواهید سایر محصولات فولادی اعم از: تیرآهن، نبشی، انواع ورق ها، انواع لوله ها و ... را خریداری کنید نیز می توانید با ما در ارتباط باشید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ