فولاد فيدار

نحوه آهن کشی آسانسور

نحوه آهن کشی آسانسور

امروزه با گسترش صنعت ساختمان، آسانسور به بخش جدایی ناپذیری از زندگی انسان ها تبدیل شده است و امنیت آن یکی از مهمترین مسائل در این صنعت محسوب میشود، یکی از بخش های مهم در نصب آسانسور آهن کشی آن است که در صورتی که به درستی انجام نشود باعث عدم ایمنی و تحمل نکردن نیروهای وارده به قطعات مکانیکی آن خواهد بود.

آهن کشی ساختمان از بخش های مهم فرایند ساختمان سازی است که نیاز به دقت زیادی برای اجرا و ساخت دارد، و از آنجایی که امنیت مهم ترین فاکتور در هر آسانسوری است، باید مرحله آهن کشی ساختمان توسط افراد متخصص و با توجه به استانداردها انجام شود. 

برای آهن کشی از کلاف فولادی و ناودانی استفاده میشو به همین دلیل نوسانات قیمت ناودانی تاثیر بسیار زیادی در نصب و اجرای سازه ها دارد. 

 

هدف از آهن‌کشی آسانسور چیست؟

همه آسانسور ها به صورت عمودی مسافران را جابه جا میکنند. و برای این حرکت به دو ریل راهنمای صلب به صورت عمودی نیاز است، که بتواند آسانسور را جابه جا کند، به زبانی دیگر به عملیات اجرای سازه در چاه آسانسور آهن کشی گفته میشود. 

برای اینکار باید 4 ستون و کلاف را در فواصل معینی نصب کرد، محاسبه فواصل بین ستون ها و یا کلاف ها باید با استفاده از نرم افزارهای تخصصی انجام بشود زیرا در صورتی که محاسبات اشتباه صورت بگیرد، سازه تحمل نیروهای استاتیک و دینامیکی که به آن وارد میشود را نخواهد داشت.

طراحی این بخش باید به نحوی انجام شود که بتواند با تحمل فشار ها کمترین لزرش را داشته باشد، و کیفیت مناسب آهن کشی یکی از فاکتورهای موثر در این زمینه است.

 

آهن کشی آسانسور

 

در آهن‌کشی آسانسور از چه مواد و فلزاتی استفاده می‌شود؟

همانطور که گفتیم برای اجرای یک آسانسور  ایمن باید از نقشه دقیقی پیروی کرد. زیرا نوع و سایز آهن آلات مورد استفاده در این کار اهمیت بسیار زیادی دارد. و حتما باید برای اینکار از فلزات ضد زنگ مات استفاده شود. 

معمولا برای ساخت آسانسورهای با تعداد توقف کمتر از 15 برای ستون ها از نبشی و برای کلاف ها از ناودانی استفاده میشود، اما به طور کلی از تیرآهن، نبشی و ناودانی برای اینکار استفاده میشود، به همین دلیل هزینه نهایی اینکار کاملا وابسطه به قیمت تیرآهن، قیمت نبشی و ناودانی است.

 

مراحل آهن‌کشی آسانسور

نقشه آهن‌کشی: برای نصب آسانسور آهن کشی یکی از موراد مهم و ضروری است که میتواند پیش از اجرا راه حل های نصب را تعیین کند. 

شاقول‌ریزی برای چاه آسانسور: این مرحله برای محاسبه ساخت چاه آسانسور لازم و ضروری است و در صورتی که در چاه شاقولی وجود نداشته باشدو یا تیرها همسان نباشند، یا ریسمان ها یک اندازه نباشند و... کار به درستی انجام نخواهد شد. برای انجام اینکار باید فردی از پشت بام تا چاه را روی هر دیوار شاقول ریزی میکند تا خطای چاه را محاسبه کند. 

تعیین محل قرارگیری پلیت‌ها: در ساختمان هایی که با اسکلت بتنی ساخته میشوند، بهترین روش برای پیلت گذازی به شکل افقی یعنی در چهارگوشه چاه است، برای مهار بهتر نیرو باید پیش از آهن کشی روی پیلت ها را با سیمان پر کنید. 

تعیین خط مبنا: این خط همان خطی است که آسانسور باید حتما از سمت درب ورودی با آن موازی باشد، میتوان در جلوی چاه یا لبه پشت بام را به عنوان خط تراز درنظر گرفته.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ