فولاد فيدار

علت شکستن میلگرد حین خمکاری چیست؟

علت شکستن میلگرد حین خمکاری چیست؟

یکی از پرکاربردترین فولادی هایی که در پروژه های ساختمانی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، میلگرد است، این محصول در کاربردهای زیادی مانند: آماتور بندی، و ساخت ستون های مختلف استفاده میشود، و برای اینکار نیاز به خمکاری میلگرد است.

خمکاری میلگرد در برخی مواقع باعث شکستن آن میشود که ممکن است علل متفاوتی اعم از قلابی بودن میلگرد داشته باشد. برای مشاهده قیمت میلگرد با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید.

به همین دلیل توصیه میکنیم که حتما این محصول را از فروشنده ها و مراکز معتبر خریداری کنید، در صورت خرید میلگرد فیک و بدون کیفیت از مراکز غیر معتبر، در هنگام خمکاری و قرار گرفتن تحت فشار بالا در یک نقطه خواهد شکست.

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است باعث شکستن میلگرد شود، استفاده از ابزارهای خمکاری نامناسب است، که باعث میشود، که میلگردهای شکننده در برابر اعمال فشار در حین خمکاری بشکنند. به همین دلیل لازم است که با انواع میلگرد آشنایی داشته باشید تا بتوانید از ابزارهای مناسب برای اینکار استفاده کنیم.

 

دلایل شکستن میلگرد

 

انواع میلگردها

 

میلگردها طبق استاندارد های خاصی ساخته میشوند و به فروش میرسند این استانداردها شامل موارد زیر هستند.

  • میلگرد A1
  • میلگرد A2
  • میلگرد A3

 

کدام استاندارد میلگرد حین خمکاری نمیشکند؟

 

میلگردهای A1 از انواع میلگردهای بدون آج هستند که دارای مقاومت تسلیم ۲۳۰۰ و استحکام کششی ۳۸۰۰ است، این نوع از بهترین انواعی است که برای خمکاری هم مناسب است. در این محصول از کربن کمی استفاده شده است که باعث شده است که دارای انعطاف پذیری بالایی باشد و بتوان آنها را در زوایای مختلف خمکاری کرد و تغییر شکل داد.

میلگرد A2 انواع دارای آج هستند که دارای درصد کربن کمی بیشتر هستند اما با این حال میتوان آن را برای خمکاری مورد استفاده قرار داد. این نوع دارای مقاومت تسلیم ۳۰۰۰ و استحکام کششی ۵۰۰۰ است.

میلگرد A3:  این نوع هم دارای آج های جناغی است که به دلیل درصد کربن بالایی که در آن به کار رفته است مقاومت تسلیم پایینی دارد و از این رو شکننده تر است، و امکان اینکه حین خمکاری بشکند بیشتر است.

 

به همین دلیل هنگام استفاده از این نوع باید نکاتی را در نظر بگیرید.

  1. از میلگرد A3 برای ساخت کلاف های عرضی در سقف ها استفاده نشود. به این دلیل که این نوع پس از جوش شکننده خواهد شد و کیفیت مناسبی نخواهد داشت. بهتر است به این منظور از نوع A2 استفاده کنید.
  2. از شکستن تیرچه ها در هنگام پیاده سازی سقف کاذب و جوش دادن میلگرد به جای آنها خود داری کنید. به این دلیل که این نوع جوش پذیری خوب و استحکام بالایی ندارند و شکستن تیرچه باعث کاهش مقاومت آنها خواهد شد.

 

اگر چنانچه علاقه مند به دریافت اطلاعات بیشتر درباره علت شکستن میلگرد هستید میتوانید در این حوزه به مقاله دلایل شکستن میلگرد مراجعه و آن را مطالعه بفرمایید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ