فولاد فيدار

کاربردهای ورق سیاه

کاربردهای ورق سیاه

ورق سیاه یا همان ورق گرم یکی از انواع ورق های فولادی است که به دلیل داشتن کربن از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل در کاربردهایی که نیاز به استحکام بالایی باشد استفاده میشود در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا با انواع ورق سیاه و کاربردهای آنها آشنا شویم.


ورق سیاه در دو نوع ورق معمولی  st37و ورق صنعتی  st52در بازار به فروش میرسد، از ورق st37 بیشتر در مصارف ساختمانی و ساخت سوله ها استفاده میشود که اما از ورق های st52 در مصارفی مانند سد سازی، پتروشیمی و ساخت مخزن ها استفاده میشود. برای اطلاع از قیمت ورق سیاه به صفحه محصول مراجعه نمایید.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت ورق سیاه ST37 و ورق ST52 


هر دو این دو نوع ورق به دو صورت، شیت و رول به فروش میرسند و تا سایزهای بالاتر از 15 میل به شکل شیت خام استفاده میشود. هر دو نوع این ورق ها را با توجه به کاربردشان میتوان به اندازه های مختلف برش زد.


به طور کلی ورق های تولید شده با نورد گرم در صنایع زیر کاربرد دارند:

 

  • خودروسازی
  • ساخت سیلو
  • ساختمان سازی
  • صنایع فلز سنگین
  • مخزن سازی

 

چرا به ورق های تولید شده با نوردگرم ورق سیاه میگویند؟


به این دلیل که در تکنولوژی نورد گرم فلزات در دمای بالایی ذوب میشوند و پس از شکل گرفتن ذوب میشوند، ظاهری مات پیدا میکنند و به همین دلیل به آنها ورق سیاه گفته میشود.

 

ورق سیاه  یا ورق گرم


ورق سیاه را چگونه تولید میکنند؟


برای تولید کردن ورق سیاه در ابتدا پودر سنگ آهن را در کارخانه ذوب کرده و به شکل گندله تبدیل میکنند. گندله ها سرد شدن مجددا در کوره های قوس الکتریکی ذوب میکنند تا فولاد مذاب بدست بیاید، سپس این فولاد را به شکل تختالهایی در می آورند. که پس از خنک شدنشان میتوان از آنها ورق های فلزی به صورت رول یا شیت تولید کرد. با افزودن خواص مختلف به فولاد ذوب شده باعث به وجود آمدن انواع مختلف ورق میشود که هر یک خواص و کاربردهای خاص خود را دارند.

 

بیشتر بخوانید: روش تولید انواع ورق های فولادی

 

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ