فولاد فيدار

افزایش قیمت 30 درصدی محصولات فولادی

افزایش قیمت 30 درصدی محصولات فولادی

در حال حاضر در بازار آهن شرایط آشفته و نابسامانی حاکم است و نوسانات مختلفی مشاهده می ‌شود. عوامل مختلفی بر شرایط فعلی بازار آهن داخلی اثر گذار بودند که اصلی ‌ترین آن ها شامل نوسان گیری در بازار، عدم تعهد برخی از کارخانه ‌ها، افزایش چشمگیر قیمت دلار و...، می ‌باشند. آشفتگی وضعیت کنونی بازار به ضرر مصرف کنندگان نهایی تمام شده و نیاز است که مسئولین و دولت، نظارتی درست و دقیق بر این موضوع داشته باشند. در پایان هفته گذشته، قیمت اغلب محصولات فولادی روند افزایشی را در پیش گرفتند؛ به طوری که قیمت میلگرد حدوداً ۳۰ درصد گران شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه مطلب همراه ما باشید. 


افزایش قیمت اغلب محصولات فولادی در بازار آهن 


نرخ اغلب محصولات فولادی با آغاز سال جدید روند نابسامان و بی ‌ثباتی داشتند. یکی از این محصولات که از همان ابتدای سال تا به امروز که هفته چهارم فروردین ماه هستیم روند افزایشی را در پیش گرفته بود؛ میلگرد است و هم اکنون با حدوداً ۳۰ درصد افزایش قیمت مواجه شده است. قیمت میلگرد از زمستان سال گذشته با این که دولت نرخ گذاری عادلانه ‌ای برای شمش انجام داده بود؛ اما، باز هم با افزایش ۲۵ الی ۳۰ درصدی همراه بود. در حالی که این افزایش قیمت سقف مجازی را دارا بود و باید طبق استاندارد در انتها فقط ۱۱ درصد افزایش پیدا می‌ کرد. اما، افزایش قیمت میلگرد در زمستان سال گذشته بین ۲۵ الی ۳۰ درصد بود. دلایل مختلفی نیز بر این موضوع اثرگذار بودند که اصلی ‌ترین آن ها افزایش قیمت دلار و همچنین محدودیت گاز مصرفی کارخانه ‌ها در فصل زمستان بود. با این که رفع محدودیت گاز انجام شده است؛ اما، همچنان تولیدات برخی از کارخانه ‌ها بسیار کم است و آن هابه تعهدات خود در قبال بازار آزاد عمل نمی‌ نمایند. لذا، در شرایط فعلی این موضوع سبب شده تا کمبود میلگرد در بازار رخ داده و در نهایت موجب افزایش مجدد قیمت انواع میلگردها در سایزهای مختلف شده است. 

قیمت میلگرد | قیمت تیرآهن | فولادفیدار
به طور مثال: در روز دوشنبه هفته گذشته، نرخ شمش به طور میانگین حدوداً ۲۰۷۶۰ تومان بود که با احتساب مالیات ارزش افزوده تقریباً به ۲۲۸۵۰ تومان می‌ رسید. اما، تعداد زیادی از کارخانه‌ های تولید کننده میلگرد با محدود کردن عرضه خود تقریباً از اوایل اسفند ماه سال ۱۴۰۲ بازار را دچار کمبود کرده و قیمت میلگرد روز را حدوداً بین ۲۸۵۰۰ تومان الی ۲۹۵۰۰ تومان به اضافه مالیات ارزش افزوده مشخص کردند. این قیمت در مقایسه با نرخ شمش در بورس کالا بیانگر افزایش ۲۵ الی ۳۰ درصدی نرخ میلگرد می ‌باشد. عدم ثبات و نوسان ‌گیری در قیمت میلگرد، علی رغم نرخ گذاری دولتی برای شمش؛ بیانگر ضعف نظارت در بازار می ‌باشد. در واقع، مسئولین برخورد قاطعی با متخلفان نمی‌ کنند و به نوعی نظارت آن ها بر وضعیت قیمت ‌ها ضعیف تلقی می ‌شود. شرایط کنونی باعث شده تا مصرف کنندگان نهایی دچار ضرر و زیان شده و به ویژه فعالیت آن ها در حوزه ساخت و ساز نیز دچار اختلال شود. آمارها و گزارش‌ ها از روند تعیین کردن قیمت محصولات فولادی بیانگر آن است که برخی از کارخانه‌ های تولید کننده میلگرد نرخ محصولات خود را در همین امروز بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان مجدداً افزایش دادند. اما، تعدادی از آن ها نیز نرخ محصولات خود را ثابت نگه داشتند؛ اما، تعداد آن ها بسیار اندک بود. 
قیمت میلگرد ساده و آجدار در سایزهای مختلف در کارخانه ‌هایی مثل: کارخانه فولاد زاگرس، کارخانه فولاد سیرجان و جهان در محدوده ۲۶۳۰۰ تومان الی ۲۶۶۰۰ تومان اعلام شده است. سقف قیمت انواع میلگردها امروز و همچنین در پایان هفته گذشته، حدوداً بین ۲۸۵۰۰ تومان الی ۲۹۵۰۰ تومان گزارش شده است. قیمت حدودی ۲۹ هزار تومان مختص کارخانه ‌هایی مثل: آناهیتا گیلان و کارخانه میلگرد راد همدان و کارخانه میلگرد شاهین بناب و...، می ‌باشند. تیرآهن نیز همواره به تبعیت از میلگرد نرخ خود را افزایش و کاهش می ‌دهد. این بار قیمت تیرآهن 14 به تبعیت از میلگرد مجدداً افزایش یافته است و امروز در اغلب کارخانه ‌های تولید کننده میلگرد، این محصول با افزایش ۲۰ الی ۱۵۰ هزار تومانی همراه بوده است. دو کارخانه ظفر بناب و کارخانه کوثر اهواز، قیمت تیرآهن ‌ها را در برخی از سایزها بدون افزایش و کاهش اعلام کرده و ثابت نگه داشتند. قیمت ورق st52 و st37 در اغلب کارخانه‌ های تولید کننده با ثبات همراه بودند. اما، قیمت ورق‌ گالوانیزه، ورق‌ های روغنی، ورق‌ های رنگی و... در اغلب کارخانه ‌های تولید کننده و شرکت ‌ها، با افزایش جزئی اعلام شدند. 
انواع پروفیل ‌های ساختمانی و صنعتی نیز امروز و همچنین در هفته گذشته بر خلاف زمستان روند ثابتی داشتند و در تعداد اندکی از کارخانه‌ ها و مبادی ‌های فروش برای آن ها افزایش قیمت گزارش شده است. به طور مثال: قیمت پروفیل ساختمانی و قیمت پروفیل صنعتی در کارخانه ‌های نیکا و صدری، در برخی از سایزها و ضخامت ‌ها امروز با تقریباً ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش همراه بودند. قیمت روز انواع نبشی ‌ها، قیمت روز انواع ناودانی‌ ها و همچنین قیمت روز انواع سپری‌ ها نیز بر خلاف روزهای گذشته که با ثبات همراه بودند. این محصولات، امروز حدوداً در اغلب کارخانه ‌های تولید کننده با ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان افزایش اعلام شدند. قیمت روز انواع لوله‌ های داربستی، قیمت روز انواع لوله ‌های مانیسمان، قیمت روز انواع لوله ‌های درزدار و سایر لوله ‌ها در اکثر کارخانه ‌های تولید کننده و مبادی ‌های فروش با ثبات اعلام شده‌ اند. 

قیمت تیرآهن | قیمت میلگرد | فولادفیدار
دلیل اصلی افزایش قیمت نرخ اغلب محصولات فولادی علی الخصوص میلگرد و تیرآهن افزایش چشمگیر و بی‌ سابقه قیمت دلار می‌ باشد که هم اکنون از مرز ۶۴ هزار تومان نیز گذشته است. دلار در طی دو روز حدوداً ۲۰۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و خود این موضوع عامل اصلی افزایش نرخ میلگرد می‌ باشد. این در حالی است که قیمت اغلب مواد اولیه بر اساس نرخ دولتی عرضه و فروخته شدند و انتظار می ‌رفت که فاصله قیمت میلگرد و شمش بورسی ۱۱ درصد باشد. برای رفع این موضوع دولت و مسئولین باید تدابیر تدابیری را بیندیشند و درصدد بهبود این وضعیت باشند. زیرا، در آینده این وضعیت نه به نفع تولید کنندگان خواهد بود و نه به نفع مصرف کنندگان خواهد بود.  
خلاصه مطلب 
ما در این بخش شما را با جدیدترین خبر بازار آهن مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی قیمت محصولات فولادی آشنا کردیم. از اواخر هفته گذشته تا به امروز که هفته چهارم فروردین ماه است؛ قیمت اغلب محصولات فولادی رو به افزایش است. اما، انتظار می ‌رفت که افزایش قیمت آنچنانی به وجود نیاید. در حال حاضر قیمت میلگرد حدوداً ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و به طبع آن تمامی محصولات فولادی و زیر مجموعه‌ های آهن نیز دچار افزایش قیمت شدند که دلیل اصلی آن افزایش نرخ دلار می ‌باشد. اگر می‌ خواهید تا به صورت روزانه از قیمت محصولات فولادی اطلاع پیدا کنید و یا برای خرید هر یک از محصولات مثل: میلگرد و تیرآهن و...، اقدام کنید، می‌ توانید با همکاران ما در فولادفیدار ارتباط برقرار نمایید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ