فولاد فيدار

انواع لوله های ضد زنگ

انواع لوله های ضد زنگ

در مقالات قبلی سایت انواع لولهای صنعتی درزدار و بدون درز را معرفی کردیم در این مقاله قصد داریم چند مورد از لوله های ضد زنگ را معرفی کنیم.


لوله ضدزنگ یا استنلس استیل


 همانطور که ازنامش پیداست, این نوع لوله در مقابل خوردگی و حتی ضربه مقاوم است به این دلیل که درساختار آن تغییراتی ایجاد شده است یعنی فولاد با لایه ای از کروم پوشانده شده و مقاومت آن افزایش یافته و لوله را برای کاربرد در شرایط جوی و محیطی نامناسب سازگار کرده است.


این نوع لوله به دو صورت استنلس استیل درزدار و استنلس استیل بدون درز در صنایع مختلف کاربرد دارد مانند صنایع غذایی, دارویی و پزشکی, نفت و گاز, خودروسازی, ساختمان سازی و حتی آزمایشگاههایی که از مواد اسیدی با غلظت بالا استفاده میکنند. 


استنلس استیل دکوراتیو


پوشش کروم این نوع لوله موجب زیبایی و درخشش سطح آن شده است و همین امر سبب کاربرد آن در بخشهایی از خودرو در صنعت خودروسازی,  زیباسازی نمای ساختمان, نرده ها و دکورهای ساختمانی شده که به این دسته از لوله ها, لوله استنلس استیل دکوراتیو اطلاق میشود.  


لوله گالوانیزه 


این دسته از لوله ها هم به روش درزدار و هم بدون درز موجود است.


 لوله گالوانیزه درزدار


 به دوشکل لوله گالوانیزه آهنی و لوله گالوانیزه فولادی میباشد که از لحاظ ساختاری باهمدیگر تفاوت دارند. لوله گالوانیزه فولادی, فولاد نرمی است که بالایه ای از روی پوشیده شده و دربرابر خوردگی در محیطهای اسیدی بسیار مقاوم است و بیشترین کاربرد آن در بخشهای مختلف لوله کشی ساختمان میباشد؛ اما لوله گالوانیزه آهنی, از ورق آهن سفید تشکیل شده که تحت نورد قرار گرفته و سپس بالایه ای از روی پوشانده شده است و دارای دووزن سبک ومتوسط بوده و نسبت به لوله گالوانیزه فولادی از مقاومت بالاتری برخوردار است. 


لوله گالوانیزه بدون درز


 هم تولید میشود که پایه تولید آن  لوله مانیسمان است که به دوروش اتوماتیک و نیمه اتوماتیک گالوانیزه میشود یعنی سطح داخلی و خارجی لوله با لایه ای از روی پوشانده میشود که دارای کیفیت مطلوب و مقاومت بسیار بالا دربرابر خوردگی و فشارهای زیاد سیالات و مواد عبوری است.

تنها عیب لوله های گالوانیزه این است که به علت وجود پوشش روی, نمیتوان آنها را باروش جوشکاری به یکدیگر اتصال داد چون باعث متصاعد شدن دودی سمی میشود, لذا این نقص با ایجاد دنده های قابل پیچ دردوسر لوله برطرف شده است که البته باید پس از اتصال لوله ها برای اطمینان از عدم نشتی, آنهارا با شیوه های مختلف آب بندی کرد که معمولترین روشها, استفاده از نوار تفلون است. 


علاوه برموارد ذکرشده, لوله های دیگری با جنسهای مختلف و ابعاد وسایزهای گوناگون درصنعت مورد استفاده قرار میگیرند مانند لوله های مسی, آلومینیومی, چدنی, سفالی, پلاستیکی و .... که هرکدام تعاریف و ویژگیها و کاربردهای خاص خود را دارا هستند. 
برای مشاهده قیمت لوله در انواع مدلها مانند قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی به صفحات این محصولات در سایت مراجعه کنید و یا با شماره تماس های شرکت تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوه خرید مطمئنی داشته باشید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ