فولاد فيدار

ابزارهای برش میلگرد

ابزارهای برش میلگرد

در مقاله برش میلگرد سرد، نحوه کار در این روش و معرفی ابزارهای برش نیمه اتوماتیک و دستی پرداختیم، در این نوشته به ادامه معرفی ابزار برش میپردازیم, در اینجا به روشهای پیشرفته تر برش اشاره خواهیم کرد که در آن برش میلگرد به صورت کاملا اتوماتیک انجام خواهد شد: 


ابزارهای برش میلگرد اتوماتیک

 

اره نواری: این دستگاه نیزجزئ دستگاههای برش سرد جدید و پیشرفته است که با برخورداری از الکتروموتور و جک هیدرولیکی میتواند به صورت اتوماتیک، میلگردهای با ضخامت مختلق حتی ضخامتهای بالا را حرکت و برش دهد. ابعاد برش میلگرد با این دستگاه قابل تنظیم و برنامه ریزی است؛ بنابراین کار با آن ساده تر، کیفیت قطعات بهترو دقیقتر و ضایعات محصول کمتر خواهد بود و همین دلایل باعث پرکاربرد شدن این دستگاه شده است. 


دستگاه برش واترجت: این دستگاه هم اتوماتیک عمل میکند و تحت فشار بالای آب. با این دستگاه برش مقاطع سخت انجام میشود و بیشتر در سنگبریها کاربرد دارد ولی به علت دقت و کیفیت بالای برش برای میلگرد هم استفاده میشود.


قیچی برش هیدرولیک BS35 : این دستگاه به دو صورت دستی و برقی کار میکند و میتواند با کمک قیچی, میلگردهایی تا ضخامت 35 میل را برش دهد و به علت وجود چرخ در زیر قیچی، سرعت کار و تعداد برشها بالا میرود.


دستگاه خاموت زن: این دستگاه هم میلگردها را تغییر حالت میدهد و هم برش میزند و بیشتر در ساختمان  سازی کاربرد دارد. 


حدیده: این دستگاه با حفظ استاندارد قطعات میتواند میلگردهای آجدار و صاف را تا سایز 45 و 50 برش بزند. 


گیوتن برقی: این دستگاه بیشتر برای برش میلگردهای تا ضخامت 40 میلیمتر به کار میرود و همانطور که از نامش پیداست با برق کار میکند و نیمه اتوماتیک هست یعنی اپراتور باید ابتدا میلگردها را در طولهای مختلف علامت زده و سپس برای برش داخل دستگاه قرار دهد، بنابراین احتمال خطا و خطر در آن بالاست.

فولادفیدار مرجع پخش آهن آلات و خرید و فروش انواع میلگرد با ضخامت های مختلف است، برای اطلاع از قیمت میلگرد به صفحه این محصول مراجعه نمایید.

 

ابزارهای برش میلگرد روش گرم: 

 

در این روش با بالابردن دمای قطعه تا نقطه ذوب, در محلهای مورد نظر, مولکولهای فلز را از هم جدا میکنند و همین امر سبب ایجاد تغییراتی در ساختار مولکولی فولاد در محل برش و همچنین تغییر در ظاهر لبه های محصول میشود که از معایب این روش به شمار میرود ولی در عوض ضایعات وجود ندارد و سرعت کار خیلی بالاتر از روشهای برش سرد است.

 

دستگاههای برش گرم شامل موارد زیر هستند: 


هوابرش (پلاسما): در این دستگاه, یک مشعل با گاز فشرده ای با سرعت بسیار بالا, در محلهای مشخص شده برش میلگرد, قوس الکتریکی با دمای 25000 درجه سانتیگراد ایجاد کرده و قطعات را برش میدهد. 


اره دیسکی آتشی: این دستگاه دارای تیغه ای چرخان است که با 45000 دور در دقیقه, باعث ایجاد حرارتی بالا در نقاط مشخص روی میلگرد شده و با دقت و سرعت بالا, قطعات را برش میدهد. 


برش لیزری: اساس کار این دستگاه اشعه لیزر است که با استفاده از لیزرهای جامد و گاز موجب ذوب شدن محل برش و ایجاد برشهای دقیق در میلگرد میشود.     
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ