فولاد فيدار

بندیل میلگرد چیست؟ و چگونه از آن استفاده می شود؟

بندیل میلگرد چیست؟ و چگونه از آن استفاده می شود؟

آیا می دانید بندیل میلگرد چیست؟ هر میلگرد از آرماتور فولادی بسیار خاصی ساخته شده است که گاهی از برخی از پلیمر ها نیز برای تقویت آن ها استفاده می شود، این پلیمر ها می توانند باعث تفاوت بسته بندی میلگرد ها و همچنین آج دار بودن یا صاف بودن میلگرد ها باشند. بندیل میلگرد به تفاوت اصلی این بسته بندی ها در معامله به عنوان یک اصطلاح گفته می شود، بندیل میلگرد و قیمت میلگرد معمولا در هر شرکت نسبت به شرکت دیگر  کمی متفاوت است.


بندیل میلگرد

بندیل به صورت مستقیم به معنای بسته بندی میلگرد است. از ساده ترین روش های بسته بندی میلگرد ها می توان استفاده از بسته بندی ورقه های پلاستیکی و همچنین ورقه های فلزی به دور میلگرد ها در هر کارخانه اشاره کرد. این ورقه ها به صورت لوله ای دور شاخه های میلگرد پیچیده می شوند و آن ها را کنار یکدیگر با بالاترین قدرت نگه می دارند.

تولید این بسته بندی ها معمولا توسط کارخانه تولید کننده میلگرد می باشد، همچنین در برخی از مواقع این ورقه های نازک به صورت لوله ای طراحی می شوند تا میلگرد ها با تعداد معین مطابق با سفارش ها در آن ها قرار گیرند، برای مثال در یک لوله ورقه می توان 100 میلگرد را قرار داد و به این صورت بسته بندی نهایی انجام می شود.

بندیل میلگرد

معیار های بندیل میلگرد چیست؟

از معیار های اصلی بسته بندی میلگرد ها می توان به خصوصیت های مختلف ورقه مانند انعطاف پذیر بودن ورقه و همچنین پارامتر های میلگرد اشاره کرد، برای مثال اگر شما قصد بسته بندی میلگرد های بین قطر 8 میلیمتر تا 12 میلیمتر را داشته باشید باید از شاخه های بسته بندی به شکل کلاف استفاده کنید، همچنین سایز این شاخه ها باید بین 300 تا 400 باشد، در حالی که شما می توانید برای بسته بندی همین میلگرد ها از فولاد های نیمه سخت با سایز 240 نیز استفاده کنید.

فولاد های نرم و نیمه سخت بهترین گزینه برای بندیل میلگرد شناخته می شوند که شما می توانید از آن ها برای بسته بندی انواع میلگرد ها از سایز 8 تا 50 میلیمتر استفاده کنید، اما باید دقت داشته باشید که تمامی میلگرد ها از سایز یکسان و طول و عرض برابر تشکیل شده باشند.

دسته بندیل میلگرد

هر بسته بندی میلگرد از چند شاخه تشکیل شده است ؟

شما در هر بسته بندی می توانید حدود 2 تا 5 تن میلگرد قرار دهید، به صورت کلی نمی توان تعداد شاخه های میلگرد هر بسته بندی را مشخص کرد و معیار اندازه گیری بر اساس وزن می باشد، برای مثال ممکن است که در یک بسته بندی 5 تن میلگرد وجود داشته باشد، خوب اگر میلگرد از سایز 12 با وزن 10 کیلو گرم تشکیل شده باشد، شما می توانید وزن کلی یعنی 5 تن را تقسیم بر 10.5 کیلو گرم کنید تا تعداد شاخه های موجود در هر دسته بندی به دست آید. در این معادله تعداد شاخه را می توان حدود 450 شاخه معرفی کرد.

طبق همین محاسبه شما برای به دست آوردن تعداد شاخه های موجود در هر دسته بندی می توانید وزن کلی را وابسته به وزن های میلگرد تقسیم کنید، برای مثال میلگرد های سایز 12 دارای وزن دقیق 10.5  کیلوگرم هستند در هر دسته بندی می توان بین 150 شاخه تا 450 شاخه قرار داد اما بیشتر از محدوده 450 شاخه در هر دسته بندی مجاز نمی باشد.

بندیل میلگرد دسته بندی شده

از چند بندیل می توان برای هر بسته بندی استفاده کرد؟

به صورت کلی هر بندیل میلگرد باید دارای 4 بندیل باشد تا بسته بندی توانایی محکم نگه داشتن میلگرد ها را داشته باشد، البته با این بسته بندی زمانی که میلگرد ها در کامیون قرار می گیرند باید یک تیر یا مقطع روی میلگرد ها بسته شود تا به صورت دقیق و محکم بسته بندی توانایی پاسخ دهی به جوانب ایمنی را داشته باشد.

البته قابل ذکر است که در بسته بندی بالا از سایز 11 میلگرد، به هیچ عنوان میلگرد ها نباید همراه با تیرآهن ها در کامیون قرار گیرند، زیرا ممکن است باعث خراب شدن بسته بندی و ایجاد خطر باشد.

بسته بندی میلگرد

جدول بسته بندی میلگرد ها

در جدول بسته بندی میلگرد ها شما باید تعداد هر بسته بندی را در یک طرف و تعداد سایز بسته بندی را در طرف دیگر قرار دهید، برای مثال شما می توانید در ابتدا نسبت به وزن اصلی بندیل اطلاع پیدا کنید، سپس وزن را بر وزن اصلی سایز میله تقسیم کنید تا تعداد شاخه را به دست آورده و در جدول قرار دهید. برای مثال برای هر شاخه 12 متر، بندیل ها به این شکل می باشند: سایز 8 در هر بندیل 19 شاخه، سایز 10 در هر بندیل 13 شاخه، سایز 12 در هر بندیل 9 شاخه و....

مقاله مرتبط: هر بندیل میلگرد چند شاخه دارد ؟       

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ