فولاد فيدار

اطلاعات درج شده روی بسته بندی میلگرد

اطلاعات درج شده روی بسته بندی میلگرد

میلگرد ها در محموله هایی شامل چند بسته بندی که دارای مشخصاتی خاصی هستند مانند: نام کارخانه سازنده، وزن بسته، تعداد و.. به فروش میرسند. در ادامه این مقاله اطلاعات درج شده روی بندیل میلگرد و نحوه تشخیص میلگرد تقلبی را بررسی میکنیم.

 

اصطلاحات درج شده روی بندیل میلگرد

ظرفیت: به تعداد مقاطعی که میتواند توسط تریلی حمل شود، ظرفیت گفته میشود، در ایران این ظرفیت بین 20 تا 25 تن متغییر است، این پارامتر در کارخانه های مختلف متفاوت هستند.


شناسه: برای شناسایی یک مجموعه با قطر و مشخصات یکسان آنها را با استفاده از شناسه تفکیک میکنند.


بندیل: به تعدادی میلگرد با مشخصات یکسان که در یک کارخانه ساخته شده اند و بسته بندی شده اند، بندیل میگویند.


بهر: زمانی که محصولات دارای ذوب های متفاوتی باشند اما شکل ظاهری و قطر یکسانی داشته باشند به آنها بهر گفته میشود.


محموله: به تعدادی بسته که در آن مقاطع دارای قطر اسمی متفاوتی باشند اما شناسه یکسانی داشته باشند محموله گفته میشود.

 

اطلاعات روی هر بسته میلگرد

  • طول شاخه ها
  • وزن بسته
  • تاریخ تولید
  • شماره شناسه بندیل
  • شماره استاندارد محصول
  • نوع و سایز محصول

 

روش تشخیص میلگرد تقلبی

در برخی مواقع فروشندگان محصولات تقلبی را با پلاک های تقلبی میفروشند به همین دلیل تشخیص محصولات با کیفیت و اصل برای خریداران سخت میشود.

جهت تشخیص محصولا تلقبی و اصل میتوانید علامت های حک شده روی شاخه های میلگرد، قیمت میلگرد در بورس و وزن بسته بندی های محصولات که به عنوان مثال بسته بندی های اصل ورن 5 تا 5.5 تن دارند. را بررسی کنید.

اما به طور کلی باید موارد زیر را هنگام خرید چک کنید

خصوصیات پلاک های محصول باید کاملا مطابق با پلاک های شرکت سازنده باشد، به عنوان مثال پلاک های محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان دارای ابعاد 7.5*11 و یا 7.5*10 و دور پلاک ها سفید است. و جنس مشخصی دارند.
مورد دیگر چک کردن علائمی است که روی متریال محصولات حک شده است. هر شرکت دارای یک علامت اختصاصی است که روی محصولات درج میکند. به عنوان مثال محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان دارای علامت ESCO CU هستند، و یا آرم کارخانه نیشابور علامتی شبیه به N است که روی هر شاخه درج شده است. همچنین علامت کارخانه شرکت شاهین بناب BS CT است. در مقاله ای جداگانه به علامت اختصاری میلگرد از کارخانه های مختلف خواهیم پرداخت.

 

علامت های هک شده روی میلگرد

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ