فولاد فيدار

تفاوت میلگرد آجدار و ساده

تفاوت میلگرد آجدار و ساده


همانطور که در مقاله های قبلی گفتیم میلگرد به نوعی مقطع فولادی گفته میشود که برای جبران مقاومت کششی در بتن استفاده میشود. و در دو نوع آجدار و ساده به فروش میرسد. از نوع ساده بیشتر در کاربردهای صنعتی و از انواع آجدار برای کاربردهای ساختمانی استفاده میشود.

آماتورهای استاندارد، دارای قطر بین 6 تا 200 میلیمتری هستند، میلگرد ساده با گرید A1 شناخته میشود و با استاندارد ISIRI 3132 به فروش میرسد.

قطر استاندارد برای تولید این محصول بین ۶ تا ۲۰۰ میلیمتر است و قطر اسمی محصول برابر با قطر دایره ای است که مساحت آن برابر مساحت مقطع عرضی است.

صفت مشخصه آن ۲۴۰ و در سایزهای ۸ تا ۵۰ میلی متر است.

 

ویژگی های میلگرد ساده

 

میلگرد ساده معمولا با گرید A1 تولید می شود و تحت استاندارد ISIRI 3132 ساخته میشوند. اما در آئین نامه های ساختمانی جدید استفاده از این محصول منع شده است. اما هنوز هم ساختمان هایی وجود دارند که در آنها از این نوع میلگرد استفاده میکنند.

کمترین تنش تسلیم برای این نوع محصول ۲۴۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است و کمترین مقاومت کششی برای آن ۳۶۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. همانطور که گفتیم از این محصول بیشتر در کاربردهای صنعتی استفاده میشود.

در صورت نیاز به جوشکاری برای این نوع میلگرد لازم است تا شرط پیش گرم مطابق با استاندارد ملی ایران ISIRI 3132 رعایت گردد.

 

ارزیابی مراحل تولید میلگرد ساده

در تولید این محصول باید در ابتدا شمش های فولاد را با استفاده از جک های هیدرولیک در کوره حرارت داد، و پس از آن با رسیدن دمای فولاد به مقدار مورد نظر آنها را با استفاده از عملیات نورد. و مرحله رافینگ در سه مرحله آنها را به شکل رول هایی با ضخامت کمتر تولید کرد.

سپس در مرحله سایزینگ ضخامت و طول آنها را بررسی میکنند. و با استفاده از قیچی متراژ آنعا را در طول های مشخصی تولید میکنند. سپس به صورت بندیل بسته بندی میکنند.

اما در تولید میلگرد آجدار پیش از مرحله سایزینگ، روی میلگرد ها اج هایی ایجاد میکنند، این محصولات عمدتا برای کاربردهای ساختمانی استفاده میشوند.

 

میلگرد ساده
بیشتر بدانید: تفاوت میلگرد صنعتی و ساختمانی

 

قیمت میلگرد معمولا در بازار داخلی روند ثابتی دارد. و با توجه به کاهش صادرات محصولات، تولید کنندگان این محصولات با توجه به نیاز و تقاضای بازار تولیدات دارند.

 

انواع اجدار به سه دسته: آج دار مارپیچ A2، آج دار جناقی A3و آج دار مرکب تقسیم بندی میشوند که هر یک براساس گرید خاصی که دارند کاربردهای مشخصی دارند.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ