فولاد فيدار

تداوم روند کاهشی نرخ محصولات فولادی

تداوم روند کاهشی نرخ محصولات فولادی

بازار آهن و فولاد داخلی با آغاز اردیبهشت ماه روندی کاهشی را در پیش گرفتند. به نحوی که این روند تا به امروز ادامه دارد و بازار آهن در سراشیبی سقوط قرار دارد. کاهش قیمت دلار حجم بالای عرضه در بازار، اقت تقاضا و... این بازار را تحت فشار قرار داده و باعث کاهش قیمت ‌ها شده است. در شرایط کنونی خریداران در بازار آهن فقط نظاره‌ گر هستند و معاملات چندان زیادی در بازار انجام نمی ‌شود. اما، قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی دارای روندی صعودی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت زیر مجموعه‌ های آهن آلات در بازارهای داخلی و خارجی در ادامه مطلب با ما همراه باشید. 


قیمت آهن آلات در بازار داخلی در هفته دوم اردیبهشت 


در هفته دوم اردیبهشت ماه نرخ محصولات فولادی مانند هفته اول روند نزولی را در پیش گرفتند. به نحوی که در روز گذشته شاهد افت اندازه قیمت تمامی مقاطع طویل فولادی در بازار داخلی بودیم. دلایل مختلفی نیز برای این موضوع وجود دارند که از جمله اصلی ‌ترین آن ها کاهش نرخ دلار، حجم زیاد عرضه در بازار، نبود تقاضا و...، هستند.

در حال حاضر تقاضای سرمایه‌ ای و یا حتی مصرفی در بازار در کمترین میزان ممکن قرار دارد و می ‌توان گفت که با افت شدیدی همراه است. فعالین و کارشناسان حوزه آهن اعتقاد دارند که به ثبات رسیدن قیمت دلار اولین اقدام برای احیای تقاضا و رونق بخشیدن به بازار فولاد داخلی می‌ باشد. لذا، پیش‌ بینی می ‌شود تا زمانی که این روند کاهشی نرخ دلار ادامه پیدا کند، تقاضای چندانی در بازار وجود نداشته باشد و قیمت‌ ها نیز همچنان روندی کاهشی را در پیش بگیرند. 

قیمتن تیرآهن هاش | فولادفیدار
در روز گذشته قیمت دلار مجدداً کاهش پیدا کرد و به کانال ۶۰ هزار تومان رسید و در پایان روز گذشته در بازار آزاد در محدوده ۶۰۲۵۰ تومان به فروش رسید. قیمت اغلب زیر مجموعه ‌های آهن آلات نیز در روز گذشته مجدداً کاهش پیدا کردند. به طوری که قیمت روز انواع میلگردهای ساده و آجدار با کاهش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بودند. قیمت روز میلگرد در محدوده ۲۵۵۰۰ الی ۲۷۵۰۰ تومان اعلام شده است و میانگین نرخ این محصول نیز حدود ۲۶۳۰۰ تومان می ‌باشد.

قیمت میلگرد آجدار در روز گذشته به کانال ۲۵ هزار تومان نیز رسیده بود و به طور متوسط در طی هفته ‌های اخیر حدود ۲۰۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است. این کاهش قیمت ۲۰۰۰ تومانی در اغلب کارخانه ‌های تولید کننده و شرکت ‌ها و برخی از مبادی ‌های فروش گزارش شده است. به طوری که قیمت میلگرد در سایزهای مختلف در کارخانه ذوب آهن اصفهان در یک ماه اخیر از کانال ۳۰ هزار تومان عبور کرده بود. اما، در روز گذشته حدوداً به ۲۷ هزار تومان رسید. 


قیمت میلگرد در کارخانه میانه نیز به کانال ۲۵ هزار تومان رسید و در پایان روز گذشته در سایز ۱۴ حدوداً با ۲۵۹۰۰ تومان به فروش رسید. کارخانه آناهیتا نیز قیمت میلگردهای خود را در روز گذشته حدوداً در محدوده ۲۷۱۰۰ الی ۲۷۳۰۰ تومان اعلام کرد. ریزش ۲۰۰۰ تومانی قیمت میلگرد باعث ریزش قیمت سایر محصولات فولادی نیز در بازار داخلی شده است. به طوری که قیمت روز تیرآهن نیز با کاهش بسیار جزئی همراه بوده به طوری که در روز گذشته در اغلب کارخانه ‌های تولید کننده شاهد کاهش ۳۰ الی ۱۰۰ هزار تومانی هر شاخه تیرآهن در تعدادی از کارخانه ‌های تولید کننده بودیم.

قیمت انواع پروفیل‌ های فولادی مثل: پروفیل ‌های صنعتی، پروفیل ‌های گالوانیزه، پروفیل ‌های ساختمانی و قوطی ‌های آهنی نیز در روز گذشته بین ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومان کاهش پیدا کردند. قیمت انواع ورق ‌های گالوانیزه، قیمت انواع ورق‌ های روغنی، انواع ورق ‌های رنگی، انواع ورق ‌های سیاه و تمامی ورق‌ های سرد و گرم در روز گذشته در اغلب کارخانه‌ های تولید کننده با کاهش حدوداً ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بودند. 


نرخ انواع لوله ‌های داربستی، انواع لوله ‌های مبلی و لوله ‌های درزدار و بدون درز در کلیه مبادی ‌های فروش در روز گذشته با ثبات همراه بودند. اما، کارخانه ‌های تولید کننده نرخ انواع لوله ‌ها را با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی اعلام کردند. قیمت انواع نبشی‌ ها و ناودانی‌ های ایرانی و اروپایی و سپری ‌ها در تعداد زیادی از مبادی ‌های فروش ثابت بودند. اما، نرخ این محصولات در اغلب کارخانه ‌های تولید کننده بین ۴۰۰ الی ۶۰۰ تومان کاهش پیدا کردند. قیمت دلار یکی از اصلی‌ ترین مؤلفه‌ های اثرگذار بر قیمت محصولات فولادی می ‌باشد. اما نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر روی بازار فولاد داخلی ندارد؛ ولی به نوبه خود باعث ایجاد بار روانی شده که این بار روانی منجر به افت قیمت ‌ها یا افزایش آن ها می ‌شود. علاوه بر این، با ایجاد بار روانی در بازار شاهد عدم تمایل خریداران به تهیه محصولات فولادی هستیم. 

قیمت میلگرد | فولادفیدار
رشد قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی 


قیمت سنگ آهن در طی هفته ‌های گذشته با روند صعودی همراه است. به طوری که این هفته نیز برای سومین بار در مسیر صعودی قرار گرفته است. در سومین هفته متوالی بهبود تقاضا از سمت کشور چین باعث تداوم یافتن رشد قیمت سنگ آهن در بازارهای جهانی شده است. فعالین این حوزه پیش ‌بینی کردند با توجه به این که کشور چین اتکای اقتصاد خود را به بخش مسکن کاهش داده است، میزان ساخت و سازها در کشور چین در آینده رشد چندان زیادی نداشته باشند. لذا، میزان تقاضا برای محصولات فولادی با روند نزولی همراه باشند و نرخ محصولات زنجیره فولاد در کانال کاهشی قرار بگیرند. 


قیمت سنگ آهن با عیار ۶۲ در روز ۲۷ آوریل حدود ۱۰۹ دلار در ازای هر تن بود. معاملات سنگ آهن در در بورس کالا زیان‌ های پیشین خود را جبران کرده و میزان معاملات روزانه آن با افزایش همراه هستند. به طوری که در روز گذشته قیمت سنگ آهن در معاملات بورس کالا با نرخ ۱۲۲ هزار دلار به ازای هر تن می ‌باشند. تحلیلگران اعتقاد دارند که افزایش قیمت سنگ آهن همراه با قیمت‌ های بالاتر کک، رقابت پذیری مواد خام، و... فولادسازی را ضعیف خواهد کرد. در چنین شرایطی سرمایه ‌گذاران و معامله ‌گران در انتظار دستورالعمل ‌های جلسه دفتر سیاسی هستند و پیش‌ بینی می ‌کنند که در اواخر این ماه این جلسه برگزار شود. 


خلاصه مطلب 
ما در این بخش از مطلب تلاش کردیم تا شما عزیزان را با قیمت محصولات فولادی در بازار آهن داخلی و خارجی آشنا کنیم. قیمت محصولات فولادی در شرایط کنونی در بازار آهن داخلی روندی کاهشی را در پیش گرفته ‌اند و این کاهش قیمت به نوبه خود تحت تاثیر کاهش نرخ دلار و عواملی از این قبیل می‌ باشد. اگر می‌ خواهید به صورت روزانه از اخبار بازار آهن مطلع شوید و یا برای خرید هر یک از محصولات فولادی با کیفیتی مرغوب اقدام کنید، می ‌توانید با همکاران ما در فولاد فیدار در ارتباط باشید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ