فولاد فيدار

افزایش مجدد قیمت آهن بعد از 22 بهمن

افزایش مجدد قیمت آهن بعد از 22 بهمن

تمامی مقاطع فولادی و آهنی در صنایع مختلف الخصوص، صنعت ساختمان سازی، کاربرد گسترده ای دارند. همین امر موجب می شود تا  افرادی که در این حوزه فعال هستند و یا شغل آن ها وابسته به صنعت آهن و فولاد است، در تلاش باشند تا از جدید ترین نرخ محصولات آهنی و فولادی آگاه شوند. لذا ، آن ها سعی می کنند که از قیمت ها به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه مطلع شده و آن ها را بررسی نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که  پیگیری روزانه، هفتگی و یا ماهانه قیمت آهن باعث می شود تا افراد بتوانند در مناسب ترین زمان ممکن خرید کنند. اگر شما هم جز این افراد هستید و می خواهید از تغییر قیمت ها پس از ۲۲ بهمن آگاه شوید، در ادامه با ما همراه باشید. ما در ادامه به صورت هفتگی قیمت آهن آلات را تحلیل کرده و شما را از آن مطلع می کنیم.

تحلیل قیمت آهن در هفته سوم بهمن سال ۱۴۰۱ 


بنا به اتفاقات اخیری که در کشور رخ داده است، نوسانات زیادی را در بازار آهن و فولاد مشاهده کردیم. در واقع، در این چند وقت به وضوح شاهد افزایش قیمت ها در این حوزه بوده ایم که یکی از اصلی ترین دلایل آن رشد بازار جهانی فولاد، افزایش نرخ دلار و ارز، قطع شدن گاز و برق، تورم، رشد صادرات، تغییر قوانین و .... می باشند. لازم به ذکر است تا بدانید که در هفته سوم بهمن ماه، برخی از کارخانه ها با مشکل قطعی گاز رو به رو شدند که همین امر سبب شد تا نرخ محصولات آهنی و فولادی مجدد افزایش پیدا کنند . به نحوی که قیمت پایه ورق در این بازار تقریبا با ۵۰۰ تومان افزایش قیمت مواجه شد. البته، برخی از کارخانه ها نیز با قطعی برق رو به رو شدند که این مشکل را به عنوان بهانه مطرح کرده و قیمت ها را افزایش دادند. 
 در روز دوشنبه هفته گذشته، قیمت ها به دلیل کمبود عرضه شمش و تقاضای بالا، مجددا افزایشی شد. زیرا، عرضه شمش در هفته گذشته کم بوده و تقاضای خریداران، زیاد می باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که قیمت تیرآهن نیز در هفته سوم بهمن دچار نوسان شد و قیمت ها در این حوزه افزایشی شدند. علت اصلی افزایشی بودن قیمت تیرآهن، به وجود آمدن یک مشکل در خط تولید ذوب آهن می باشد که این اتفاق منجر شد تا به مدت 45 روز این خط تولید، تعطیل شود.  
این نوسانات منجر شده تا تعداد زیادی از فعالان این حوزه سوال کنند که این افزایش قیمت ها تا چه زمانی ادامه دارد؟ در واقع، نمی توان پاسخ کاملی را به این سوال داد؛ زیرا، این بازار همواره در حال نوسان می باشد. بی ‌منطقی در بازار فولاد و نبود قیمتی واحد، باعث شده تا نتوان به درستی اوضاع این بازار را پیش بینی کرد. البته، می توان امید وار بود که با گذشت زمان و گرم شدن هوا، همچنین با رفع مشکل قطعی گاز و برق، عرضه ها بیشتر شده و در پی آن یک ثبات نسبی در بازار آهن حاکم شود. در واقع، انتظار می رود تا با رخ داد این اتفاقات، مقداری از التهاب بازار کم شده و قیمت ‌ها اصلاح شوند که در نتیجه، شاهد رونق واقعی در بازار باشیم.

قیمت آهن| قیمت تیرآهن

تحلیل قیمت آهن در هفته دوم بهمن  ماه ۱۴۰۱ 


در هفته دوم بهمن ماه، قیمت آهن و فولاد با نوسانات بسیار زیادی به همراه بودند که علت اصلی آن، نوسان نرخ دلار بود. به نحوی که در روز شنبه‌ی هفته‌ گذشته، نرخ دلار تقریبا از ۴۳,۸۰۰ تومان شروع شد و پس از مدتی کوتاه، روندی افزایشی را در پیش گرفت و تا میزان 45 هزار تومان نیز پیش رفت. لازم به ذکر است تا بدانید که در ساعات پایانی روز سه ‌شنبه، یک سیگنال بسیار قوی به بازار ایران رسید که این سیگنال، از سمت رابرت مالی بود. مضمون این رابرت، عدم اظهار نظر آمریکا در رابطه با تغییر حکومت ایران بود. در واقع، در این مضمون قید شد که آمریکا به دنبال تغییر حکومت در ایران نمی باشد و در ادامه آن بیان شد که گزینه‌ نظامی ایران، خیلی سخت و خطرناک بوده و تنها در صورتی این کار انجام می شود که اجباری در کار باشد. 
از طرفی دیگر در این هفته از بهمن ماه 1401، رئیس جمهور کشورمان آقای رئیسی بیان کرد که دولت تصمیم گرفته است تا نرخ دلار آزاد را به نرخ دلار نیمایی نزدیک کند. علاوه بر این، وی اضافه کرد که کشورمان ایران دارای ذخایر ارزی خیلی خوبی است و جای هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت. زیرا، می توانیم نفت را فروخته و پول آن را نیز وصول نماییم. لازم به ذکر است تا بدانید که زمانی که نزدیک 22 بهمن می شود، هر ساله نرخ دلار در کم ترین میزان خود باقی می ماند. بنابراین، همین مسئله موجب می شود تا تقاضای حقیقی در بازار دلار بیشتر شود که این میزان در مقایسه با تقاضای سفته ‌بازی بیشتر می باشد. 
بنا به تجربه سال های گذشته، می توانیم بیان کنیم که در این بازه از زمانی، ممکن است افراد دچار سود و زیان های کلانی شوند . زیرا، دلار در این زمان نرخ واقعی ندارد و فقط به خاطر این ایام، به پایین ترین درجه خود می رسد. اغلب فعال ‌های این بازار، چنین رخ دادی را نشانه‌ خوبی نمی ‌دانند. زیرا، آن ها بر اساس تجربه های خود می دانند که وقتی سقف نرخ دلار پایین می آید، نرخ بعدی با شتاب بوده و به یک باره قیمت ها افزایش پیدا می کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که در روز دوشنبه هفته دوم بهمن ماه ، سود بانکی تمامی بانک های دولتی، به 23 الی 24 درصد افزایش پیدا کرد. انتظار می رفت که مردم و فعالین از این میزان سود استقبال کننند که این چنین نشد. بر خلاف باور دولت، نه تنها فعالین بلکه مردم نیز از این میزان سود، استقبال خوبی نکردند که علت اصلی آن، تورم بیش از حد و عوامل دیگر می باشد. 
تمامی این موارد را بیان کردیم تا به شما بگوییم که دلیل اصلی نوسانات این بازار، به خاطر این عوامل بود که همه آن ها به نوبه خود منجر به افزایش قیمت آهن و محصولات فولادی در هفته دوم بهمن ماه سال 1401 شدند. برای کنترل این بازار، دولت می تواند از صنعتگران، از تولیدکننده‌ ها و ... کرده و به آن ها کمک کند تا بتوانند محصولات خود را به کشورهای دیگر، صادر نمایند. زیرا، تولید کنندگان در زمان صادر کردن محصولات خود، با موانع مهمی از جمله عوارض صادرات رو به رو هستند. به جز این، از دولت و مسئولین این حوزه انتظار می رود که برای کنترل نرخ آهن و فولاد، مشکلات کمبود گاز، قطعی برق و موارد این چنینی را رفع کنند. زیرا، اگر این مشکلات رفع  نشوند، ما به صورت مکرر شاهد تعطیلی برخی از کارخانه ها خواهیم بود و این عامل منجر به کمبود عرضه محصولات در بازار می شود. 

قیمت روز آهن آلات در بازار ایران | فولادفیدار
قیمت آهن بعد از 22 بهمن چگونه خواهد بود؟ 


هم اکنون که با تحلیل قیمت آهن و فولاد در هفته سوم و دوم بهمن ماه 1401 آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که قیمت ها بعد از 22 بهمن چگونه خواهند بود؟ در پاسخ به سوال شما عزیزان باید بیان کنیم که بر اساس تجربیات سال های گذشته، قیمت تمامی محصولات در بازارهای مختلف الخصوص در بازار آهن، پس از 22 بهمن دچار نوسان شده و روندی افزایشی را در پیش خواهند گرفت. زیرا، در هفته قبل از 22 بهمن، نرخ محصولات به شدت پایین می آیند و پس از گذشت این ایام، به جای بازگشت به قیمت اولیه ، دچار افزایش نرخ نیز می شوند. لذا، پیش بینی می کنیم که قیمت آهن و مقاطع فولادی همگی بعد از این ایام، روندی افزایشی را طی نمایند. 
خلاصه مطلب
ما در این بخش تلاش کردیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با قیمت آهن در هفته سوم بهمن 1401، دوم بهمن 1401 و بعد از 22 بهمن ماه آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که قیمت آهن بعد از 22 بهمن بر اساس سال های گذشته، افزایش پیدا خواهند کرد که این سخن به نوعی پیش بینی می باشد. لذا، ممکن است که پیش بینی ها درست از آب در نیایند و قیمت ها روند دیگری را در پیش بگیرند. لذا، اگر می خواهید که به صورت روزانه از نرخ هر یک از محصولات آهنی آشنا شوید و یا برای خرید آن ها اقدام کنید، می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ